Goede voornemens

Namens het hele team van MamaMarketing:

Gelukkig Nieuwjaar!

 

Wij hopen dat jullie ondanks de sombere vooruitzichten een top jaar zullen hebben, met veel zakelijke successen, goede conversies en succesvolle acties. Wij zullen jullie hierbij natuurlijk blijven ondersteunen met onze artikelen, worksheets, screencasts en meer… Ook wij hebben natuurlijk goede voornemens voor het komende jaar.

Doelstellingen

Goede voornemens zoals afvallen en meer sporten, zijn natuurlijk heel goed. Maar ook voor je webshop heb je misschien wel goede voornemens bedacht. Bijvoorbeeld, een betere timemanagement, dit jaar echt een nieuwsbrief opstellen en versturen en zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen. Zakelijk gezien heb je het hier natuurlijk niet over voornemens, maar over nieuwe doelstellingen voor 2012. Je had natuurlijk al bedacht dat je omzet en winst hoger moet uitpakken dan 2011, maar ook met de genoemde voornemens is veel winst te behalen.

Hoe behaal je je doelstellingen, 3 tips

Stel doelen op die haalbaar zijn, of splits ze op in behapbare stukken.Het spreekt natuurlijk voor zich, dat realistische doelstellingen meer kans van slagen hebben. Als je in 2011 een conversie van 1% had, dan wordt het heel lastig om daar opeens 10% van te maken, maar misschien is 2% wel haalbaar.

Bepaal een start en een eind datum.
Doordat je een tijd koppelt aan je doelstellingen, kun je bepalen of het doel al dan niet succesvol is behaald. Je kunt eventueel ook tussentijdse evaluatiemomenten toevoegen, zodat je kunt zien of je op weg bent het doel te bereiken, of dat je wellicht moet bijstellen omdat het te snel/langzaam gaat.

Schrijf je doelstellingen op en bepaal hoe je ze wilt bereiken.
Het bedenken van verschillende doelstellingen is stap 1, maar het is natuurlijk ook belangrijk dat je vooraf bedenkt hoe je deze doelen wilt gaan bereiken. Hiermee vorm je al meteen een goede basis voor een strategie!

Inspiratie

Wij van MamaMarketing willen natuurlijk een blijvende inspiratiebron zijn voor deze nieuwe strategieën en doelstellingen. Daarom verwijzen wij graag naar een aantal artikelen van vorig jaar, die je misschien wat meer op weg kunnen helpen je nieuwe doelstellingen te bereiken. Zo is er een reeks gastblogs verschenen over timemanagement en over blogplanning die op weg kunnen helpen meer structuur aan te brengen. Als je erover dacht om dit jaar een nieuwsbrief op te stellen en te versturen, dan helpen de artikelen over Mailchimp je misschien in de goede richting.

Maar ook in het komende jaar hebben we veel ideeën. Er zullen dit jaar o.a. gastblogs geschreven worden over de juridische kant van jouw webshop, over het offline verkopen van jouw online producten en over het opzetten van je eigen businessclub. Daarnaast zullen we meer artikelen gaan wijden over conversie, content marketing en andere marketing onderwerpen. We hebben nieuwe screencasts klaar staan over de nieuwe versie van Google en over SEO. En we hebben grootse plannen voor een MamaMarketing-App.

Kortom genoeg onderwerpen om jullie te blijven inspireren en ondersteunen. Maar, mochten jullie onderwerpen missen, of  je wilt dat wij meer aandacht besteden aan een specifiek onderwerp, dan horen wij dat graag. Alle suggesties, reacties en commentaar is welkom op MamaMarketing. Wij horen graag wat er bij jou speelt, zodat we nog beter aansluiten bij jullie wensen.

Een heel goed 2012 voor iedereen! Ik wens voor jullie dat de doelstellingen en goede voornemens met succes behaald worden.

SUCCES!

avatar

About Dana Taberima

Dana Taberima is marketing en communicatie expert bij WebVedettes. Als de ‘nerd’ van het WV-team deelt zij ook graag kennis over de meer technische aspecten van de marketing, zoals Google Analytics en SEO. De diensten, waar ze webshops helpt beter te presteren, met o.a. WebwinkelScan, conversie optimalisatie en campagnes en aanbood via haar bureau Luzente Communicatie, zijn nu ondergebracht bij WebVedettes. Volg Dana op Twitter of LinkedIn

, ,

Nog geen reacties

Geef een reactie