1. Maak een merk van je webwinkel. Word een WebVedette.

Een WebVedette is een ondernemer die haar webwinkel met hart & ziel runt – en die het tegelijkertijd ziet als bedrijf waar geld mee verdiend moet worden.
Maar… hoe maak je een succes van je webwinkel? Les 1 uit de serie ‘Een WebVedette in 14 lessen’.

Waarom ben jij bijzonder?
Nee, nu niet verlegen zijn!
Want met ‘gewoon, een webwinkel’ kom je er niet.
Niet meer. Daarvoor is er inmiddels veel te veel concurrentie. Het officiële aantal webwinkels in Nederland ligt rond de 40.000 – minimaal. Tellen we Vlaams-België ook mee, dan zijn er zo 100.000 webwinkels die het Nederlandstalige publiek bedienen. 100.000!

Dus ja: je moet je onderscheiden.
Maar hoe doe je dat?

Simpel. Door méér te zijn dan een winkelmandje. 
Door van je webwinkel een merk te maken.
Een merk waarin jouw unieke en eigen persoonlijkheid doorstraalt.
Een merk dat jouw klant al van verre herkent en waar zij graag mee gezien wil worden.

Word een WebVedette.
Maak een merk van je webwinkel.

Meer lezen over merkdenken voor webwinkels?

In dit gastblog legt Cora Verhagen (Studio Neeltje) uit hoe je met je huisstijl aan de slag gaat.
En in deze twee gastblogs vertelt Gwendoline Teske, (Webshop Academy) meer over de vijf valkuilen van branding. (en deel twee, hier)

WV_Campagne_Pinterest-01

Een WebVedette in 14 lessen

Dit is les 1 uit een serie van 14 lessen voor WebVedettes. Hieronder vind je alle 14 lessen op rijtje:

  1. Maak een merk van je webwinkel
    Wees meer dan een winkelmandje.
  2. Laat de mens achter je merk zien
    Toon de mens achter je merk – en onderscheid je van de webgiganten.
  3. Durf een expert te zijn
    Nut de kennis die je hebt uit, en profileer je als expert.
  4. Creëer waardevolle content
    Als jij precies weet waar je klant naar op zoek is, kun je haar structureel inspireren, adviseren en helpen.
  5. Bouw je podium – en ga er op staan
    Weg met die bescheidenheid; zet jezelf en je webwinkel in de spotlight.
  6. Vind je eigen stem
    Laat van je horen – op een manier die bij jou past.
  7. Kies je kanalen
    Wees actief op de social media kanalen waarop je klant zich bevindt – en waar jij je op thuisvoelt.
  8. Durf klein te denken
    Hoe specifieker je niche, hoe beter je je kunt onderscheiden.
  9. Weet waat je staat
    Denk na vóór je begint – en schrijf dat ondernemingsplan.
  10. Stippel de route uit
    Weet waar je heen wil, stel een SMARTdoel en stippel de route uit.
  11. Meten is weten
    Houd grip op je inzet én je resultaten, en stuur tijdig bij.
  12. Weet wat je waard bent
    Keer jezelf een salaris uit waar jij blij mee bent. Beloon jezelf.
  13. Blijf nieuwsgierig
    Zorg dat je weet wat er speelt en blijf jezelf vernieuwen.
  14. Durf te groeien
    Wie niet waagt, die niet wint. Investeer in jezelf en in je webwinkel.

Gratis: Word een WebVedette in 14 lessen-poster

Nieuwsbrief_Poster-06

Alle 14 lessen kort en krachtig op een rijtje aan de muur hangen?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief, dan krijg je een handig poster in je digitale brievenbus. Printen en ophangen maar!

>> schrijf je in & ontvang de poster << 

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.
Nog geen reacties

Geef een reactie