Workshop: Ondernemingsplannen schrijven

Ieder jaar starten er duizenden webwinkels – en ieder jaar vallen er net zoveel weer om.
Want de vraag waar bijna niemand over nadenkt is: hoe onderscheidt je van al die andere webwinkels?
Hoe zorg je ervoor dat klanten jou weten te vinden?
En hoe bindt je ze aan je?

Praktische hulp bij het schrijven van een overtuigend ondernemingsplan

De workshop Schrijf een overtuigend Ondernemingsplan is een inspirerende workshop waarin je leert hoe je een overtuigend ondernemingsplan schrijft.

Samen met WebVedettes Diana van Ewijk en Dana Taberima kijk je kritisch naar je ondernemerskwaliteiten, breng je de markt in kaart, analyseer je de cijfertjes en bestudeer je jouw concurrentie. Daarmee krijg je alle tools in handen voor een overtuigend ondernemingsplan.

Nu aan de slag = straks meer succes?

Als je de Workshop Schrijf een overtuigend ondernemingsplan hebt gevolgd, heb je een duidelijk beeld van waar je met je webwinkel heen wil én inzicht in hoe je dat kunt bereiken. Zo versterk je je merk en vergroot je de kans om van jouw webwinkel een succes te maken.

>> boek hier de Workshop Schrijf een overtuigend Ondernemingsplan

Waarom zou ik een ondernemingsplan moeten schrijven?

Zeven op de tien webwinkels sluit na een jaar zijn deuren alweer.
Omdat de klanten wegbleven, er problemen waren met leveringen, of gewoon omdat er geen winst werd gemaakt.
Het ondernemerschap blijkt meer te eisen dan alleen een webwinkel kunnen openen.

Vinger opsteken als dit je bekend voorkomt:

  • je bent zo druk met allerlei kleine dingen – dat je geen tijd hebt om grote stappen te maken met je webwinkel?
  • het lijkt wel of er iedere dag meer webwinkels bijkomen – die precies hetzelfde verkopen als jij?
  • grote webwinkel kapen jouw klanten weg – met hun snellere service, lagere prijzen en grotere aanbod?
  • je hebt het idee dat je veel meer zou kunnen bereiken met je webwinkel – als je maar wist hoe?
  • het runnen van je eigen webwinkel lijkt wel een baan – je haalt er veel te weinig plezier en energie uit?

Door je ondernemingsplan te (her)schrijven:

  • dwing je jezelf over de grote lijnen na te denken
  • begrijp je hoe je je kunt onderscheiden van andere webwinkels – ook als ze dezelfde produkten verkopen
  • maak je van jouw webwinkel een sterk merk – waar mensen graag bij kopen
  • creëer je een duidelijk toekomstbeeld van jouw webwinkel – en verkrijg je inzicht in hoe je dat kunt bereiken
  • ga je met een hernieuwd enthousiasme en vertrouwen aan de slag met je eigen merk!

>> boek hier de Workshop Schrijf een overtuigend Ondernemingsplan

Waarom een Werkboek Ondernemingsplannen?

WebVedettes biedt praktische hulp bij het ontwikkelen van je eigen marketingstrategie.
Maar de basis van zo’n strategie is jouw merk – en dat moet staan als een huis.

Met dit Werkboek Ondernemingsplannen ga je terug naar die basis.
Dankzij de heldere inzichten, duidelijke voorbeelden en praktische werkbladen versterk je je merk.
Door éénmalig te investeren in het (her)schrijven van je ondernemingsplan, kun je daarna vanuit je eigen kracht, creativiteit en visie, marketing bedrijven die perfect bij jouw webwinkel past.

Wie zijn wij?

MamaMarketing_Diana_Dana_ZW01_15x15WebVedettes helpt vrouwen met een webwinkel om met een beperkt marketingbudget meer en blijvend klanten te trekken en zo een groter succes van hun webwinkel te maken.
Wij zijn Dana Taberima en Diana van Ewijk – online ondernemers in hart en nieren. Samen hebben we ruim 20 jaar ervaring met het vermarkten van webwinkels en adviseerden we tientallen ondernemers.
De workshop Schrijf een overtuigend Ondernemingsplan wordt gegeven door Dana Taberima.

>> boek hier de Workshop Schrijf een overtuigend Ondernemingsplan

Over de Workshop Schrijf een overtuigend Ondernemingsplan

De Workshop Schrijf een ovetuigend Ondernemingsplan is een inspirerende workshop waarin je leert hoe je een overtuigend ondernemingsplan schrijft.

Maximaal 15 mensen per workshop

Door de groep klein te houden, kun je meteen vragen stellen. Aan ons, en aan je mede-cursisten. Zo leer je optimaal van ons én van elkaar en ga je aan het eind van de dag met concrete opzet voor jouw ondernemingsplan naar huis.

De Workshop bestaat uit twee delen

Deel 1: Alle ins en outs van een ondernemingsplan?
Tijdens een korte inleiding leggen Diana en Dana uit wat overtuigend ondernemingsplan precies is én waarom het belangrijk is er één te hebben. Aan de hand van herkenbare webwinkelvoorbeelden worden alle belangrijke elementen van een goed ondernemingsplan besproken.

Pauze: koffie, koekjes en kennismaken

Deel 2: Werken aan jouw eigen ondernemingsplan
In het tweede deel ga je zelf aan de slag: in kleine groepjes, onder begeleiding van Diana en Dana, werk je je eigen ondernemingsplan uit. Kies zelf op welk onderdeel je de nadruk wil leggen: je visie, kansen en bedreigingen in jouw markt, hoe je je niche kiest of je doelgroep analyseert.

Na afloop van de workshop ga je naar huis met een concrete opzet voor jouw ondernemingsplan waarmee je thuis verder kunt! Je grootste vragen zijn beantwoord , je hebt een duidelijk basisplan én voldoende kennis om je plan zelf verder uit te werken.
Met een overtuigend ondernemingsplan vergroot je de kans om van jouw webwinkel een succes te maken.

Prijs

De Workshop Schrijf een overtuigend Ondernemingsplan kost €149,95 (exclusief BTW).
Koffie (of thee) en koekjes zijn inbegrepen bij de prijs.

Datum & Tijd

21 februari 2015, van 09.30 tot 12.30 uur

Locatie

De Workshop Schrijf een overtuigend Ondernemingsplan vindt plaats in het Amsterdamse kantoor van WebVedettes.

Adres:
Willem de Zwijgerlaan 352/A3
1055 RD Amsterdam

>> boek hier de Workshop Schrijf een overtuigend Ondernemingsplan

 

Veelgestelde vragen

Een ondernemingsplan schrijven? Dat heb je toch alleen nodig als je een lening wil aanvragen?
Mispoes! Het is essentieel dat jij exact weet waar jij met je webwinkel staat – en waar je heen wil. Dit is informatie die een leningverstrekker nodig heeft om te bepalen of zijn geld wel veilig is bij jou. Maar het is ook informatie die jij nodig hebt om een gezonde koers voor je webwinkel uit te zetten!

Ik ben al twee jaar bezig. Heeft een ondernemingsplan maken dan nog wel zin?
Juist als je al langer bezig bent, is het zinvol nog eens kritisch naar je situatie te kijken. Ben jij blij met alle onderdelen van je webwinkel? Verdien je genoeg? Wat zou je anders willen doen of zien? Vragen die je moet beantwoorden om duurzaam te groeien met jouw webwinkel.

Ik heb helemaal geen tijd om een ondernemingsplan te maken. En het gaat best lekker zo… dus waarom zou ik dat doen?
Als jij tevreden bent met hoe je webwinkel nu draait, dan hoef je natuurlijk niets te veranderen. Maar als je meer wil verdienen, dan is het hoog tijd om een ondernemingsplan te schrijven. Want als je nu al amper tijd hebt, en toch niet genoeg verdient – dan doe je iets verkeerd…

Ik heb al weleens geprobeerd een ondernemingsplan voor mijn webwinkel te maken, maar ik kwam er niet uit. Waarom zou het nu wel lukken?
Omdat wij je helpen! Wij leggen, stap-voor-stap en in gewone-mensen-taal, uit hoe je een ondernemingsplan schrijft. Met de bijbehorende werkbladen word je direct op een inspirerende wijze aan het werk gezet. Zo word je ondernemingsplan (her)schrijven stiekem een klein feestje – met een zeer nuttig resultaat!

>> boek hier de Workshop Schrijf een overtuigend Ondernemingsplan

 

BONUS: Werkboek Ondernemen voor Webwinkeliers

WB_cover_Ondernemen

Het Werkboek Ondernemingsplannen is een praktisch e-book waarmee je op een inspirerende manier jouw kans op een succesvolle webwinkel vergroot.
Het bevat 9 hoofdstukken, 13 praktische werkbladen en een set motiverende affirmatiekaartjes.
Na ieder hoofdstuk zet je de kennis direct in om je eigen webwinkel te verbeteren.

Zelf aan het werk met je merk?

Met de Workshop Schrijf een overtuigend Ondernemingsplan krijg je alle tools in handen voor een overtuigend ondernemingsplan, versterk je je merk en vergroot je de kans om van jouw webwinkel een succes te maken.

>> boek hier de Workshop Schrijf een overtuigend Ondernemingsplan

 

Nog geen reacties

Geef een reactie