4. Creëer waardevolle content. Word een WebVedette.

Zeg, waar is jouw klant eigenlijk naar op zoek?
‘…’
Wat, geen idee?

‘…’
Nou, één ding is zeker: ze is niet op zoek naar spam.

Nope.

Jouw klant is op zoek naar inspiratie, advies en hulp.

En dat komt goed uit, want jij hebt een heleboel kennis en ervaring te delen.
1 + 1 = 2. Toch?
Maar hoe kun je je klant het best inspireren, adviseren en helpen?

Simpel: door je kennis en expertise te vangen in waardevolle content. En die waardevolle content vervolgens met haar te delen.

‘Poehee!’
Denk jij nu wellicht?
‘Waardevolle content? Uh… watte?’
Het klinkt inderdaad misschien wat ingewikkelder dan het is.

Waardevolle content is informatie die jouw klant inspireert én die te maken heeft met het aanbod in jouw webwinkel.

Nog steeds geen idee?
Een voorbeeld dan, dat werkt altijd goed.

Stel: jij verkoopt bijzondere prentenboeken.

Dan deel je interviews met bekende illustratoren, mooie vintage prenten en verloren gewaande verhalen. Je schrijft reviews en maakt korte filmpjes waar je je nieuwe aanwinsten in doorbladert. En je deelt, omdat jouw doelgroep vol zit met jonge-gezinnen-ouders, grappige kinderboekenkasten, leeslampjes en boekenleggers.

Dát is nou waardevolle content.

Dus: inspireer, adviseer en help je klant, creëer waardevolle content en word een WebVedette.

Meer lezen over waardevolle content?

Lees dit artikel over hoe je waardevolle content creëert met een twitterverslag, dit artikel over waardevolle content op je webwinkelblog en lees hier hoe boekhandel Athenaeum waardevolle content deelt.

creeer-waardevolle-content-word-een-webvedette

Een WebVedette in 14 lessen

Dit is les 4 uit een serie van 14 lessen voor WebVedettes. Hieronder vind je alle 14 lessen op rijtje:

  1. Maak een merk van je webwinkel
    Wees meer dan een winkelmandje.
  2. Laat de mens achter je merk zien
    Toon de mens achter je merk – en onderscheid je van de webgiganten.
  3. Durf een expert te zijn
    Nut de kennis die je hebt uit, en profileer je als expert.
  4. Creëer waardevolle content
    Als jij precies weet waar je klant naar op zoek is, kun je haar structureel inspireren, adviseren en helpen.
  5. Bouw je podium – en ga er op staan
    Weg met die bescheidenheid; zet jezelf en je webwinkel in de spotlight.
  6. Vind je eigen stem
    Laat van je horen – op een manier die bij jou past.
  7. Kies je kanalen
    Wees actief op de social media kanalen waarop je klant zich bevindt – en waar jij je op thuisvoelt.
  8. Durf klein te denken
    Hoe specifieker je niche, hoe beter je je kunt onderscheiden.
  9. Weet waat je staat
    Denk na vóór je begint – en schrijf dat ondernemingsplan.
  10. Stippel de route uit
    Weet waar je heen wil, stel een SMARTdoel en stippel de route uit.
  11. Meten is weten
    Houd grip op je inzet én je resultaten, en stuur tijdig bij.
  12. Weet wat je waard bent
    Keer jezelf een salaris uit waar jij blij mee bent. Beloon jezelf.
  13. Blijf nieuwsgierig
    Zorg dat je weet wat er speelt en blijf jezelf vernieuwen.
  14. Durf te groeien
    Wie niet waagt, die niet wint. Investeer in jezelf en in je webwinkel.

Gratis: Word een WebVedette in 14 lessen-poster

Nieuwsbrief_Poster-06

Alle 14 lessen kort en krachtig op een rijtje aan de muur hangen?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief, dan krijg je een handig poster in je digitale brievenbus. Printen en ophangen maar!

>> schrijf je in & ontvang de poster << 

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.
Nog geen reacties

Geef een reactie