Let’s TalkShop!

Geweldig leuk nieuws! WebVedettes en Etsy slaan de handen ineen. Wij organiseren vanaf april elke maand een Etsy workshop – waarmee je de marketing van je Etsy-shop aan kunt pakken. Lees meer over onze TalkShops!

Het zat er natuurlijk al een poosje aan te komen… een samenwerking tussen WebVedettes en Etsy.

Etsy is een wereldwijde community waarop de creatieve ondernemers hun gemaakte of geselecteerde items verkopen. Inmiddels runnen duizenden Nederlanders een Etsy-shop.

WebVedettes helpt online ondernemers al jaren bij het ontwikkelen van hun eigen online marketingstrategie, zodat ze met een beperkt marketingbudget blijvend meer klanten naar hun webwinkel trekken.

Etsy + WebVedettes = a match made in heaven 🙂

Let’s TalkShop!

De TalkShops van Etsy en WebVedettes zijn een serie powersessies van precies een uur waarin je in de theorie duikt en die toepast op jouw eigen Etsy-shop, zodat je na afloop weet hoe je marketing op een leuke manier inbouwt in je dagelijkse praktijk. Want marketing hoeft niet spammy en stom te zijn.

Als je marketing inbouwt in je dagelijkse ritme, voelt marketing niet langer als een vervelend taakje op je toch al ellenlange to-do-list. Door er dagelijks mee bezig te zijn, wordt marketing makkelijker én leuker – zul je meer aan marketing doen, en dus meer mensen naar je Etsy-shop trekken.

Klinkt goed, toch?

Welke TalkShops zijn er?

etsy-workshop-webvedettes

WebVedettes en Etsy organiseren een serie van drie TalkShops.

TalkShop 1: Bloggen voor je Etsy-shop

Bloggen? Voor je Etsy-shop? Ja, dat is interessant! Want als jij blogt vanuit jouw expertise, profileer jij je als sympathieke expert en gunnen jouw potentiële klanten jou de koop. En, bonus: je verbetert in één moeite door je vindbaarheid via Google.
In deze TalkShop leer je hoe je met een goed webwinkelblog niet alleen nieuwe klanten naar je webwinkel – maar ze ook nog over de koopstreep trekt.

> boek de TalkShop Bloggen (7 april 2015) à 19,95 euro

TalkShop 2: Instagram voor je Etsy-shop

Instagram is niet alleen leuk, maar ook Big Business. Steeds meer merken investeren in Instagram-marketing – en dat is niet voor niets.
In deze TalkShop leggen we uit hoe Instagram werkt, hoe je de gunfactor creëert én hoe je jouw Etsy-shop op een goede manier in de spotlights zetten. Ook gaan we dieper in op hashtags, en hoe je die inzet om gevonden te worden – zodat je met jouw mooie plaatjes ook nog potentiële kopers naar je Etsy-shop trekt.

> boek de TalkShop Instagram (12 mei 2015) à 19,95 euro

TalkShop 3: Free Publicity voor je Etsy-shop

In de bladen – dat is voor veel Etsy-ondernemers een droom. Een droom die moeilijk te realiseren lijkt. Toch kun je er zelf veel aan doen om een plekje in de Flow, Linda of Flair te bemachtigen.
In deze TalkShop leggen we uit hoe je zelf een persbericht schrijft én hoe je ervoor zorgt dat dat persbericht nog geopend wordt ook. Want door zelf je persberichten te schrijven, breng je jouw webwinkel blijvend onder de aandacht van relevante media én koopgrage bezoekers.

> boek de TalkShop Free Publicity / Persberichten (9 juni 2015) à 19,95 euro

TIP:

Boek je alle drie de TalkShops in één keer, dan krijg je een fijne korting.

> boek alle drie de TalkShops in één keer.

Totaalprijs: 45,00 euro (dat is een korting van 15 euro :-))

Waarom zou je meedoen met de TalkShops?

etsy-workshop-webvedettes

Veel Etsians richten zich bij het lanceren en runnen van hun Etsy-shop vooral op het opzetten van de shop zelf, en het maken van voorraad. Maar als je eenmaal een prachtige Etsy-shop hebt, die tot de nok gevuld is met jouw handgemaakte spullen, vintage schatten of geweldige crafting materialen, wil je wél ook bezoekers – én kopers.

Bovendien: als Etsy-verkoper ben je vooral veel alleen aan het werk. Tijdens de TalkShops ontmoet je andere Etsians die serieus werk van hun winkel maken. Goed voor je netwerk – en nog gezellig ook.

Meer weten over de TalkShops van Etsy en WebVedettes?

>> lees meer over de Etsy Workshops ism WebVedettes

Er is plek voor twintig mensen, en wie het eerst komt, die het eerst maalt.
Boeken dus!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.
Nog geen reacties

Geef een reactie