Werkboek: Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers

Van nieuwsgierig aagje naar trouwe klant – met een waardevolle nieuwsbrief

“Een nieuwsbrief? Da’s toch achterhaald… ik besteed mijn tijd liever aan Social Media!”
Denk jij dat ook? Zonde!

Een nieuwsbrief biedt namelijk twee belangrijke voordelen:

  • jouw nieuwsbrief-abonnee heeft jou haar e-mailadres gegeven – en haar expliciete toestemming reclame te maken
  • jouw nieuwsbrief belandt rechtstreeks bij jouw (potentiële) klant in de mailbox 
- en gaat ‘ie dus niet verloren in de vele andere aandachttrekkende tweets, pins en updates.

Goud waard, dus, een nieuwsbrief.

Maar hoe schrijf je een effectieve nieuwsbrief?

En hoe kom je aan abonnees?

bestel hier het Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers

WB_Nieuwsbrieven_Winkel_Omslag_01Het Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers is een praktisch e-book waarmee je jouw eigen nieuwsbrievenstrategie ontwikkelt.

Je leert:

  • hoe je de juiste abonnees aantrekt – die oprecht interesse hebben in jouw produkten
  • hoe je een effectieve nieuwsbrief schrijft – waarmee je je lezer overtuigt bij jou te kopen
  • hoe je een goede nieuwsbrievenstrategie ontwikkelt – waarmee je van éénmalige kopers trouwe klanten maakt

Met het Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers leer je hoe je e-mail inzet als marketing-tool, zonder dat je daarvoor een marketing-expert hoeft te worden.

bestel hier het Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers

Nu investeren in leren = straks meer verkopen

Als je het Werkboek Nieuwsbrieven doorwerkt, ontwikkel je een effectieve nieuwsbrievenstrategie.
Je schrijft waardevolle nieuwsbrieven waarmee je je lezers aan je bindt en van éénmalige kopers trouwe klanten maakt – zo verhoog je je omzet op een manier die past bij jou, je merk én je doelgroep.

LET OP: dit Werkboek is in prijs verlaagd, omdat het nog niet ge-update is. De vormgeving is dus nog in MamaMarketing-stijl – maar dat doet niets af aan de inhoud! Grijp die kans en koop dit boek nu – voor we de nieuwe versie online zetten.

Waarom zou ik nieuwsbrieven versturen?

Vinger opsteken als dit je bekend voorkomt:

  • je zit op Twitter, Facebook, Pinterest én Instagram – maar je klanten kom je er niet tegen?
  • jouw klant koopt de ene keer bij jou, de andere keer bij je concurrent – waar het maar het goedkoopst is?
  • je doet je stinkende best een mooie collectie op te bouwen – maar niemand komt kijken?

Of, kan ook: jij verstuurt al nieuwsbrieven, maar:

  • je vindt het vervelend je abonnees ‘lastig te vallen’ met ‘spam’?
  • je nieuwsbrieven, waar je met bloed, zweet en tranen aan hebt gewerkt, worden ongelezen gedelete?
  • je aantal abonnees blijft hangen – op een veel te laag aantal?

Dat kan anders.
In het Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers leggen we uit:

  • hoe jij je abonnees waarde biedt – en ze daarmee aan je bindt
  • hoe je je eigen redactieformule opzet – zodat je voortaan precies weet waar je over moet schrijven
  • hoe je een helder doel stelt – zodat je nieuwsbrieven steeds effectiever worden
  • hoe je een goede planning maakt – zodat je zo efficiënt mogelijk werkt
  • hoe je een perfecte nieuwsbrief schrijft – die je lezers ervan overtuigt bij jou te kopen
  • wanneer jij het beste jouw nieuwsbrief kunt versturen – zodat ‘ie bovenin de mailbox van jouw abonnee zit

Daarnaast leggen we uit welke verschillende soorten nieuwsbrieven er zijn, gaan we in op het fenomeen E-mail Service Providers en vertellen we je precies welke regeltjes er gelden als je een nieuwsbrief gaat versturen

bestel hier het Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers

Waarom een Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers?

WebVedettes helpt ondernemers met een webwinkel bij het ontwikkelen van hun eigen online marketingstrategie, zodat ze met een beperkt marketingbudget blijvend meer klanten naar hun webwinkel trekken.

Een nieuwsbrief kan daar een krachtig onderdeel van zijn: het is (bijna) gratis, snel en makkelijk – precies waar een webwinkelier naar op zoek is dus.

Bovendien kun je jouw nieuwsbrief uitstekend inzetten om je expertstatus op te bouwen en de gunfactor de creëren.

Hink-Stap-Sprongmarketing en nieuwsbrieven

Even heel kort:

  1. met intrigerende nieuwsbrieven trek je potentiële klanten naar je blog.
  2. op je blog lezen ze inspirerende/adviserende artikelen, leren ze je kennen als sympathieke expert en, nog belangrijker: gaan ze je vertrouwen.
  3. vanuit je blog wagen ze de sprong naar je webwinkel – en omdat jij hen inspireert, adviseert en helpt, gunnen ze jou de koop.

Jouw abonnees hebben actief besloten meer van jou te willen horen. Met de juiste strategie kun je die oprechte interesse omzetten in de gunfactor – en in meer verkopen.

Door éénmalig te investeren in het ontwikkelen van je nieuwsbrievenstrategie, kun je daarna vanuit je eigen kracht, creativiteit en visie, online marketing bedrijven die perfect bij jouw webwinkel past.

Wij zijn wij?

Wij zijn Diana van Ewijk en Dana Taberima – online marketeers in hart en nieren.
Wij bieden al jaren advies en hands on hulp aan online ondernemers, met name in het webwinkelMKB. Die ervaring, gecombineerd met onze gezamelijke kennis, geeft ons alle tools om jou te helpen je online marketing te verbeteren.

Voor onze eigen webwinkel(s) maken wij intensief gebruik van nieuwsbrieven. En elke keer als we een nieuwsbrief versturen, zien we een flinke piek in de bezoekers – én in de verkopen. Wij delen onze ervaring graag om online ondernemers met een webwinkel te helpen.

bestel hier het Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers

Over het Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers

Het Werkboek Nieuwsbrieven is een praktisch e-book waarmee je op een inspirerende manier je eigen nieuwsbrievenstrategie ontwikkelt.
Het e-book bevat 14 hoofdstukken. De meeste hoofdstukken zijn voorzien van huiswerk: een opdracht waarmee je direct de opgedane kennis vertaalt naar jouw webwinkel.

Hoofdstukindeling:

Hoofdstuk 1. Wat is e-mailmarketing?

Hoofdstuk 2. Wat heb je aan een nieuwsbrief?

Hoofdstuk 3. Hoe kom je aan abonnees?

Hoofdstuk 4. Jouw doelgroepen
Huiswerk: Jouw ideale klant

Hoofdstuk 5. Jouw doelstellingen
Huiswerk: Be SMART, baby

Hoofdstuk 6. Jouw redactieformule
Huiswerk: Stel jouw redactieformule op

Hoofdstuk 7. Wat wil je communiceren?
Huiswerk: Jouw toegevoegde waarde

Hoofdstuk 8. Soorten nieuwsbrieven
Huiswerk: Jouw soorten nieuwsbrief

Hoofdstuk 9. Versturen: hoe vaak en wanneer?
Huiswerk: Jouw verzendstrategie

Hoofdstuk 10. Jouw Strategie
Huiswerk: Jouw plan van aanpak

Hoofdstuk 11. E-mail Service Providers

Hoofdstuk 12. De regelgeving
Huiswerk: Houd je aan de regeltjes

Hoofdstuk 13. De perfecte nieuwsbrief
Huiswerk: Schrijf de perfecte nieuwsbrief

Hoofdstuk 14. Behaal je effect?
Huiswerk: Doelen stellen, testen en optimaliseren

WB_Nieuwsbrieven_Webwinkel_WerkbladenAls je het Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers doorwerkt, weet je precies hoe je een effectieve nieuwsbrief opzet en hoe je daarmee, op een manier die bij jouw, je webwinkel én je klant past, je omzet blijvend verhoogt.

bestel hier het Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers

Veelgestelde vragen

Een nieuwsbrief? Wat ouderwets! Ik kan met toch veel beter op Social Media storten?

Dat is appels en peren vergelijken. Social Media zijn geweldig om je merk op te bouwen, maar als je gericht reclame wil maken, is een nieuwsbrief veel effectiever. Je abonnee heeft jouw haar e-mailadres gegeven en specifiek gezegd dat ze graag jouw reclame ontvangt – terwijl teveel reclame op Social Media juist als spam wordt ervaren.
En: jouw nieuwsbrief komt rechtstreeks in de mailbox van jouw abonnee terecht – en verdwijnt dus niet tussen de talloze andere tweets, updates en pins.

Een nieuwsbrief? Maar ik heb zelden iets nieuws te vertellen…

Goed nieuws: dat hoeft ook helemaal niet. Jouw abonnees zijn benieuwd naar jou webwinkel, aanbod en expertise. Het gaat erom dat jij hen iets van waarde biedt – iets wat hen inspireert, hun probleem oplost of hun leven mooier/makkelijker maakt.

Niemand zit te wachten op mijn reclame-folder, toch?

Mispoes. Jouw abonnees hebben moeite gedaan zich in te schrijven; ze zijn benieuwd naar jou en naar je produkten. Ze zitten dus wel degelijk te wachten op jouw aanbiedingen.

Ik heb helemaal geen tijd om ook nog een nieuwsbrief te schrijven. En het gaat best lekker zo… dus waarom zou ik dat doen?

Als jouw omzet precies is zoals jij wil, dan hoef je niet aan een nieuwsbrief te beginnen. Kan je omzet beter? Dan is een nieuwsbrievenstrategie een effectieve manier om blijvend je omzet te verhogen.

Ik stuur één keer per jaar een nieuwsbrief. Dat levert niet zo veel op… waarom zou ik het dan vaker doen?

Eén keer per jaar? Natuurlijk levert het dan weinig op. Je abonnees zijn allang weer vergeten wie jij bent. De truc is om je (potentiële) klanten met een mix van nieuwsbrieven aan je te binden, zodat je top of mind bent als ze iets willen kopen.

bestel hier het Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers

Bonus 1: Ontwikkel jouw onmisbare bonus

Wil jij (meer) kwalitatieve abonnees? Die werf je met een bonus: een must have cadeautje dat ze krijgen in ruil voor hun inschrijving. Zo’n cadeautje moet passen bij jou en bij je klant – en moet smaken naar méér. Met dit werkblad brainstorm je over jouw onmisbare bonus.

Bonus 2: Jouw weekplanning (+ spiekbriefje)

Je hebt een perfecte nieuwsbrief geschreven – maar wanneer kun je die nu het best versturen? In dit werkblad vind je een spiekbrief met hoe mensen met hun mail omgaan. Daarnaast krijg je een handige weekplanning waarop je jouw nieuwsbriefverzendmomenten overzichtelijk in kunt vullen.

Bonus 3: Checklist Nieuwsbrief

Met dit handige werkblad check je je nieuwsbrief, vlak voor je ‘m verstuurt, nog één keer. Zo kun je je nieuwsbrief met een gerust hart (en de juiste linkjes) de deur uit doen.

Klaar om je eigen nieuwsbrieven te gaan versturen – en meer geld te verdienen met je webwinkel?

Met het Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers krijg je alle tools in handen voor je eigen, effectieve, nieuwsbrievenstrategie, versterk je je merk en vergroot je de kans om van jouw webwinkel een succes te maken.

Begin nu met het versturen van jouw nieuwsbrieven.

bestel hier het Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers
Nog geen reacties

Geef een reactie