Hoe verdien je geld met je zelfgemaakte creaties?

interview flow magazine 3 2013 webwinkel craft

Geld verdienen met craften… kan dat? Met die vraag werden wij gebeld door enthousiast haker én journalist Petra Vollinga (Totally Hooked). Zij schreef voor Flow Magazine 3 een artikel over het op de markt brengen van je spullen en zocht naar gouden tips voor een eigen webwinkel.

interview flow magazine met diana van ewijk van mamamarketing over craf en webwinkels

Naast ons interviewde zij ook Suzan Eikelenstam (auteur Internetgodinnen), Natascha Klootsema (mede-oprichter Flavourites), Anna Denise van der Reijden (hoofd Etsy Nederland en België) en Christine Kallen – de Boer (eigenaar Twinklebird). Geen misselijk rijtje!

Bouw aan je merk

interview flow magazine webwinkel

Als maker/ontwerper én webwinkeleigenaar (Homemade Happiness) vond ik dit een geweldige vraag om op mee te denken! Hieronder een gedeelte van mijn tip:

“Ik ken een hoop mensen geld verdienen met hun zelfgemaakte producten, van gezinsinkomen tot extra vakantiegeld. (..)
Ik zie vaak dat mensen die echt groter willen groeien, de marketing vergeten. Je maakt allemaal iets leuks, dus je concurreert niet op product, maar op aandacht. Je moet snappen dat marketing niet vies is om te doen, maar juist leuk.
Vind iets dat bij je past en dat je leuk vindt om te doen en realiseer je dat je niet alleen een webshop bent, maar ook een merk.” – Diana van Ewijk, MamaMarketing in Flow Magazine 3

De tips van Suzan, Natascha, Anna Denise en Christine zijn (ook) niet te missen, en gaan over o.a. het uitbesteden van het maakwerk, het belang van goede productfotografie, hoe je je kunt onderscheiden en over kritisch blijven op je eigen werk.

Flow Magazine 3 ligt nog tot begin juni in de winkels!

Wil jij geld verdienen met je webwinkel?

Wij geloven dat dat kan – als je het goed aanpakt. Belangrijk om grip te krijgen op je toekomstige succes én om teleurstelling achteraf te voorkomen is: het schrijven van een ondernemingsplan. En nee, dat hoeft niet saai/stom/stoffig te zijn… Met het Werkboek Ondernemingsplannen voor MamaMarketeers helpen wij je bij het stap voor stap opbouwen van jouw eigen webwinkelplan. Pak je het NU goed aan, dan ben jij STRAKS niet één van die duizende omvallende webwinkels!

VRAAG:

Ben jij een maker of craftie? Verkoop je je eigen producten – en verdien je ermee? Wij horen graag jouw verhaal en eventuele tips, hier onder in de comments. Laten we elkaar verder helpen!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , ,

Nog geen reacties

Laat een reactie achter op Anoniem Klik hier om je reactie te annuleren