Welke waarde voeg jij eigenlijk toe? (Twitter voor webwinkeliers)


Widget area "Twitter widget" not found. Registered widget areas (sidebars) are:
header-widget
email-widget
blog-widget
twitter-widget
widget-pagina-template
widgets_for_shortcodes
primary
secondary
footer-1
footer-2
footer-3
footer-4
homepage
widgets-page-template

toegevoegde-waarde-content-twitter

Twitter is een geweldig marketingmiddel voor webwinkeliers.
Want, we kunnen het niet vaak genoeg zeggen: mensen graag kopen van merken die ze kennen, leuk vinden én vertrouwen.

Op Twitter spreek je van mens tot mens.
Dat maakt Twitter de ideale plek om de mens achter jouw merk op een sympathieke manier zichtbaar te maken.
Doe je dit goed, dan creëer je de gunfactor: jouw klanten gunnen je de koop – ook als ze het bij een ander iets goedkoper of onder betere voorwaarden kunnen krijgen.

Klinkt goed, hè?
Toch gaat het nog vaak fout.

Want laten we eerlijk zijn: Twitter is verslavend.
Je logt in, scant je timeline, reageert eens hier of daar, en voor je het weet, is er weer een uur voorbij.
Je hebt het gezellig gehad in dat uur, hoor. Grappen gemaakt met een paar leuke tweeps. Meegedaan aan een fijne win-actie. Jouw aanbieding de wereld ingeslingerd.

Maar wat je níet hebt gedaan:

  • jezelf gepositioneerd als sympathiek merk
  • nieuwe kwalitatieve volgers geworven
  • klanten naar je webwinkel getrokken

Wat gaat hier mis?
Simpel: je hebt geen idee waar je over moet twitteren – dus je doet maar wat.
Komt dat je bekend voor?

De oplossing is net zo simpel: jij moet helder hebben welke waarde jij toe kunt voegen.
Want als jij twittert over onderwerpen die interessant zijn voor jouw doelgroep, zal jouw doelgroep je met plezier gaan volgen.
Wissel je vervolgens jouw interessante tweets af met een commerciële boodschap, dan lok je hen, vanuit je waardevolle timeline, naar jouw webwinkel.

“Maar waar zitten mijn potentiële klanten dan op te wachten?” vraag jij je nu af.
Om daar achter te komen, moet je de volgende vragen beantwoorden:

  • wat is jouw niche?
  • wie is je doelgroep?
  • wat vindt zij interessant?

Heb je dit helder, dan kun jij vanuit jouw expertise jouw (potentiële) klant inspireren, adviseren en helpen.

Als jij leert hoe je Twitter vanuit je passie, kennis en ervaring in kunt zetten, dan:

  • schrijf jij met veel plezier tweets die waardevol zijn voor jouw doelgroep
  • trek je met jouw tweets precies de juiste volgers aan
  • trek je, zonder te spammen, meer klanten naar je webwinkel

Doe je dit consequent, dan zal je Twittergevolg kwalitatief groeien.

Zo maak je Twitter een stuk leuker: niet alleen voor je doelgroep, maar ook voor jezelf.
Want zeg nou zelf: inspireren is toch een stuk leuker dan spammen?
En nog effectiever ook.

Wil jij weten wat jouw toegevoegde waarde is?

Hoe positioneer jij je als sympathiek merk, etaleer je jouw expertise en leg je contact met potentiële klanten? Door waardevolle tweets te versturen en op die manier waarde toe te voegen aan hun timeline.
Maar ja… wij merken dat veel webwinkeliers het lastig vinden om zicht te krijgen op hun toegevoegde waarde.
Zonde, want daardoor laat je zoveel kansen liggen!

Op zoek naar jouw toegevoegde waarde

WB_cover_Twitter

Wil jij weten wat jouw toegevoegde waarde is?
Wij kunnen je daar bij helpen met het Werkboek Twitter voor Webwinkeliers (à €17,50) waarmee je jouw Twitteraccount- en gedrag vanaf de basis analyseert en aanpakt, en waarmee je niet alleen je toegevoegde waarde ontdekt, maar ook hoe je die kan verwerken tot een Ideale Twittermix waarmee je meer  kwalitatieve volgers werft

Wil je echt serieus met Twitter voor je webwinkel aan de slag?

Lees dan door…

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie