Flavourites Live Business 2013: dag 2 (verslag)

Ben jij niet bij de Webwinkel Vakbeurs Flavourites Live Business geweest?
Dan mis je een heleboel waardevolle informatie over hoe je je jouw webwinkel naar een hoger plan kunt tillen.

Goed nieuws: speciaal voor de thuisblijvers doet onze social media queen Eliane Roest LIVE verslag van alles wat er op ons podium gebeurd.

Hieronder een korte samenvatting van het live twitverslag van dag 2 van webwinkel vakbeurs Flavourites Live Business 2013.

Dag 2 begon meteen goed!

15 Branding & Marketing tips

Carlotte Mos, Ocher

carlotte-mos-ocher-flavourites-live-business-webwinkel-vakbeurs

De fijne dagopening van Carlotte Mos van Ocher die ons in een razend tempo door 15 branding- en marketingtips heen loodste. Zoals het een echte branding expert betaamt was haar complete powerpoint aansluitend op haar huisstijl. Hieronder zie je ze alle 15 op een rij!

15-branding-marketing-tips-ocher

 

Pinterest slim inzetten voor je webwinkel

Suzanne Wartenbergh, Smile Social Media
suzanne-warthenberg-over-pinterest-op-webwinkel-vakbeurs-flavourites-live-business-2013-mamamarketing

Suzanne, op Twitter ook wel bekend als @scubasuus, schreef al een aantal blogs over Pinterest voor MamaMarketing maar nam ons met fijne voorbeelden mee in de wereld van Pinterest.

Hoe je ook als een niet zo sexy merk (denk stofzuigers) jezelf op Pinterest kan profileren.

Goede weetjes: mensen zitten gemiddeld 15 minuten per sessie op Pinterest en zijn een stuk kooplustiger dan de gemiddelde Facebooker – doe er je voordeel mee.

Onlangs is er een extra tool gekomen voor Pinterest: Place Pins. Suzanne tipte ons nog dat ze deze week een blog schrijft over de mogelijkheden hiervan.

Bekijk hier de presentatie van Suzanne Warthenberg op Slideshare:

 

Webwinkel SuccesVerhaal: Madaga

Ingrid Cayet, Madaga.nl

Embedded image permalink

Ingrid Cayet van Madaga biologische babyvoeding neemt ons mee in haar mooie succesverhaal over hoe inspelen op een probleem of een behoefte vaak goed werkt. Denk vanuit de doelgroep en vind partners die jouw shop hogerop kunnen helpen.

Het succesverhaal van Madaga? Zij spelen in op de behoefte van jonge ouders. Puur, gezond, lekker.

Bekijk hier het filmpje over Madaga.

Trends in Webwinkelland

Lieke Lamb, initiator BalanceBabes.com, mede-eigenaar Bureau Trendwatcher.com

lieke-lamb-op-webwinkel-vakbeurs-flavourites-live-business-mamamarketing

Ook de tweede dag is wervelwind Lieke Lamb van de partij:

“Mobile is alles, je BFF. Onthoud dit. Je leven, je familie, je vrienden, ALLES!

Een andere fijne suggestie uit deze presentatie is de tip om je als webshops te verzamelen. voor betere vindbaarheid, denk aan Flavourites maar ook kleine webshops die op elkaar aan kunnen sluiten wat betreft producten zouden zich bij elkaar aan moeten sluiten.

liekelamb

Social media is een fantastische manier om in contact te komen met redacteuren. Twitter mee met onderwerpen die bij je product horen.

Een kijkje achter de schermen van Marktplaats

Anna van Nes, Markplaats.nl

anna-van-nes-webwinkel-vakbeurs-flavourites-live-business-2013-mamamarketing

Marktplaats is al heel lang geen 2e hands website meer volgens Anna van Nes.  Waarom Admarkt een goede toevoeging op je webshop zou zijn? Praktijkvoorbeeld het succes van multi-channel webwinkel Zomerzoen vertelt in een filmpje dat haar webshop succesvoller is geworden sinds dien en dat 28% van haar bezoekers via Marktplaats komen.

SEO voor webwinkels: 5 uitgangspunten

Bjorn Simmering, MeneerSimmering.nl



De druktst bezochte workshop van de dag is toch wel die van MeneerSimmering.nl. Een lading tips over het gebruik van SEO wordt over de luisteraars heen gestort en iedereen tikt driftig mee. In de goodiebag zitten 5 SEO tips.

“Een webwinkel zonder blog is als een man zonder baard,”

zegt Meneer Simmering (die overigens zelf kaal is!)

De presentatie van Meneer Simmering kun je hier nalezen:

Juridische zaken voor Webwinkels

Ank van Heeringen, Thuiswinkel.org

thuiswinkel-op-flavourites-live-business-mamamarketing

De voordelen van Thuiswinkel.org? Joost van herensokken.nl ontdekte dat hij met de waarborg van Thuiswinkelorg 23,5% meer verkopen had. En wisten jullie dat je ook als je geen lid bent, toegang hebt tot de Algemene voorwaarden via de site van Thuiswinkel.org misschien goed om eens te vergelijken met je eigen algemene voorwaarden.

Meer succes met contentmarketing

Gwendoline Teske, de Webshop-Academy

webshop-academy-op-flavourites-live-business-mamamarketing

Als de opmerking “Content = King” door zoveel sprekers gebezigd wordt, dan moet je er als webshop wel iets mee!

Content is een goed verhaal en Marketing is de manier van vertellen.

Het opmerkelijkste feitje van de dag is toch wel dat een oranje bestelknop het beste werkt. Daarnaast brengt Gwen de zaal in contact met elkaar door ze interactief aan het werk te zetten. Een inspirerend geroezemoes. Denk maar eens na over waarom een potentiële koper bij jou moet kopen en niet bij je concurrent. En zet daar op in.

14 tips voor sterke social content

Bonnie Parren & Sabine van Roon, Pyth.nl


bonnie-parren-op-webwinkel-vakbeurs-flavourites-live-business

Social media, we weten allemaal dat we er iets mee moeten, maar hoe dan en hoeveel?
Bonnie Parren van @pyth geeft super voorbeelden van bedrijven die het goed doen op social media. Maak een content kalender, werk met thema’s, deel je passie en bied een kijkje in de keuken.
Je concurreert op FB met posts van vrienden, dus wees niet te commercieel. En vergeet vooral geen humor en zelfspot.
Een mooi voorbeeld is Joline Jolink die vrijwel dagelijks een foto van zichzelf online plaats met haar eigen kleding aan.

Je huisstijl als onderdeel van een succesvolle branding

Cora Verhagen, Studio Neeltje

studio-neeltje-cora-verhagen-op-webwinkel-vakbeurs-flavourites-live-business-2013

Je zou na al deze inspirerend en uitputtende sprekers maar de dag moeten eindigen. Een fijne wederom interactieve workshop van Studio Neeltje over branding. De aanwezigen worden actief aan het schrijven gezet. Zoals:

Maak een lijst van alle contactmomenten die je kunt hebben met mogelijke klanten. Verpakking, social media, email. Bedenk of in al deze uitingen jouw huisstijl goed naar voren komt.

… einde Flavourites Live Business 2013

mamamarketing-eliane-roest-op-flavourites-live-business-2013

It’s a wrap. Een welverdiende “PLOP” en… tot volgend jaar?

avatar

About Eliane Roest

Eliane Roest is een creatieve social media addict met een hands-on mentaliteit. Altijd op zoek naar nieuwe invalshoeken, samenwerkingen en uitdagingen. Om de geest zo nu en dan wat rust te geven, haak ik mijzelf 's avonds in slaap. Volg Eliane op: Twitter, Facebook en Instagram

, ,

Nog geen reacties

Geef een reactie