Werkboek: Ondernemen voor Webwinkeliers

Maak van je webwinkel een sterk merk

Ieder jaar starten er duizenden webwinkels – en ieder jaar vallen er net zoveel weer om. Want starten is niet zo moeilijk – dat kan iedereen.

Wat niet iedereen kan (en doet): goed nadenken. Hoe onderscheid je van al die andere webwinkels? Hoe zorg je ervoor dat klanten jou weten te vinden? Waarom zouden ze bij jou kopen? Kortom: hoe ga jij blijvend geld verdienen met je webwinkel?

Het Werkboek Ondernemingsplannen is een praktisch e-book waarmee je op een inspirerende manier jouw kans op een succesvolle webwinkel vergroot.

Je kijkt kritisch naar je ondernemerskwaliteiten, brengt de markt in kaart, analyseert de cijfertjes en bestudeert de concurrentie. Met die inzichten staat jouw webwinkel sterker.

Nu investeren in leren = zelf succesvol toepassen in de toekomst

Als je het Werkboek Ondernemingsplannen hebt doorgewerkt, heb je een duidelijk beeld van waar je met je webwinkel heen wil én inzicht in hoe je dat kunt bereiken. Zo versterk je je merk en vergroot je de kans om van jouw webwinkel een succes te maken.

Bestel hier jouw werkboek Ondernemen voor Webwinkels

Waarom zou ik een ondernemingsplan moeten schrijven?

Zeven op de tien webwinkels sluit na een jaar zijn deuren alweer.

Vinger opsteken als dit je bekend voorkomt:

  • je bent zo druk met allerlei kleine dingen – dat je geen tijd hebt om grote stappen te maken met je webwinkel?
  • het lijkt wel of er iedere dag meer webwinkels bijkomen – die precies hetzelfde verkopen als jij?
  • grote webwinkel kapen jouw klanten weg – met hun snellere service, lagere prijzen en grotere aanbod?
  • je hebt het idee dat je veel meer zou kunnen bereiken met je webwinkel – als je maar wist hoe?
  • het runnen van je eigen webwinkel lijkt wel een baan – je haalt er veel te weinig plezier en energie uit?

Door je ondernemingsplan te (her)schrijven:

  • dwing je jezelf over de grote lijnen na te denken
  • begrijp je hoe je je kunt onderscheiden van andere webwinkels – ook als ze dezelfde produkten verkopen
  • maak je van jouw webwinkel een sterk merk – waar mensen graag bij kopen
  • creëer je een duidelijk toekomstbeeld van jouw webwinkel – en verkrijg je inzicht in hoe je dat kunt bereiken
  • ga je met een hernieuwd enthousiasme en vertrouwen aan de slag met je eigen merk!

Waarom een Werkboek Ondernemingsplannen?

WebVedettes helpt ondernemers met een webwinkel bij het ontwikkelen van hun eigen online marketingstrategie, zodat ze met een beperkt marketingbudget blijvend meer klanten naar hun webwinkel trekken.

Maar de basis van zo’n strategie is een sterk merk – dat moet staan als een huis.

Met dit Werkboek Ondernemingsplannen ga je terug naar die basis. Dankzij de heldere inzichten, duidelijke voorbeelden en praktische werkbladen versterk je je merk.

Bovendien breng je met dit werkboek je toegevoegde waarde en je doelgroep helder in kaart – en dat inzicht helpt je bij het ontwikkelen van een online marketing-strategie.

Hink-Stap-Sprongmarketing

Even heel kort:

  1. met aansprekende updates op social media trek je potentiële klanten naar je blog.
  2. op je blog lezen ze het inspirerende/adviserende artikel dat bij de update, leren ze je kennen als sympathieke expert en, nog belangrijker: gaan ze je vertrouwen.
  3. vanuit je blog wagen ze de sprong naar je webwinkel – en omdat jij hen inspireert, adviseert en helpt, gunnen ze jou de koop.

Mensen kopen nu eenmaal graag van merken die ze kennen, leuk vinden én vertrouwen. Door éénmalig te investeren in het (her)schrijven van je ondernemingsplan, kun je daarna vanuit je eigen kracht, creativiteit en visie, marketing bedrijven die perfect bij jouw webwinkel past.

Bestel hier jouw werkboek Ondernemen voor Webwinkels

Wie zijn wij?

Dana-Taberima-Diana-van-Ewijk-MamaMarketingWij zijn Diana van Ewijk en Dana Taberima – online marketeers in hart en nieren.

Wij bieden al jaren advies en hands on hulp aan online ondernemers, met name in het webwinkelMKB. Die ervaring, gecombineerd met onze gezamelijke kennis, geeft ons alle tools om jou te helpen je webwinkel én je online marketing te verbeteren.

Over het Werkboek Ondernemingsplannen

Het Werkboek Ondernemingsplannen is een praktisch e-book waarmee je op een inspirerende manier je merk versterkt.Het e-book bevat 9 hoofdstukken. Ieder hoofdstuk is voorzien van huiswerk: een opdracht waarmee je direct de opgedane kennis vertaalt naar jouw webwinkel.

Bestel hier jouw werkboek Ondernemen voor Webwinkels

Als je het Werkboek Ondernemingsplannen doorwerkt, heb je alle bouwstenen voor een ijzersterk ondernemingsplan in handen. Je hebt een duidelijk beeld van waar je met je webwinkel heen wil én inzicht in hoe je dat kunt bereiken. Met de kennis uit het Werkboek Ondernemingsplannen creëer je een ijzersterke basis voor jouw merk!

Inhoud van het Werkboek Ondernemingsplannen:

Hoofdstuk 1. Wie ben jij?
Huiswerk: Breng je kwaliteiten in kaart

Hoofdstuk 2. Jouw gat in de markt
Huiswerk: Breng jouw idee in kaart

Hoofdstuk 3. Ken jou doelgroep
Huiswerk: Ga op zoek naar je ideale klant

Hoofdstuk 4. Omgeving / de markt
Huiswerk: Analyseer je omgeving

Hoofstuk 5. Concurrentie
Huiswerk: Ken je concurrenten

Hoofdstuk 6. Doe de SWOT
Huiswerk: Duik in je SWOT

Hoofdstuk 7. Werk aan je merk
Huiswerk: Zet jouw koers uit

Hoofdstuk 8. Marketingstrategie

Hoofdstuk 9. Marketingcommunicatie
Huiswerk: Maak jouw plan de campagne

Hoofdstuk 10. Financieel Plan
Huiswerk: Zet je tanden in de cijfertjes!
Liquititeitsbegroting, Investeringsbegroting en Financieringsplan

Bestel hier jouw werkboek Ondernemen voor Webwinkels

Als je het Werkboek Ondernemingsplannen doorwerkt, heb je alle bouwstenen voor een ijzersterk ondernemingsplan in handen. Je hebt een duidelijk beeld van waar je met je webwinkel heen wil én inzicht in hoe je dat kunt bereiken. Met de kennis uit het Werkboek Ondernemingsplannen creëer je een ijzersterke basis voor jouw merk!

Veelgestelde vragen

Een ondernemingsplan schrijven? Dat heb je toch alleen nodig als je een lening wil aanvragen?Mispoes! Het is essentieel dat jij exact weet waar jij met je webwinkel staat – en waar je heen wil. Dit is informatie die een leningverstrekker nodig heeft om te bepalen of zijn geld wel veilig is bij jou. Maar het is ook informatie die jij nodig hebt om een gezonde koers voor je webwinkel uit te zetten!

Ik ben al twee jaar bezig. Heeft een ondernemingsplan maken dan nog wel zin?Juist als je al langer bezig bent, is het zinvol nog eens kritisch naar je situatie te kijken. Ben jij blij met alle onderdelen van je webwinkel? Verdien je genoeg? Wat zou je anders willen doen of zien? Vragen die je moet beantwoorden om duurzaam te groeien met jouw webwinkel.

Ik heb helemaal geen tijd om een ondernemingsplan te maken. En het gaat best lekker zo… dus waarom zou ik dat doen?
Als jij tevreden bent met hoe je webwinkel nu draait, dan hoef je natuurlijk niets te veranderen. Maar als je meer wil verdienen, dan is het hoog tijd om een ondernemingsplan te schrijven. Want als je nu al amper tijd hebt, en toch niet genoeg verdient – dan doe je iets verkeerd…

Ik heb al weleens geprobeerd een ondernemingsplan voor mijn webwinkel te maken, maar ik kwam er niet uit. Waarom zou het nu wel lukken?

Omdat wij je helpen! Wij leggen, stap-voor-stap en in gewone-mensen-taal, uit hoe je een ondernemingsplan schrijft. Met de bijbehorende werkbladen word je direct op een inspirerende wijze aan het werk gezet. Zo word je ondernemingsplan (her)schrijven stiekem een klein feestje – met een zeer nuttig resultaat!

Bonus 1:

13 praktische werkbladen

Het Werkboek Ondernemingsplannen is voorzien van maar liefst 13 praktische werkbladen. Na ieder hoofdstuk zet je de kennis direct in om je eigen webwinkel te verbeteren.

Bonus 2:

9 motiverende affirmatiekaartjes

Het schrijven van jouw ondernemingsplan kan best lastig zijn. Doe je het wel goed? Is jouw idee wel onderscheidend? Met deze inspirerende affirmatiekaartjes kun je weer met frisse zin aan de slag!

Klaar om je merk te versterken en meer geld te verdienen met je webwinkel?

Met het Werkboek Ondernemingsplannen krijg je alle tools in handen voor een overtuigend ondernemingsplan, versterk je je merk en vergroot je de kans om van jouw webwinkel een succes te maken.

Begin nu met het (her)schrijven van jouw ondernemingsplan

Nog geen reacties

Geef een reactie