Eén PA – en een piña colada, please.

Het leven van een hardwerkende webwinkelier gaat niet over rozen.
Ik weet waar ik het over heb, want terwijl ik deze column schrijf ligt mijn bureau vol bestellingen, gaat de telefoon en rolt mijn to do-lijstje van tafel – zo lang is ‘ie. Maar klagen doen we niet, want niets is er leuker dan je eigen toko met succes runnen. Toch?

Een wondermiddel voor deze berg aan werk bestaat er helaas niet.

Maar wat zou het toch fijn zijn om af en toe een hulpje te hebben.
Iemand die jou helpt om nieuwe klanten te werven (want je hebt geen tijd en geld om je Adwords advertenties goed op te zetten). Die hun vragen beantwoordt, ze vertelt over jou en waarom je doet wat je doet. Hij geeft bezoekers een rondleiding in je shop en legt ze uit hoe jouw producten werken.

Een soort manusje van alles, die zélfs werkt als jij slaapt of onder een palmboom ligt te dutten tijdens je vakantie.

Yeah right, denk je?
Hij ligt meer onder handbereik dan je denkt!

Want jouw blog is geen pfff-daar-heb-ik echt-geen-tijd-voor lastpak.

Jouw blog helpt je juist en staat – wanneer een artikel eenmaal is geschreven – de hele wereld voor je te woord.

Denk daar eens over na: een artikel over hoe je – ik noem maar een dwarsstraat – met jouw inpakpapier de mooiste maskers knutselt wordt nu gelezen.
Je deelt het via social media, er linken wat mensen naar, je zet het op Pinterest en het artikel blijft bezoekers trekken.
Het resultaat is dat dat artikel, waar je misschien een uur aan hebt besteed – nog jarenlang voor je doorwerkt en klanten trekt. Tussendoor kun je zelfs de tekst nog aanpassen met de meest actuele informatie. Daar kan geen drukwerk, advertentie, FB bericht of tweet tegenop.

Voorbeeld: tijdens de zomervakantie heb ik mijn webshop 4 weken gesloten.
Ik blogde er wel over, bijvoorbeeld met de uitleg wanneer de bestellingen weer verzonden zouden worden.
Ik kwam terug met een overvolle mailbox vol bestellingen, alsof ik de hele maand had gewerkt.

Mijn personal-assistant-blog had zijn werk goed gedaan en mijn blogposts hadden zich dubbel en dwars terugverdiend.

Klanten vonden mijn webwinkel door mijn blogberichten en plaatsten hun bestelling, ondanks dat ze er een tijd op moesten wachten.

Helaas kunnen deze reuze handige blogs geen trendy cocktails langsbrengen als jij daar onder die palmboom ligt uit te rusten. Maar daar wordt vast aan gewerkt.

Ik zoek het even op in Google…

PS:

Wil jij ook zo’n PA die 24/7 voor je klant klaarstaat?
Met andere woorden: wil jij leren hoe je met plezier blogt voor je webwinkel?
Hoe je zulke inspirerende blogcontent creëert dat je blog verslonden wordt?
Hoe je en passant superinteressante content voor je social  media kanalen ontwikkelt?

Wil jij, terwijl je je klant inspireert, adviseert en helpt (én een piña colada nuttigt) meer verkopen realiseren?

>> bestel het Werkboek Bloggen voor Webwinkeliers <<

 

avatar

About Laura van den Brink

Laura van den Brink is MamaMarketeer, met communicatie als specialiteit. Ze houdt ervan om merken te 'bouwen' door middel van storytelling. Dat doet ze onder andere voor haar eigen sieradenmerk LOVY luxe kindersieraden. Ze maakt zilveren armbandjes voor baby's en andere kindersieraden om bijzondere momenten voor áltijd te bewaren.
Nog geen reacties

Geef een reactie