Eén plus één = een heleboel ideeën

Koffie tijdens onze eerste tweetup

Het wordt vast een van de meest aan ons gestelde vragen: hoe zijn jullie op het idee gekomen van MamaMarketing en waar kennen jullie elkaar van? Natuurlijk kunnen we hier hele interessante verhalen over ophangen, maar eigenlijk is de waarheid nog veel leuker. Ik schrijf regelmatig persberichten voor kleine bedrijven en deed nog niet onder een aparte naam. Om het beestje een naampje te geven lanceerde ik in november @MamaPRnl via Twitter.  Binnen drie dagen had ik 250 volgers en kreeg ik het ene verzoek na het andere. Typisch gevalletje van “oeps, dat gaat wel heel hard”.

Wat bleek: het persbericht werd door de ondernemers als wondermiddel gezien om in de bladen te komen. Ik merkte dat de stap vóór het schrijven van het persbericht – de marketingstrategie – voor de meesten een stap was die werd overgeslagen. Daardoor was het vaak flink zoeken om een nieuwswaardige invalshoek te bedenken. Met dat idee liep ik een dag of drie rond toen @ozowiezo me – vanuit het niets – een DM stuurde. Ze vroeg me of we niet eens konden praten over marketingdingen voor ‘ons soort’ ondernemers. Dat was een schot in de roos natuurlijk.

Een tweetup werd geregeld, de ideeën vlogen over de koffietafel, de mail, Twitter en telefoon en MamaMarketing was geboren. Soms gebeuren dingen zoals ze gebeuren, zonder vooropgezet plan.  Ik vind het heel bijzonder om te zien dat onze losse flodder-ideeeën inmiddels vorm beginnen te krijgen. Eerst met dit blog, later meer. It all started with a tweet…

avatar

About Laura van den Brink

Laura van den Brink is MamaMarketeer, met communicatie als specialiteit. Ze houdt ervan om merken te 'bouwen' door middel van storytelling. Dat doet ze onder andere voor haar eigen sieradenmerk LOVY luxe kindersieraden. Ze maakt zilveren armbandjes voor baby's en andere kindersieraden om bijzondere momenten voor áltijd te bewaren.

, , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ozowiezo Blog / Tweet tweet - follow me! (button voor tweeps) - 14 april 2011

    […] heel veel mensen ontmoet, waaronder Laura van Lovy, waarmee ik (15 tweets en 1 tweet-up later) MamaMarketing.nl startte. Met anderen heb ik het contact aangehaald via Twitter, zoals bijvoorbeeld met Alja, van […]

  2. Wie ben jij op Twitter? 5 tips om jezelf te blijven » MamaMarketing - leer, doe-het-zelf en verdien meer met je webwinkel - 18 februari 2011

    […] manier nog vinden. Inmiddels is het twee jaar later, ik Twitter af en aan en MamaMarketing is zelfs geboren op Twitter. Door het volgen van een heleboel tweeps viel mij om dat de twitterbio’s van velen […]

  3. Tweets die vermelden Eén plus één = een heleboel ideeën » Mamamarketing - verdien meer met je eigen webshop -- Topsy.com - 9 januari 2011

    […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Diana van Ewijk. Diana van Ewijk heeft gezegd: Enne @DesignerbabyNL je avatar staat nu ook onder je blogpost http://www.webvedettes.nl/?p=142 #ffchecken 🙂 […]

Geef een reactie