Twitter Casestudy: de kunst van de avatar


Widget area "Twitter widget" not found. Registered widget areas (sidebars) are:
header-widget
email-widget
blog-widget
twitter-widget
widget-pagina-template
widgets_for_shortcodes
primary
secondary
footer-1
footer-2
footer-3
footer-4
homepage
widgets-page-template

Appracadabra wordt gerund door vier mensen: Marlis Zimmermann (officieel Creative Director), Xander Wiersma (Interactive Director), Jochem Paarlberg (CEO) en ik, Diana van Ewijk (Marketing Director). Nou klinken onze functie-omschrijvingen wel heel erg formeel, maar Appracadabra is verre van een formeel bedrijf… Kijk maar eens naar onze officiële avatars!

De bedrijfsavatar op Twitter

We hebben besloten om veel gebruik te maken van social media marketing. Dat klinkt heel sjiek, maar het betekent vooral dat we veel (heel veel!) gaan bloggen, twitteren en facebooken. Maar hoe pak je dat aan, als je met zijn vieren bent?


Kijk, met het tekstuele gedeelte van de profielpagina’s, daar kan ik wel mee uit de voeten. Maar wat doe je met de avatars? Ik ben er, als WebVedette, van overtuigd dat een avatar persoonlijk moet zijn. Dus niet je logo, maar je hoofd. Jij bent immers de mens achter je eigen merk. Maar wat als er nu vier mensen achter je merk zitten? Dan laat je alle vier de hoofden zien – simpel!

Avatar op basis van je huisstijl

Je hebt niet per se een logo nodig om de sfeer van je bedrijf over te brengen. Kijk maar naar ons voorbeeld. Onze avatar is heel eigen, door:

  • de manier waarop we erop staan (niet te serieus)
  • de kleur (lekker vintage)
  • en het idee om een pasfoto-hokjes-foto te gebruiken (ook vintage)

Meerdere twitteraars vanaf 1 account

Wij twitteren in principe met z’n vieren vanaf 1 account. Maar we willen wel graag dat je als volger nog snapt wie nu precies wat getweet heeft.
Daarom werken we met afzenders: ^D, dat ben ik. ^J = Jochem, ^M= Marlis en ^X = Xander.
Belangrijk hierbij is dus wel dat je in je bio aangeeft waar de verschillende letters voor staan!

En nu?

Aan de slag natuurlijk! Heb je nog geen persoonlijke avatar op Twitter? Maak die dan nu aan! Want echt, de mens achter je merk, die is belangrijk voor je klanten. Een belangrijke reden daarvoor, is dat het vertrouwen geeft, omdat je doelgroep zich aan jou kan relateren. Meer over twitteren vanuit jezelf, voor je merk, vind je hier.

Serieus aan de slag met Twitter?

Investeer dan in je kennis en skills.
Wij helpen je daar graag bij… en hoe, dat lees je hieronder. Twitterze!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , , , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. Gratis download: How-To-Tweet worksheet » MamaMarketing - leer, doe-het-zelf en verdien meer met je webwinkel - 14 mei 2012

    […] een filmpje over hoe je een 100% RTbare actie opzet. Hier een blogpost over de kunst van de avatar en hier 3 vragen over Twitter, beantwoord in een […]

Geef een reactie