Pinterest: 9 vragen + 3 tips van PSikhouvanjou

“Pinterest is gevoel, sfeer en beleving; daar moet je niet teveel statistieken op los laten, dan verlies je als pinner je kracht.” aldus Coretty Wierdsma

Ze heeft 24 boards, 882 pins en 2346 volgers en pint met veel plezier én succes: Pinterest is inmiddels een belangrijke bron van traffic naar haar webwinkel PSikjouvanjou.

Hoe en waarom zijn pint, wat ze er (naast de extra bezoekers!) uithaalt én haar drie gouden pin-tips vind je in dit mini-interview met Coretty Wierdsma.

9 vragen over Pinterest aan Coretty Wierdsma van PSikhouvanjou

PSikhouvanjou Coretty (psikhouvanjou) on Pinterest

Hoelang ben je al bezig met Pinterest?
1.5 jaar.

Hoeveel tijd besteed je ongeveer aan Pinterest?
Gemiddeld 30 minuten per dag.

Hoe heb jij bepaalt je welke boards je zou aanleggen? 
De pinboards komen overeen met wat ik persoonlijk leuk vind. Dat wijkt af van wat PS verkoopt in de shop.
Ik vind: Pinterest moet geen verkapt beeld worden van je shop – dan kunnen je volgers beter naar je shop gaan.

En hoe richt je je pinboards in?

PSIKHOUvanjou, pinterest
Mijn boards representeren wat ik leuk vind, waar ik mee bezig ben. Wat ik leuk vind voor mijn kinderen, woonsferen, kindertraktaties, mooie beelden, kledingstijlen die ik leuk vind, grappige foto’s etc..

Maak je gebruik van rich pins? Zo ja/nee: waarom?
Nee, bewust niet. Ik vind dat Pinterest vooral over beelden kijken moet gaan – zonder prijsvermelding.
Bij het beoordelen van een plaatje maakt het niet uit wat het artikel kost; je vindt het leuk of niet. Het gaat er ook niet om of je koopt of niet.
Pinterest moet Pinterest blijven en niet zoals hierboven ook gezegd een tweede window van je shop.

Gebruik je bepaalde software, zoals Reachly of Pingraphic?
Nee. Statistieken zijn mooi om te volgen, maar zeggen niets over de toekomst.
Ik kijk altijd vooruit en ben bezig wat er nog gaat komen of ontwikkeld kan worden, daarom zie ik statistieken als een gegeven.
De kracht van PS is inkoop – inkoop is gevoel, dat leg je niet vast in statistieken.
Pinterest is ook gevoel, sfeer en beleving; daar moet je niet teveel statistieken op los laten, dan verlies je als pinner je kracht.

De hamvraag voor iedere webwinkelier: haal je er merkbaar traffic / verkopen uit?
Pinterest staat in Google Analytics op nr 6 qua bezoekersstroom, nr 9 bij E-commerce.
Als de .com shop helemaal Engelstalig is, zal ook de E-commerce stijgen, verwacht ik.

Zijn er, naast traffic en sales, leuke bijkomstigheden van pinnen?
Pinnen is super leuk om te doen: het inspireert en je ziet snel nieuwe trends opkomen.
Regelmatig hebben wij nieuwe artikelen via Pinterest gevonden.
Net als bij de andere social media gaat het niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit van pins, volgers en van wie jij volgt.

De 3 Pinterest tips van Coretty Wierdsma

Wat zijn jouw 3 belangrijkste tips voor webwinkeliers die Pinterest gebruiken?

  1. Doe het vooral van uit jezelf laat zien wat jou smaak is
  2. Pin orginele pins en wordt geen repinner
  3. Kijk regelmatig wie is gaan volgen en bepaal op basis van de boards van je volgers of je terugvolgt

Dank voor je tijd en tips, Coretty!

Wil jij kijken hoe Coretty het aanpakt? Bekijk dan haar inspirerende pinboards voor PSikhouvanjou, hier.

PS: Klaar om effectief te gaan pinnen – en meer klanten naar je webwinkel te trekken?

Met het Werkboek Pinterest voor MamaMarketeers krijg je alle tools in handen voor je eigen effectieve Pinterest-strategie, leer je pinnen vanuit jouw unieke toegevoegde waarde en bind je daarmee je (potentiële) klanten aan je.

Begin nú met pinnen!

>> bestel het Werkboek Pinterest voor Webwinkeliers

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pinterest (5): trek kwalitatieve volgers met campagnes » MamaMarketing - leer, doe-het-zelf en verdien meer met je webwinkel - 29 juli 2013

    […] Coretty (PSikhouvanjou) over hoe zij haar Pinterest boards inricht […]

  2. Pinterest (3): Wat & hoe? Jouw Pinstrategie » MamaMarketing - leer, doe-het-zelf en verdien meer met je webwinkel - 15 juli 2013

    […] Coretty (PSikhouvanjou) over hoe zij haar Pinterest boards inricht […]

  3. Pinterest (2): optimaliseer je account én webwinkel » MamaMarketing - leer, doe-het-zelf en verdien meer met je webwinkel - 8 juli 2013

    […] Coretty (PSikhouvanjou) over hoe zij haar Pinterest boards inricht […]

Geef een reactie