De tagline: je hele webwinkel in één zin

Het leuke aan het opzetten van MamaMarketing is dat we de kennis die we willen delen met andere webwinkeliers, ook zelf in de praktijk moeten brengen. Dus laten zien dat het echt werkt en vooral hoe het werkt. @ozowiezo had een mooie opzet gemaakt van de website en mailde me: “Heb je nog een tagline voor me om te gebruiken in de kop?” De tagline van een website is een zin die bij het logo staat en in feite de hele website uitlegt.

Ehhh… Na uren brainstormen en ideeën spuien moest de hele essentie van MamaMarketing samengevat worden in één regel. Het heeft me een paar dagen gekost om dat samen met @ozowiezo helder en scherp te krijgen. Het ‘zelf doen’ vinden we een heel belangrijk speerpunt, maar de tekst moet ook laten zien dat je verder komt met onze tips.

tagline

Wat waren de eerste taglines van MamaMarketing?

Dit waren de zinnen die ik op papier zette. Ze lijken allemaal op elkaar, maar elke zin heeft een andere nadruk.

  • zet zélf je merk in de markt
  • praktische doe-het-zelf tips en tools
  • doe-het-zelf-marketing met effect
  • doe-het-zelf tips en tools voor kleine merken
  • je eigen marketing met succes
  • maak meer van je eigen merk
  • professionele doe-het-zelf tips voor je eigen toko

Ze kwamen in de richting, maar geen van alle raakte ons echt. Het is ook een proces van kernwoorden opschrijven, zinnen bouwen en weer schrappen. Heel leerzaam en zinvol om kernachtig te kunnen weergeven waar je voor staat. Uiteindelijk vonden we samen dat de volgende tagline wél helemaal MamaMarketingproof is: Leer, doe-het-zelf en verdien meer met je webwinkel. Krachtig met actie erin en de trigger van meer verdiensten als beloning. En deze power-zin vormt nu niet alleen de tagline van onze website, maar ook de basis voor onze Twitterbio en andere (web)teksten.

Aartjan van Erkel schreef over Het belangrijkste zinnetje op je website met een groot aantal voorbeelden van grote merken.

Heeft jouw webwinkel een tagline?

avatar

About Laura van den Brink

Laura van den Brink is MamaMarketeer, met communicatie als specialiteit. Ze houdt ervan om merken te 'bouwen' door middel van storytelling. Dat doet ze onder andere voor haar eigen sieradenmerk LOVY luxe kindersieraden. Ze maakt zilveren armbandjes voor baby's en andere kindersieraden om bijzondere momenten voor áltijd te bewaren.

, , , , , ,

5 reactie bij De tagline: je hele webwinkel in één zin

  1. avatar
    desiree 13 september 2011 bij 14:16 #

    Cool!
    *online shoppen voor goeddoel*
    In 4 woorden volledig uitgelegd wat je kunt doen in/op mijn webshop.
    Ik maak alles zelf en de volledige opbrengst gaat naar het goede doel: stichting Abel Schuiling.

  2. avatar
    Aartjan van Erkel 4 april 2011 bij 21:03 #

    Hallo Diana en Laura,

    Leuk dat jullie verwijzen naar mijn blog, dank daarvoor 🙂

    Interessant dat je het denkproces hier deelt over je eigen tagline. De moeilijkste opgave voor iedere ondernemer. Ik heb geloof ik 3 jaar geblogd voordat ik de tagline had, en mijn ‘zinnetje’ als ondernemer heeft me 14 jaar gekost 😉

    Ik heb een vraag: als ik plompverloren binnenkom op jullie site roept de term mamamarketing vragen bij me op. Doen jullie marketing voor mama’s? Geven jullie advies aan webshop met babyspullen? Verkopen jullie zelf kinderartikelen? Zijn jullie marketeers die ook mama zijn? Volgens mij mikken jullie op een nichemarkt, maar welke dat is wordt me niet in één oogopslag duidelijk. Volgens mij ben je er dus nog niet helemaal met deze tagline.

    Prettig theme/webdesign hebben jullie trouwens.

    Succes en hartelijke groet!

  3. avatar
    katja 3 februari 2011 bij 14:10 #

    Ben toevallig net ook erg bezig om in 1 zin uit te leggen wat ik doe (=portretfotografe) zo moeilijk. Bedankt voor de tips, ook die van Aartjan van Erkel. Als ik er uit ben, zal ik het laten weten. katja

  4. avatar
    Ingrid 2 februari 2011 bij 21:51 #

    Mijn tagline voor de webwinkel is “Unieke kado’s voor Baby en Kind”.

    Ik maak zelf schilderijtjes, naambordjes en meer voor kinderen en baby’s. Alles is zelf bedacht, dus uniek.

    Ik vind deze helemaal passen bij mijn webwinkel.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Geld verdienen met je blog (verslag Meet the Blogger, Amsterdam) » MamaMarketing - leer, doe-het-zelf en verdien meer met je webwinkel - 9 juni 2012

    […] je van je concullega’s met behulp van een unieke tagline. TIP: lees ons artikel over het schrijven van je eigen tagline voor je webwinkel, […]

Geef een reactie