Werkboek Twitter voor Webwinkeliers

Meer plezier, meer volgers én meer verkopen

Je hebt je laten overtuigen: jij zit ook op Twitter.
Je hebt je eitje vervangen door een foto en je volgt een aantal mensen.
Je logt elke dag even in, leest je timeline en twittert een aanbieding van je webwinkel.
Het resultaat?
Doodse stilte.

Of misschien twitter jij wel heel veel.
Ben je uren zoet zijn met replyen, DMen en mentionen.
Monden jouw tweets vaak uit in groepsgesprekken van 20 tweets – of langer.
Bij jou tjilpt het juist de hele dag door.

Kortom: jij doet je best, omdat je gelooft dat je met Twitter klanten naar je webwinkel kunt trekken – je hebt alleen geen idee hoe je dat aan moet pakken…
Herkenbaar?

>> bestel hier het Werkboek Twitter voor Webwinkeliers

Werkboek Twitter voor Webwinkeliers, MamaMarketeersHet Werkboek Twitter voor Webwinkeliers is een praktisch e-book waarmee je op een inspirerende manier leert hoe je Twitter effectiever in kunt zetten, op een manier die perfect bij jou past.

Je bepaalt jouw Twitterdoelen, leert hoe je kwalitatieve tweets schrijft en hoe de ideale TwitterMix eruitziet. Met die inzichten leer je hoe je twittert vanuit je eigen kracht, hoe je meer kwalitatieve volgers trekt en hoe je van daaruit meer klanten naar je webwinkel trekt.

Nu investeren in leren = direct effectiever twitteren

Als jij Twitter inzet op een manier die bij jou en je webwinkel past, ga je twitteren vanuit jouw passie, kennis en ideeën. Zo trek je meer volgers die precies bij jouw webwinkel passen – en van daaruit meer klanten naar je webwinkel.

>> bestel hier het Werkboek Twitter voor Webwinkeliers

Waarom zou ik meer tijd besteden aan Twitter?

Handen in de lucht als je dit herkent:

  • je hebt geen idee waar je over moet twitteren – dus je twittert maar niets?
  • je denkt dat niemand op jou zit te wachten – dus tweet je alleen zakelijke dingen?
  • je denkt dat mensen afknappen op reclame-tweets – dus je tweet alleen persoonlijke dingen?
  • je zit uren op Twitter, maar je ziet geen resultaat – je voelt je schuldig om je je kostbare tijd verspilt?
  • je zou veel meer uit Twitter kunnen halen – als je maar wist hoe?

Als jij leert hoe je Twitter vanuit je passie, kennis en ervaring in kunt zetten:

  • schrijf jij met veel plezier tweets die waardevol zijn voor jouw doelgroep
  • trek je met jouw tweets precies de juiste volgers aan
  • trek je, zonder te spammen, meer klanten naar je webwinkel

>> bestel hier het Werkboek Twitter voor Webwinkeliers

Waarom een Werkboek Twitter Marketing?

Webwinkeliers helpt vrouwen met een webwinkel bij het ontwikkelen van hun eigen doe-het-zelf-marketingstrategie, zodat ze met een beperkt marketingbudget blijvend meer klanten naar hun webwinkel trekken.

Mensen kopen graag van merken die ze kennen, leuk vinden én vertrouwen. Op Twitter spreek je van mens tot mens – daarom is het de ideale plek om de mens achter jouw merk op een sympathieke manier zichtbaar te maken.

Hink-Stap-Sprongmarketing en Twitter

Even heel kort:

  1. met intrigerende tweets trek je potentiële klanten naar je blog.
  2. op je blog lezen ze het inspirerende/adviserende artikel dat bij het beeld hoort, leren ze je kennen als sympathieke expert en, nog belangrijker: gaan ze je vertrouwen.
  3. vanuit je blog wagen ze de sprong naar je webwinkel – en omdat jij hen inspireert, adviseert en helpt, gunnen ze jou de koop.

Mensen kopen graag van merken die ze kennen, leuk vinden én vertrouwen. Op Twitter spreek je van mens tot mens – daarom is het de ideale plek om de mens achter jouw merk op een sympathieke manier zichtbaar te maken.

Wie zijn wij?

Dana-Taberima-Diana-van-Ewijk-MamaMarketingWij zijn Diana van Ewijk en Dana Taberima – online marketeers en tweeps in hart en nieren.

WebVedettes (voorheen MamaMarketing) is gefundeerd op tweets; het idee ontstond op Twitter en binnen een week hadden we meer dan 700 volgers op ons gloednieuwe account. En: met social media trekken wij minstens 40% van onze bezoekers naar onze website. Ruim de helft daarvan komt via Twitter.

Ook leuk: Diana van Ewijk is Twittercolumnist en haalde met haar ultrakorte verhalen zelfs de krant. Claim to fame: haar hashtag #twittercolumngids werd trending topic op 4 juli 2012.

Over het Werkboek Twitter voor Webwinkeliers

Het Werkboek Twitter voor Webwinkeliers is een praktisch e-book waarmee je op een inspirerende manier leert hoe je Twitter effectiever in kunt zetten, op een manier die perfect bij jou past.

Inhoud van het Werkboek Twitter voor Webwinkeliers

WB_Twitter_Inhoud

Het printbare e-book bevat 12 hoofdstukken. Ieder hoofdstuk is voorzien van huiswerk: een opdracht waarmee je de opgedane kennis direct vertaalt naar jouw webwinkel.

1. Het doel van Twitter
Huiswerk: Bepaal jouw toegevoegde waarde
2. Je profielpagina
Huiswerk: Schrijf je TwitterProfielpagina
3. Twitteren met meerdere mensen vanaf één account
4. De ideale Twittermix
Huiswerk: De ideale Twittermix
5. De Anatomie van een Tweet
Huiswerk: Jouw inhoudelijke tweets
6. Volgen en gevolgd worden
Huiswerk: Vind jouw volgers!
7. Meer volgers met give-aways
Huiswerk: Zet je eigen give-awayactie op
8. Meer volgers met Pay with a Tweet
Huiswerk: Je eigen Pay with a Tweet-actie
9. Meer volgers met Follow Friday
Huiswerk: Zet je volgers in het zonnetje!
10. Meer volgers met een Twitterverslag
Huiswerk: Word Twitter-verslaggever!
11. Handige Tools
12. Bewaak je tijd
Huiswerk: Bewaak je tijd

Als je het Werkboek Twitter voor Webwinkeliers doorwerkt, leer je hoe je Twitter inzet op een manier die bij jou en je webwinkel past en ga je twitteren vanuit jouw passie, kennis en ideeën. Zo trek je meer kwalitatieve volgers en dus meer klanten naar je webwinkel.

>> bestel hier het Werkboek Twitter voor Webwinkeliers

Veelgestelde vragen

Ik ben al een poosje bezig op Twitter, maar ik haal er echt niet meer verkopen uit. Kan ik dat nog wel veranderen?
De reden waarom jij geen verkopen haalt uit Twitter, is omdat je niet de juiste volgers hebt. In het werkboek leer je hoe je, door te twitteren vanuit je eigen passie, kwalitatieve volgers trekt; potentiele klanten die jouw merk interessant vinden – en hoe je die vervolgens in echte klanten verandert.

Twitter is leuk, hoor, maar het kost zoveel tijd. Waarom zou ik daar tijd voor vrij moeten maken?
Twitter is een enorm sociaal netwerk, waarin je op een leuke manier contact kunt leggen met jouw potentiële klanten. Door jezelf als expert te profileren, win je vertrouwen en worden ze échte klanten.
En: één tweet kan 50 potentiële klanten bereiken – maar ook 500, of zelfs 5000. Absoluut de moeite dus.

Ik ben lang niet zo ad rem als al die andere twitteraars… Kan ik dan toch succesvol Twitteren?
Absoluut! Twitter is er voor iedereen. Of je nu heel adrem bent, of juist een beetje afwachtend – dat maakt niets uit. Met het Werkboek leer je hoe je vanuit jezelf en je eigen kracht twittert.

Mensen zitten echt niet te wachten op mijn lunchtweets, toch?
Grappig genoeg juist wel. Vergelijk het met de koffie-automaat op kantoor. Door te tweeten wat jij vandaag op je brood hebt, open je een gesprek met andere tweeps – collega’s maar ook potentiële klanten. Natuurlijk moet je je lunchtweets afwisselen met kwalitatieve tweets – in het Werkboek leer je precies hoe je dat doet.

Ik heb juist gehoord dat je niet mag spammen op Twitter… hoe kan ik dan toch reclame maken?
Spammen heeft inderdaad geen zin. Het is veel effectiever om op een leuke manier jouw kennis, ervaring en expertise te delen. Doe je dat op een manier die jouw doelgroep aanspreekt, dan kun je ook echte reclame tweeten: een mooie aanbieding, een nieuw binnengekomen produkt of een give-away. Dat wordt dan niet gezien als spam, maar als service.

>> bestel hier het Werkboek Twitter voor Webwinkeliers

Bonus: 9 inspirerende werkbladen

MMM_Werkboek_Twitter_Werkblad

Het Werkboek Twitter voor Webwinkeliers is voorzien van maar liefst 9 praktische werkbladen. Na ieder hoofdstuk vertaal je de theorie direct naar een manier om de Twitter-marketing voor je eigen webwinkel te verbeteren.
Dus niet louter saaie theoretische kost, maar hup, direct aan de slag om met jouw tweets meer klanten naar je webwinkel te trekken.

Klaar om op jouw eigen manier meer klanten te trekken met Twitter?

Met het Werkboek Twitter voor Webwinkeliers leer je hoe je Twitter inzet op een manier die perfect bij jou en je webwinkel past en ontdek je je hoe je kunt twitteren vanuit jouw passie, kennis en ideeën. Zo trek je meer kwalitatieve volgers en dus ook meer klanten naar je webwinkel.

>> bestel hier het Werkboek Twitter voor Webwinkeliers

Nog geen reacties

Geef een reactie