Case study Appracadabra: buzzen!

Appraccadabra kinder apps

Op 19 januari blogde ik dat Appracadabra, een gloednieuwe uitgeverij voor kinderapps, mij gevraagd had de marketing-communicatie voor hen te doen. Ik liet toen meteen de huisstijl-schetsen zien die Marlis en Xander, de oprichters van Appracadabra, gemaakt hadden.

Inmiddels zijn we 3 maanden verder en is er spannend nieuws:

  • ik ben inmiddels partner bij Appracadabra (ja, dat is mijn vierde bedrijf…)
  • én we gaan binnenkort onze allereerste app lanceren!|

Als rechtgeaarde MamaMarketeer ga ik daarbij natuurlijk niet over één nacht ijs…

De eerste app: ‘Tel de Dieren’ van Caroline Ellerbeck

kind, app, prentenboek, tellen, hip, nederlands
In mei lanceren we onze allereerste app: ‘Tel de dieren’ van illustrator Caroline Ellerbeck. Maar we beginnen nu alvast met een beetje buzzen. Dat doen we op de volgende manieren:

  • we starten met een blog (nog voordat de definitieve website live gaat!)
  • we beginnen met Twitter (waarbij ik alvast wat sneak peeks geef)
  • we openen een Facebook-account

Via deze kanalen geven we diegenen die ons volgen de laatste nieuwtjes. En dat is voor iedereen leuk!

Voor onze volgers omdat:

  • je als één van de eerste weet wanneer deze app beschikbaar is,
  • als één van de eerste de gratis lite-versie kunt uitproberen
  • kans maakt om bèta-tester te worden, en de app dus te testen voordat anderen ‘m gezien hebben
  • als één van de eerste de geweldige (en gratis!) telposter die bij onze app hoort kunt downloaden

Voor ons is het heel erg leuk omdat wij zo alvast feedback krijgen op ons werk. En dat is hard nodig ook! Want het is soms wel erg moeilijk om in the heat of the moment objectief naar je eigen werk te blijven kijken.

Sneak Peek ‘Tel de Dieren’

‘Tel de Dieren’ is onze allereerste app. Het bijzondere van deze app (en van alle apps die Appracadabra gaat lanceren) is:

  • het verhaal is speciaal voor publicatie als app getekend: dat betekent dat we optimaal gebruik maken van de mogelijkheden die een iPhone, iPad of Android geeft qua interactie
  • ‘Tel de Dieren’ is beschikbaar in wel 16 verschillende talen. Dus terwijl je kind in het Nederlands leert tellen tot 20, leer jij het in het Slovaaks, Zwitsers of Arabisch.

Pay with a Tweet


Waar ik zelf erg naar uitkijk, is het uitdelen van deze mooie telposter die bij ‘Tel de Dieren’ hoort. Het is een printbare PDF die je gratis kunt krijgen als je onze actie retweet via Twitter. De tool die we daarvoor gaan gebruiken heet ‘Pay with a Tweet’.

Over Pay with a Tweet

Het idee achter Pay with a Tweet is dat jij, als webwinkelier/schrijver/illustrator etc je netwerk beloont voor het praten over jouw produkt. Op hun website staat het helder omschreven:

Sell your products for the price of a tweet.

In today’s world the value of people talking about your product is sometimes higher than the money you would get for it. ‘Pay with a Tweet’ is the first social payment system, where people pay with the value of their social network.

It’s simple, every time somebody pays with a tweet, he or she tells all their friends about the product. Boom.

Het schijnt supersimpel te werken – en dat is maar goed ook, want ik ben niet zo’n technisch wonder!

En nu? Nog even geduld…

Maar goed, dat is allemaal pas in mei… De komende maand gaan we eerst beginnen met bloggen, twitteren en facebooken. En we hebben de eerste bèta-testers al uitgenodigd. Dar zitten ook een paar MamaMarketeers bij: Laura, aka medeMamaMarketeer en eigenaar van Lovy, bijvoorbeeld. Maar ook Maureen, de mama achter Djello.nl én Judith, het brein achter Hip & Hot.

Op de hoogte blijven?

Wil jij op de hoogte blijven van de ontwikkelingen binnen Appracadabra? Volg ons dan via Twitter: @appracadabra of Facebook!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , , , ,

7 reactie bij Case study Appracadabra: buzzen!

  1. avatar
    kaja 14 juni 2011 bij 21:04 #

    heeeyyy jongens!kom op!waar is de eerste app??ik kan niet wachten:-)

  2. avatar
    Diana 22 april 2011 bij 06:58 #

    @hydi: Dank! Heb heel heel heel erg veel zin in de launch van onze eerste app – zo spannend!

  3. avatar
    Hydi (stof enzo) 14 april 2011 bij 23:18 #

    Amazing! Wat een bruisende energie heb jij. Good luck met je nieuwe bedrijf!!!

  4. avatar
    Diana 14 april 2011 bij 05:59 #

    @judith Dat is precies de reden waarom we zijn begonnen met Appracadabra! Dan kun je kiezen: leren tellen in het Engels, Nederlands, of – doe eens gek – in het Zwitsers-Duits… 🙂

    Nog een maandje geduld! Heb je je al ingeschreven voor onze nieuwsbrief? Dan krijg je direct bericht als het zover is.

  5. avatar
    judith 13 april 2011 bij 23:09 #

    finally! ik ben constant op zoek naar leerzame apps en ook in het Nederlands, Mijn zoontje kan al bijna meer woorden in het engels vanwege de meeste apps. 😉
    succes!

  6. avatar
    Diana 13 april 2011 bij 14:42 #

    @hiskia: dankjewel! We zijn zelf ook erg benieuwd hoe Pay with a Tweet werkt voor ons!

  7. avatar
    Hiskia 13 april 2011 bij 12:10 #

    dat ziet er ozo veelbelovend uit! ook het ‘pay with a tweet’ ben erg benieuwd, goeie tip ook!

Geef een reactie