Case Study: mijn eerste blogpost ooit (uit 2007!)

In het kader van ‘met de billen bloot’ laat ik jullie hierbij graag mijn aller-, aller-, allereerste blogpost ooit zien. Die schreef ik op vrijdag 6 juli 2007, op het blog BoobyTag.blogspot.com. Dat blog bestaat nog wel, maar is al jaren niet meer ge-update.

Goed, mijn eerste blogpost ooit schreef ik bijna honderd jaar geleden. Nou okee, bijna vier jaar, maar het voelt als een eeuwigheid. Ik was als een kuiken dat net uit een ei kroop: ‘Bloggen? Wat is dat?’ Ik had het idee dat ik er iets mee moest, maar geen idee WAT dan… Ik schreef toen nog heel erg op mijn gevoel. Grappig genoeg heb ik, zonder het te weten, best een aantal van mijn eigen tips toegepast…

Mijn allereerste blogpost ooit

De overstap van Blogspot naar WordPress

Een jaar later besloot ik over te stappen naar een WordPress-blog, omdat ik dat systeem handiger vond en veel gebruikersvriendelijker. Bovendien wilde ik een aantal functionaliteiten die ik toen nog niet in blogspot kon vinden. Hieronder zie je de laatste blogpost op mijn oude blog:

Wat werkt wel, wat werkt niet?

Wat ik zelf heel frappant vind, is dat ik wel consequent een call to action opneem (‘laat een bericht achter!’), maar dat ik aan de andere kant steeds vergeet om duidelijk te maken WAAROM de lezer mijn blog zou moeten lezen… In de eerste post heb ik het alleen maar over mezelf. Dat is wel leuk voor de familie en vrienden die meelezen, maar totaal niet interessant voor wie mij helemaal niet kent.

In de laatste noem ik wel waarom mijn blog interessant is, maar dat verstop ik helaas midden in het verhaal, op een plek waar veel mensen overheen lezen. Niet zo slim dus: degene die niet geïnteresseerd is in mij persoonlijk, zal niet altijd zo ver doorlezen.
Vooral niet omdat de tekst niet scanbaar is, waardoor je makkelijk over cruciale informatie heenleest.
Zo zie je maar, ook bij de loodgieter lekt de kraan!

En jij?

Wil jij meer leren over bloggen voor webwinkel?

Als jij blogt vanuit jouw expertise, profileer jij je als sympathieke expert en gunnen jouw potentiële klanten jou de koop.

Klinkt goed, hè?
Wil jij leren hoe je met plezier en een planning blogt?
Hoe je zulke inspirerende blogcontent creëert dat je blog verslonden wordt?
Hoe je en passant superinteressante content voor je social  media kanalen ontwikkelt?

Met andere woorden: wil jij, terwijl je je klant inspireert, adviseert en helpt, meer verkopen realiseren?

>> bestel het Werkboek Bloggen voor Webwinkeliers <<

Enne… ik ben nog steeds dol op commentaar: een kick-in-the-ass, complimentje of brandende vraag – laat ‘m achter in de comments, hieronder.

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , , , , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie