Achter de schermen: november

Bloed, Zweet & Tranen

Tweetje hier, updateje daar… Piece of cake hoor, dat online ondernemen.

Niets is minder waar!
Het is gewoon KEI-HARD werken, dat weten jullie ook wel. En oeioeioei dat hebben we gedaan deze maand. In de nasleep van onze naamsverandering moet er nog heel wat gebeuren, maar plotseling hebben we ook klanten, en heel gek: die willen dan natuurlijk ook resultaten zien. Oh ja, en dan hadden we ook nog hele leuke ideeën om offline iets te doen…

Kortom: wij zitten niet stil. En dat is hard werken, want die opdrachten en onze plannen moeten natuurlijk ook uitgewerkt worden. Gelukkig hebben we hulp van onze Marjolijn, die achter de schermen flink doorbikkelt om alles in de nieuwe huisstijl om te zetten. Binnenkort kunnen jullie dan ook weer nieuwe versies verwachten van het werkboek Persberichten en het werkboek Pinterest.

Klanten

Deze maand zijn we ook heel druk geweest met webwinkelscans. En we mochten nieuwe klanten verwelkomen, die we gaan helpen met hun Hink-Stap-Sprong.
“Ik weet dat het belangrijk is, maar… ik heb geen tijd om te bloggen/tweeten/Facebooken,” is iets wat we vaak horen. Daar kunnen we over meepraten, maar wij zijn streng, hoor. Wij vinden: drukte moet geen excuus worden om je marketing te laten versloffen. Want als je het later nog steeds zo druk wil hebben, moet je je daar nú voor inzetten. Klanten komen helaas niet vanzelf in groten getale in je webwinkel terecht.

Online goes Offline

Pop-up officeHet zal je vast niet ontgaan zijn: wij gingen deze maand ook even offline. Eerst openden we een #PopUpOffice in de WinterWinkel van Ka-Ching op de Amsterdamse Wallen. En vorige weekend bouwden we ons #PopUpOffice op FlavouritesLive.

Het was al weer even geleden dat we onze gratis SpeedCoachSessies deden. Maar het #PopUpOffice bevalt ons eigenlijk wel. Het is echt heel leuk om even mee te denken met een webwinkelier. En de vragen die gesteld worden, zijn heel verschillend – zo worden ook wij even uit onze routine gehaald. Hoe trek je offline klanten, op markten bijvoorbeeld, naar je webwinkel? Of hoe kun je inspireren en adviseren met Instagram. Kijk, in zulke vraagstukken zetten wij graag onze tanden!

WinterWinkel

In de WinterWinkel spraken we met een aantal webwinkels, zoals JackFudge.com, die ons natuurlijk lieten proeven. En met de zusjes Annet en Ellen van afgestoft.nl, die stiekem alle ingrediënten voor een goede hink-stap-sprong hebben, en alleen de koppelingen nog even moet maken. Leuk om ze daarna ook nog heel even op Flavourites Live te zien.

FlavouritesLive

webvedettesEn FlavouritesLive, wat een feestje! Maar wat gaat het snel voorbij. Donderdag eerst opgebouwd, samen met onze heldin Anuschka van hipaholic.nl, die de styling deed voor onze stand. Fantastisch hoe zij met kleine ingrepen en super low-budget, zo’n toffe stand weet neer te zetten. En dan knipper je even, en is het al weer zondag.

We hebben zoveel leuke nieuwe mensen ontmoet, en oude bekenden gezien en gesproken… stiekem is FlavouritesLive een soort reünie waar we eindelijk even kunnen bijkletsen met de meisjes van Chocstar en Gezinnig. En wat heerlijk om dit jaar eens tussen jullie in te staan! Hierdoor proefden we veel meer de sfeer en was het voor ons en voor jullie veel makkelijker om even langs te wippen.

En dat hebben we gemerkt ook! We kregen superleuke vragen van beginnende webwinkels. En ook de cracks wisten ons we te vinden. Al die vragen, ideeën en opmerkingen gaven ons weer volop inspiratie voor de tweede editie van B+B+B workout your business, in juni 2015.

Ansichtkaart-voorkantB+B+B workout your business

Want… we hebben besloten uit te breiden, en organiseren niet één maar twee kennisdagen! Op 4 juni gaan we terug naar de basis. Een goed moment om als starter je kennis uit te breiden. Op 5 juni gaan we dieper in op Groei. Hoe doe je dat nu? Wat besteed je uit? Wanneer ga je personeel aannemen?
Benieuwd naar B+B+B workout your business? Bekijk hier B+B+B 2014!

Google Analytics

Veel vragen die we kregen tijdens ons #PopUpOffice, gingen over bloggen en social media en hoe je die nu kunt inzetten om meer klanten te werven. Extra leuk was het daarom om de vraag van wonenvoorjou.nl te kunnen beantwoorden, over hun privacy disclaimers en Google Analytics. Want wat betekenen al die cijfers en grafieken nu eigenlijk allemaal, in Google Analytics? Al pratende veranderde de SpeedCoachSessie in een mini-workshop Google Analytics, waarin ik uit kon leggen hoe Google Analytics nu eigenlijk werkt – en vooral: hoe je het in kunt zetten om je webwinkel te verbeteren. Sandra en haar stagiaire Anouk gingen blij naar huis, en wij kregen een idee… 🙂

Vraag: wij worden regelmatig gevraagd om Google Analytics voor webwinkels uit te leggen.
En: dit is een onderwerp waar wij heel blij van worden.

Dus: is zo’n Google Analytics workshop iets wat jij ook zou willen doen?

En zo ja: wat zou je dan willen leren?

Laat je reactie achter in de comments, dan zorgen wij dat er een Google Analytics Workshop komt waar jij blij van wordt!

avatar

About Dana Taberima

Dana Taberima is marketing en communicatie expert bij WebVedettes. Als de ‘nerd’ van het WV-team deelt zij ook graag kennis over de meer technische aspecten van de marketing, zoals Google Analytics en SEO. De diensten, waar ze webshops helpt beter te presteren, met o.a. WebwinkelScan, conversie optimalisatie en campagnes en aanbood via haar bureau Luzente Communicatie, zijn nu ondergebracht bij WebVedettes. Volg Dana op Instagram of LinkedIn

1 reactie bij Achter de schermen: november

  1. avatar
    Sandra 28 november 2014 bij 14:07 #

    Leuk dat wij jullie op een supergoed idee hebben gebracht! 😉

    Gisteren volgde ik op de nationale webwinkeldag ook weer een interessante lezing over conversieverhoging. Alles draait om de vraag: op welke plek lekken mijn bezoekers weg? Dat moet je via GA onderzoeken. Eigenlijk liggen in de brei van cijfertjes, percentages en statistieken alle antwoorden tot verbetering. Moet je ze wel kunnen ‘lezen’ natuurlijk!

    Count us in!!

    Sandra | Wonen voor jou

Geef een reactie