Werkboek: Pinterest voor webwinkels

Meer klanten met visuele marketing

Pinterest, ja, daar heb jij natuurlijk ook weleens van gehoord.
Want Pinterest is het snelsgroeiende social medium – de geruchten zijn veelbelovend.

“Pinterest heeft inmiddels 48,7 miljoen gebruikers,” hoor je links.
“Pinterest heeft per maand 2,8 biljoen pageviews!” lees je rechts.
“Pinterest is de op-één-na grootste traffic-drijver op social media gebied,” zegt je favoriete marketinggoeroe, “…én zorgt voor de grootste orders.”
Vooral webwinkels die zich op vrouwen of moeders richten moeten pinnen – schijnt.

Maar ja: wat moet jij dan precies met Pinterest, als webwinkelier?
Op wat voor plaatjes zitten jouw potentiële klanten te wachten?
En hoe krijg je je klanten in vredesnaam van Pinterest naar je webwinkel?

>> bestel hier jouw Werkboek Pinterest voor Webwinkeliers

werkboek-tips-pinterest-strategie-webwinkel-mamamarketing

Het Werkboek Pinterest voor Webwinkeliers is een praktisch e-book waarmee je op een inspirerende manier leert hoe je Pinterest effectief in kunt zetten, op een manier die perfect bij jou past.

Je leert:

  • hoe en waarom Pinterest precies werkt
  • hoe je je account én webwinkel optimaliseert
  • hoe je je doelgroep verleidt jouw producten te pinnen

Bovendien ontwikkel je je eigen Pinstrategie, gebaseerd op jouw unieke toegevoegde waarde, waarmee je meer kwalitatieve volgers én meer klanten naar je webwinkel trekt.

Nu investeren in leren = met meer plezier en resultaat pinnen

Als jij Pinterest inzet op een manier die bij jou en je webwinkel past, pin je vanuit jouw passie, kennis en ideeën. Zo trek je meer volgers die precies bij jouw webwinkel passen – en van daaruit meer klanten naar je webwinkel.

Maar zover is het nog niet…

Herken je dit?

  • Je zit wel op Pinterest – maar snapt totaal niet hoe het werkt?
  • Je hebt geen idee wat je met pinnen – dus pin je maar niets?
  • Je pint je te pletter aan koddige kinderen en grappige spreuken – maar vraagt je af of jouw klant daar wel op te wachten?
  • Je durft je producten niet te pinnen – want je wil niet spammen?
  • Je hebt al je producten al gepind – maar niemand besteedt er aandacht aan?

Als je leert hoe je pint vanuit je passie en je toegevoegde waarde:

  • pin je met veel plezier plaatjes die waardevol zijn voor jouw doelgroep
  • trek je met jouw pins en pinboards precies de juiste volgers aan
  • trek je, zonder te spammen, meer klanten naar je webwinkel

>> bestel hier jouw Werkboek Pinterest voor Webwinkeliers

Waarom een Werkboek Pinterest Marketing?

WebVedettes helpt ondernemers met een webwinkel bij het ontwikkelen van hun eigen online marketingstrategie, zodat ze met een beperkt marketingbudget blijvend meer klanten naar hun webwinkel trekken.

Pinterest is een geweldige tool om (potentiële) klanten direct naar je productpagina te leiden. Bovendien kun je Pinterest inzetten om je expertstatus op te bouwen en de gunfactor de creëren.

Hink-Stap-Sprongmarketing en Pinterest

Even heel kort:

  1. met aansprekende beelden op Pinterest, trek je potentiële klanten naar je blog.
  2. op je blog lezen ze het inspirerende/adviserende artikel dat bij het beeld hoort, leren ze je kennen als sympathieke expert en, nog belangrijker: gaan ze je vertrouwen.
  3. vanuit je blog wagen ze de sprong naar je webwinkel – en omdat jij hen inspireert, adviseert en helpt, gunnen ze jou de koop.

Mensen kopen nu eenmaal graag van merken die ze kennen, leuk vinden én vertrouwen. Pinterest is de uitgelezen plek om de mens achter jouw merk op een sympathieke manier zichtbaar te maken en hen zo te overtuigen bij jou te kopen.

Wat vinden anderen van ons?

“Jullie aanpak is verfrissend, helder, duidelijk en ‘dwingt’ mij tot een andere denkwijze.”

– Monique Juch, SnoezelKunst.nl

“Ik ga echt los op die Pinterest-tips van jullie. In één week 100 volgers erbij en hoger in de zoekresultaten!”

– Eliane Roest, madebyroest.nl

“Op Webvedettes.nl (voorheen MamaMarketing) word je niet bedolven onder het jargon, maar wordt met gewone tips en trucs uitgelegd hoe je meer uit je webwinkel kunt halen.”

– Linda Bosscher, LovetobeMama.nl

Wie zijn wij?

MamaMarketing portretWij zijn Diana van Ewijk en Dana Taberima – online marketeers in hart en nieren.

Wij bieden al jaren advies en hands on hulp aan online ondernemers, met name in het webwinkelMKB. Die ervaring, gecombineerd met onze gezamelijke kennis, geeft ons alle tools om jou te helpen je online marketing te verbeteren.

Pinterest kan daar een een grote rol in spelen: het is gratis, werkt snel en makkelijk – precies waar een webwinkelier naar op zoek is dus.

Door éénmalig te investeren in het ontwikkelen van je Pinterest-strategie, kun je daarna vanuit je eigen kracht, creativiteit en visie, marketing bedrijven die perfect bij jouw webwinkel past.

Over het Werkboek Pinterest

Het Werkboek Pinterest is een praktisch e-book waarmee je op een toegankelijke manier leert hoe je met Pinterest meer klanten naar je webwinkel trekt.

Het e-book bevat 9 hoofdstukken. Vrijwel ieder hoofdstuk is voorzien van huiswerk: een opdracht waarmee je direct de opgedane kennis vertaalt naar jouw webwinkel.

werkboek-pinterest-marketing-webwinkel-door-mamamarketing

Inhoud van het Werkboek Pinterest:

Hoofdstuk 1. Pinterest: de basis

Hoofdstuk 2. Waarom Pinterest werkt
Huiswerk: Jouw persoonlijke Pinterest-onderzoek
Werkblad: Jouw Pinterest-onderzoek

Hoofdstuk 3. Optimaliseer je account
Huiswerk: Inventariseer en optimaliseer je Pinterest Business-account
Brainstormsheet Business-account

Hoofdstuk 4. Pinboards maken en vullen
Huiswerk: Brainstorm over jouw pinboards
Brainstormsheet Pinboards

Hoofdstuk 5. Creëer zelf pinwaardig beeld

Hoofdstuk 6. De perfecte Pin
Huiswerk Pinnen met perfectie
Checklist Perfecte Pin

Hoofdstuk 7. Jouw Pinstrategie
Brainstormsheet Toegevoegde Waarde

Hoofdstuk 8. Meer kwalitatieve volgers met campagnes
Huiswerk: Zet je eigen Pinterest-campagne op
Checklist Pinterest-campagne

Hoofdstuk 9. Optimaliseer je webwinkel
Huiswerk: Creëer pinwaardig beeld
Checklist Pinwaardig Beeld

Hoofdstuk 10. Meten is weten
Huiswerk: Hou de statistieken bij
Weerkblad: Nulmeting

Huiswerk: 8 praktische werkbladen

werkblad-pinterest-marketing-voor-webwinkel

Als jij Pinterest inzet op een manier die bij jou en je webwinkel past, pin je vanuit jouw passie, kennis en ideeën. Zo trek je meer volgers die precies bij jouw webwinkel passen – en van daaruit meer klanten naar je webwinkel.

>> bestel hier jouw Werkboek Pinterest voor Webwinkeliers

Veelgestelde vragen

Pinterest? Maar ik heb helemaal geen leuke beelden om te pinnen…
Nog niet, misschien. Met het Werkboek Pinterest leer je hoe je zelf pinwaardige beelden creëert – beelden die jouw potentiële klant aanspreken.

Pinterest? Niemand zit daar te wachten op commerciële pins, toch?
Pardon? Volgens Amerikaans onderzoek wordt Pinterest door 70% van de pinners gebruikt om inspiratie op te doen voor hun toekomstige aankopen. Bovendien is de gemiddelde aankoopbedrag met $80 dollar hoger dan dat van traffic dat via de andere social media komt.

Ik heb helemaal geen tijd om ook nog te pinnen. En het gaat best lekker zo… dus waarom zou ik?
Als jouw omzet precies is zoals jij wil, dan hoef je niet aan pinnen te beginnen. Kan je omzet beter? Dan is een Pintereststrategie een effectieve manier om blijvend klanten naar je webwinkel te trekken.

>> bestel hier jouw Werkboek Pinterest voor Webwinkeliers

Bonus: Checklist Pinterest-afmetingen

werkblad-pinterest-marketing-ideale-pin-webwinkel-markteting

Om echt succes te hebben met Pinterest, moet je onweerstaanbare plaatjes pinnen. In het Werkboek leggen we precies uit hoe jde dat doet. Bovendien krijg je er dit handige werkblad bij; hiermee check je snel en makkelijk of je plaatjes wel de juiste afmetingen hebben.

Klaar om effectief te gaan pinnen – en meer potentiële klanten naar je webwinkel te trekken?

Met het Werkboek Pinterest voor Webwinkeliers krijg je alle tools in handen voor je eigen effectieve Pinterest-strategie, leer je pinnen vanuit jouw unieke toegevoegde waarde en bind je daarmee je (potentiële) klanten aan je.

Begin nú met pinnen!

>> bestel hier jouw Werkboek Pinterest voor Webwinkeliers

Nog geen reacties

Geef een reactie