De WebWinkelWijzer

Na maanden van plotten en plannen, wikken en wegen en ja, de nodige nachtelijke uurtjes doorbikkelen, is het eindelijk zover: De WebWinkelWijzer is live!
En dat mocht ook wel, na al die hints en tipjes van de sluier die we laatste tijd op Twitter en Instagram lieten zien. Vanaf nu is ons #geheimproject officieel niet meer geheim.

Een webwinkel is wél een carrière

Als webwinkelier word je al snel weggezet als carrièreloze muts – zeker als je een vrouw bent en kinderen hebt.
In het debat over webwinkels gaat het óf over hobby’isten, óf over webgiganten. Daarmee wordt iedere webwinkelier die minder dan 100.000 euro per jaar verdient automatisch een hobby’ist.
De WebWinkelWijzer ziet dat duidelijk anders.

Wat is De WebWinkelWijzer?

De WebWinkelWijzer is een platform dat eigenzinnige webwinkelspecialisten koppelt aan ambitieuze webwinkeliers en hen zo helpt hun webwinkel te laten groeien.

Voor wie is De WebWinkelWijzer?

De WebWinkelWijzer onderscheidt vier groepen webwinkeliers:

  • hobby’isten,
  • webgiganten,
  • dozenschuivers en
  • hart&ziel-webwinkeliers.

De WebWinkelWijzer richt zich op deze laatste groep: ondernemers die hun webwinkel zijn gestart vanuit een specifiek concept en het tegelijkertijd zien als bedrijf waar geld mee verdiend moet worden. Zij willen groeien – maar willen meer dan alleen dozenschuiven. En ze hoeven nou ook weer niet de volgende webgigant als bol.com te worden.

Waarom De WebWinkelWijzer?

DWWW_FacebookUpdates-10

Veel hart&ziel-webwinkeliers werken als eilandjes – dat valt ons telkens weer op in ons werk met en voor het webwinkel-MKB.
Een groot deel van de webwinkels wordt gerund door één persoon en vaak in eerste instantie vanuit huis.
Hun aanpak werkt: zij hebben hun bedrijf op eigen kracht opgezet, en zich losgemaakt van de hobbyisten. Bovendien: dankzij hun eigenzinnigheid onderscheiden ze zich van de grote e-commerce bedrijven; en dat wordt beloond door hun klanten.

Maar om verder te groeien, is meer nodig. 
Er komt een moment waarop puur eigen kracht niet meer voldoende is.
Om te groeien moet je investeren – maar hoe? En: in wat, precies?

Omdat wij veel webwinkeliers op dit punt zien stranden, richtten we De WebWinkelWijzer op.
Wij laten met ons platform en netwerk zien wat de groeimogelijkheden zijn – en welke specialisten bij die broodnodige groei kunnen helpen.
Wij willen ambitieuze webwinkeliers als ondernemer versterken en daarmee helpen hun webwinkel naar een hoger niveau te tillen.

Wat biedt De WebWinkelWijzer?

Ben jij een hart&ziel-webwinkelier? Wil jij je webwinkel graag laten groeien? Dan ben je bij ons aan het goede adres.
De WebWinkelWijzer is een platform waarop je:

  • webwinkelspecialisten vindt die bij jou passen,
  • artikelen leest over de ontwikkelingen in e-commerce
  • events bijwoont waar je nader kennis kunt maken met webwinkelspecialisten.

Wil je op de hoogte blijven van wat we allemaal gaan doen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief van De WebWinkelWijzer en mis niets!

>> ga naar De WebWinkelWijzer <<

Meer weten over De WebWinkelWijzer?

Lees hier meer over De WebWinkelWijzer als je webwinkelier bent.
Lees hier meer over De WebWinkelWijzer als je webwinkelspecialist bent.

En… wat vind jij van De WebWinkelWijzer?

Wij horen heel graag wat je vindt van De WebWinkelWijzer.
Laat een comment achter, hieronder, dan waarderen we zeer!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.
Nog geen reacties

Geef een reactie