5 praktische tips voor het versturen van jouw persbericht

Een persbericht schrijven en versturen?Dat kun je uitbesteden aan een professional.
Je kunt het ook zelf doen. Veel slimmer. 

Niet alleen omdat het dan gratis is, maar ook omdat jij dan zelf leert jouw webwinkel te promoten en omdat je zelf het contact met belangrijke redacteuren opbouwt.

Begin met het schrijven van je eigen persberichten

Veel webwinkeliers vinden het lastig hun eigen persberichten te schrijven.
Logisch: als je het nog nooit gedaan hebt, dan is het schrijven van een ‘officieel en professioneel’ persbericht een hele opgave.

En dit is precies de crux: oefening baart kunst. Ook bij het schrijven van persberichten voor je eigen webwinkel.

Gewoon NU mee beginnen dus, hoe eng je het ook vindt. Als je NU start, draai je er over een poosje je hand niet meer voor om.

Vragen over het schrijven van persberichten?

Tijdens ons dagelijkse #SpreekKwartier op Twitter beantwoordden wij de afgelopen weken vragen van webwinkeliers over persberichten.
Heb je dat gemist? Geen probleem, hieronder vind je de verslagen van de afgelopen vijf #SpreekKwartieren terug.

Vijf praktische tips voor het schrijven en versturen van persberichten

Hoe schrijf ik een persbericht dat door de bladen wordt opgepakt?

Lees het antwoord in het #SpreekKwartier verslag van maandag 17 juni, hier.

Hoe verstuur je digitale tekst met een papieren persbericht?

Lees het antwoord in het #SpreekKwartier verslag van dinsdag 18 juni, hier.

Op welke dag kun je een #persbericht beter wel of juist niet versturen?

Lees het antwoord in het #SpreekKwartier verslag van woensdag 19 juni, hier.

Kun je je persbericht het beste per mail of per post versturen?

Lees het antwoord in het #SpreekKwartier verslag van donderdag 20 juni, hier.

Verstuur je je persbericht in Word, als PDF én als platte tekst?

Lees het antwoord in het #SpreekKwartier verslag van vrijdag 21 juni, hier.

Heel veel succes bij het schrijven van je persbericht!

 


Jouw webwinkel in de bladen – en op blogs?

free publicity webshop

Hoe schrijf je een persbericht? Aan wie stuur je je persbericht eigenlijk? En: Hoe zorg je ervoor dat je opvalt? Kortom: hoe kom je met jouw webwinkel in de bladen en op blogs?
Je leest het allemaal, en meer, in het Werkboek Persberichten.

Het enige echte Werkboek Persberichten – speciaal voor Webwinkels

Het Werkboek Persberichten is een praktisch e-book waarmee je op een inspirerende manier jouw eigen persberichtenstrategie ontwikkelt.

>> lees meer over het Werkboek Persberichten voor Webwinkeliers

Het Werkboek Persberichten voor Webwinkeliers geeft heldere uitleg, inspirerende voorbeelden en een hele rits praktische werkbladen waarmee je de theorie direct vertaalt naar jouw webwinkel.

Leer hoe je zelf persberichten schrijft, vergroot je de kans jouw webwinkel onder de neus van koopgrage klanten te krijgen én boost eigenhandig je omzet.


 

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie