Over dagelijkse rompslomp en op durven vallen (Interview Marloes de Vries)

mamamarketing_marloes1

“Een avatar is klein en er zijn heel veel twitteraars. In a split second moet je de aandacht van mensen trekken.” – Marloes de Vries, illustrator

Grappige tweets, interessante inkijkjes in haar leven, sneakpeeks achter de schermen… Marloes de Vries is een illustrator met een duidelijk beeld van hoe zij zich wil presenteren online.
Zij viel ons direct op; niet alleen door haar Twittermix, maar vooral ook door haar getekende avatar.

Hieronder legt ze uit hoe ze op het idee kwam en hoe ze zo’n portret maakt.

Het beste nieuws?
Ze maakt er ook graag één van jou.

Volgende week runnen we een give-away – en de winnaar krijgt een door Marloes getekend portret!

Maar dat is volgende week. Nu eerst meer over Marloes.

Interview met Marloes de Vries

Over dagelijkse rompslomp en op durven vallen

mamamarketing_avatarmarloes

1. Hoe presenteer jij je op internet?

Ik probeer altijd een balans te vinden tussen privé en zakelijk. Ik wil niet alleen mijn zakelijke kant laten zien, maar ook laten zien dat ik een ‘echt’ persoon ben, met dagelijkse rompslomp. Sommige mensen zullen dat gek vinden, maar ik merk dat veel mensen het ook waarderen.

Op social media probeer ik mensen een kijkje achter de schermen te geven.
Mijn Facebook-pagina update ik met recent werk, mijn Pinterest account met mijn inspiratiebronnen en dingen die ik leuk vindt, mijn Instagram account met foto’s van dingen die me opvallen of die ik leuk vind en mijn Twitter account met een mix van dit alles.

2. Hoe open bij jij op social media?

Ik ben heel eerlijk en plaats ook gerust dingen die me dwars zitten op het internet. Ik denk dat dat een realistisch beeld geeft van wie ik ben en waar ik voor sta.

Ik vind het eerlijk gezegd zelf ook interessanter om mensen te volgen die ook wat van zichzelf laten zien. Alleen “kijk eens wat ik nu in de aanbieding heb” gaat op den duur vervelen en voegt ook niks toe.
Je kunt je juist onderscheiden door jezelf te zijn.

3. Hoe past je twitter-avatar daarbij?

In het verleden heb ik weleens een foto van mezelf gebruikt en ook weleens een gewone illustratie, maar sinds een aantal maanden gebruik ik een getekend zelfportret. Dit combineert het persoonlijke mooi met mijn werk als illustrator.

4. Waarom kies jij voor een getekende avatar?

Een avatar is klein en er zijn heel veel twitteraars. In a split second moet je de aandacht van mensen trekken.
Dat doe je door origineel te zijn.
De meeste mensen gebruiken een foto of hun bedrijfslogo. Een getekende avatar zie je nog weinig – en valt dus goed op.

5. Pas je je avatar aan aan seizoenen of feestdagen?

mamamarketing_avatarmarloeskerst

Rond de feestdagen heb ik mijn avatar in Kerst stijl aangekleed: een rode achtergrond en met een kerstmuts op en een rood jurkje. Nog steeds herkenbaar, maar fijn in kerstsferen.

6. Wat voor reacties heb je gekregen?

Ik merk dat mijn avatar goed valt bij mensen. Hij is kleurrijk, hij past goed bij hoe ik ben en ik ben heel consequent in het gebruik ervan. Dat is heel belangrijk. Ik gebruik dezelfde avatar bij elke vorm van social media, dus op Twitter, maar ook op Facebook, Pinterest, Dribbble, Tumblr en Instagram. Daardoor leren mensen je snel herkennen.

7. Hoe maak je zo’n avatar?

Ik kijk naar een foto van de desbetreffende persoon en dan neem ik de meest opvallende uiterlijke kenmerken als uitgangspunt. Dat kan bijvoorbeeld het haar, een bril, of iets anders zijn. Wat ik belangrijk vind bij het maken van een portret is dat het iets laat zien van het karakter van het persoon.

Meer weten van Marloes de Vries?

Hier vind je haar portfolio en hier haar blog.
Benieuwd naar Marloes’ tweets? Die vind je hier.
Hier vind je haar Pinboards en hier haar Instagram-foto’s.

Wil jij ook zo’n getekende portret-avatar?

Doe dan mee met onze give-away volgende week.

 

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. Win een getekende portret-avatar door Marloes de Vries » MamaMarketing - leer, doe-het-zelf en verdien meer met je webwinkel - 20 februari 2013

    […] foto naar illustrator Marloes de Vries en zij vereeuwigt je als tekening. Hier lees je meer over Marloes de Vries en hoe zij zo’n getekend portret […]

Geef een reactie