Casestudy Appracadabra: hoe je ‘likes’ krijgt (op Facebook)

Appracadabra Facebook Like us Fanpage landinspage

Likes… dat is het Facebook equivalent voor volgers. Als zakelijke pagina / fanpage kun je namelijk geen vrienden maken. Maar om goed te kunnen Facebooken (en het dialoog met je doelgroep aan te gaan), moet je wel mensen hebben die jou volgen. Hoe meer, hoe beter – zolang het maar wel doelgroep is.

Een autohandelaar in North Carolina?

Stel, je hebt een webwinkel in hippe woonspullen. Dan heb jij aan een autohandelaar in North Carolina niet zoveel, als ‘liker’, maar aan een leuke blogger, zoals bijvoorbeeld Holly Becker, van Decor8, juist wel! Door haar te volgen, komen haar updates ook op jouw wall, waar ze door jouw volgers worden gezien en waarmee jij je dus profileert als iemand met een goede smaak. ‘Liked’ zij jou terug, dan zullen al haar volgers ook jouw updates kunnen lezen – en heb je dus ineens een internationaal publiek!

Likes verzamelen: zo doe je dat!

Het is dus zaak om veel likes te verzamelen. En dat doe je door:

  • gewoon ouderwets, het gesprek met je doelgroep aan te gaan.
    Volg een aantal interessante ‘pages’ die passen bij jouw doelgroep en reageer vervolgens op hun updates
  • een speciale pagina aan te maken, waarin je specifiek vraag om een ‘like’.
    Het blijkt namelijk dat heel veel mensen er simpelweg niet aan denken op jouw pagina te liken, terwijl ze je merk/bedrijf wél interessant vinden.

En nu?

Nu aan de slag weer! Hier lees je hoe je een speciale landingspage aanmaakt. Vergeet ook niet om zèlf een flink aantal interessante pagina’s te liken, zodat je leuke updates op je wall krijgt. En, last but not least: like de Appracadabra-pagina, hier (voor het laatste nieuws over kinder-apps, het starten van een nieuwe onderneming en de dingen die ons inspireren) en onze MamaMarketing-pagina, hier (voor het laatste nieuws over MamaMarketing!)

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , , , ,

7 reactie bij Casestudy Appracadabra: hoe je ‘likes’ krijgt (op Facebook)

  1. avatar
    Julian 6 juli 2011 bij 14:20 #

    Facebook het blijft een mooi maar ook lastig social media kanaal.
    Ik ben momenteel met een zeer handige tool http://www.socialidad.nl aan het beta testen, waarmee je snel likers kunt verzamelen. Het idee is dat jij een pagina “liked” en dat diegene jou pagina terug “liked”. Iedereen kan het gebruiken.

  2. avatar
    Hiskia 1 juni 2011 bij 23:17 #

    I like! Maar inderdaad: wat een gepuzzel… Ik puzzel nog even door 😉

    • avatar
      Diana 6 juni 2011 bij 06:24 #

      @Hiskia Het is inderdaad een gepuzzel, Facebook. Maar ik gebruik het nu 2 maanden en begin het te ‘zien’. Luctor et emergo, zeg maar 🙂 Het is ons nu zelfs gelukt om een Reveal Page te maken – hoezee!

  3. avatar
    Ellen Vesters 1 juni 2011 bij 22:48 #

    dank weer voor de info!

    • avatar
      Diana 6 juni 2011 bij 06:24 #

      @ellen: heel graag gedaan!

  4. avatar
    Linda 30 mei 2011 bij 21:34 #

    Jullie hebben weer een geweldige post geplaatst!

    • avatar
      Diana 31 mei 2011 bij 06:19 #

      Dankjewel Linda, erg leuk om te horen! Facebook is een hele puzzel (vind ik nog steeds) maar zeker de moeite waard om uit te zoeken. Enne: wij houden ons aanbevolen voor leuke Facebook-cases van MamaMarketeers… dus heb je een leuke Facebook-actie in de planning, laat het ons dan weten!

Geef een reactie