Barter deal: je eigen printable (ism een ontwerper)

webnotes, printable, barterdeal, djello, studio neeltje, mamamarketing, blog

Goede barterdeals, daar houden wij van bij MamaMarketing.nl. Door diensten of producten te ruilen, kun je als zelfstandige zonder grote marketingbudgetten veel voor elkaar krijgen.

Een goed voorbeeld van een geslaagde barterdeal is die tussen Maureen van Beek (Djello.nl) en Cora Verhagen (Studio Neeltje). Hieronder lees je het verhaal van Cora:

———————————————————————————————–

webnotes, printable, mamamarketing, barterdeal

Idee voor twee

Als kleine ondernemer moet je creatief (én fantasierijk) zijn als het gaat om het genereren van positieve publiciteit.  De samenwerking met Djello is voor mij het bewijs dat je met behoud van je eigen identiteit initiatieven met andere ondernemers kunt ontwikkelen, die elkaar versterken in de communicatie.

Begin 2011 maakte ik kennis met webwinkel Djello via de Swanmarket in Rotterdam. Het hoogwaardige aanbod – DIY artikelen voor kinderen en volwassenen – van  onderneemster Maureen sprak me direct aan. Thuis heb ik haar webwinkel opgezocht en ontdekte ik de Free Download pagina, met originele én mooi vormgegeven DIY downloads.

Omdat ik zelf op zoek was naar manieren om op een originele manier gratis publiciteit voor mijn ontwerpstudio te bedenken, bood ik aan om zelf ook een free download voor Djello te maken. Op deze manier werkt de publiciteit twee kanten op. Als ontwerper bereik ik zo een groot publiek en Djello heeft een aantrekkelijk gratis item voor haar bezoekers.

Maureen reageerde gelukkig meteen enthousiast en vond mijn ontwerpen passen binnen de uitstraling van haar webwinkel.  Ze gaf me de vrijheid om zelf met een idee te komen, mits het binnen haar concept ‘creatief en fantasierijk’ zou passen.

Ik verzon het idee voor het DIY webnotes-boekje, een boekje waarin je websites kunt noteren als je bijvoorbeeld een tijdschrift leest. Dit bood tevens de mogelijkheid om Djello letterlijk zichtbaar te maken in de download, omdat de URL www.djello.nl als voorbeeld op de eerste pagina van het boekje staat.

Via Twitter, blogposts en andere sociale mediakanalen hebben we gezamenlijk de publiciteit opgezocht. Op deze manier zet je elkaar in de spotlight en dat is eigenlijk veel beter en leuker dan dat je jezelf aanprijst.

De reacties waren erg positief. Met de groeiende aandacht for DIY printables is de actie zeker voor herhaling vatbaar en we hebben het al gehad over een vervolg later dit jaar.

Cora Verhagen,
Studio Neeltje

PS: Webnotes kun je gratis downloaden via Djello en Studio Neeltje. Veel plezier met het maken en gebruiken van dit handige boekje.

———————————————————————————————–

Wil jij ook een barterdeal sluiten?

Wil jij ook graag zo’n printable maken (als illustrator of ontwerper?) of wil jij graag een printable laten maken (als webwinkel)? Ga dan op zoek naar een goede partij voor een fijne barterdeal.

Tips nodig? 5 tips voor een geslaagde barterdeal vind je hier in het artikel dat Laura erover schreef.

, , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. Netwerken IRL: 6 tips over mixing & mingling » MamaMarketing - leer, doe-het-zelf en verdien meer met je webwinkel - augustus 25, 2011

    [...] grote strik in je haar of een knalrood vest) en iets wat ze letterlijk mee naar huis nemen: een mooie goodie met je logo erop, of een opvallend [...]

Geef een reactie