Flavourites Live Business 2013: dag 1 (verslag)

Ben jij niet bij de Webwinkel Vakbeurs Flavourites Live Business?
Dan mis je een heleboel waardevolle informatie over hoe je je jouw webwinkel naar een hoger plan kunt tillen.

Goed nieuws: speciaal voor de thuisblijvers doet onze social media queen Eliane Roest LIVE verslag van alles wat er op ons podium gebeurd.

Hieronder een korte samenvatting van het live twitverslag:

Hoe kom ik in de media?

Marianne Sijberden, de Perswinkel

webwinkel-vakbeurs-flavourites-live-business-2013-mamamarketing

“Wees onderscheidend, zorg voor goede fotografie, een helder persbericht en een goed persbestand.”

Marianne van Sijberden, van de Perswinkel, gaf 4 praktische tips waarmee je je webwinkel in de pers krijgt. Ze gaf voorbeelden van goede en minder-geslaagde fotografie en gaf aan wanneer je een papieren persbericht stuurt, en wanneer per mail.

Slimme marketing

Danny van der Heijden, TradeTracker.com

tradetracker-vakbeurs-flavourites-live-business-2013-mamamarketing

“Wat zijn affiliates? Blogs, fora, directorysites, vergelijkingssites, kortingscodesites en contentsites?”

Danny van der Heijden van Tradetracker praatte de zaal bij over affiliate marketing en liet een aantal praktische voorbeelden zien van kleine en middelgrote webwinkels die affiliate marketing succesvol inzetten.

Instant Styling en Productfotografie

Marlous Snijder, Oh Marie! Magazine

marlous-snijder-ohmarie-magazine-webwinkel-vakbeurs-flavourites-live-business-2013-mamamarketing

“Hou het simpel. Vrij associeren. Iedere foto heeft een golf van kleur. Gebruik de gulden snede.”

Marlous Snijder, hoofdredacteur van Oh Marie! Magazine, liet zien hoe je zelf je productfoto’s styled en fotografeert, zodat je beeld opvalt in je webwinkel, op Instagram, Facebook en Pinterest.

Meer praktische tips over styling en productfotografie vind je in Oh Marie! Magazine, dat iedere twee maanden gratis verschijnt.

Kijkje achter de schermen van Flavourites

Natascha Klootsema, Flavourites

natascha-klootsma-webwinkel-vakbeurs-flavourites-live-business-2013-mamamarketing

“Flavourites Live! onderscheidt zich qua uitstraling van elke andere beurs. Geen kraampjes, maar prachtige pop-up shops van mensen met passie.”

Natascha van Flavourites vertelt hoe zij, samen met Marije M. Mulder, en met een inleg van €1000 p.p. hun webwinkelplatoform startte én hoe dat in 7 jaar uitgroeide tot het imponerende multimediale platform dat Flavourites nu is. Ook onthulde ze hun nieuwste avontuur: Flavourites Store!

Marktplaats

Anna van Nes, Marktplaats Zakelijk

anna-van-nes-webwinkel-vakbeurs-flavourites-live-business-2013-mamamarketing

1,3 miljoen bezoekers heeft Marktplaats elke dag. Die bezoekers zijn niet alleen op zoek naar tweedehands kamerplanten, auto’s of winterjassen – nee, 40% daarvan is op zoek naar nieuwe producten. Anna van Nes liet zien hoe je dit kunt inzetten aan de hand van het succes van multi-channel webwinkel Zomerzoen.

Het succes van ApplepiePieces

Mariko Naber, ApplepiePieces

mariko-naber-applepiepieces-webwinkel-vakbeurs-flavourites-live-business-2013-mamamarketing

“Wees origineel! Iedereen kan kwaliteit, duurzaam en snel leveren. Maar niet iedereen kan originaliteit leveren.”

Mariko vertelde over haar succesverhaal, en hoe ze in vijf jaar tijd uitgroeide van hobby-webwinkel tot een volwassen merk waarmee ze haar gezin onderhoudt.

En ze presenteerde een primeur: haar boek ‘Sell your stuff online’ dat begin 2014 in de winkels ligt!

Bloggen voor Gevorderden

Laura van den Brink, MamaMarketing en LOVY

laura-van-den-brink-lovy-webwinkel-vakbeurs-flavourites-live-business-mamamarketing

“Verwerk de keywords subtiel in je blog. Maak gebruik van de WordPress plugin Yoast om SEO / zoekmachinemarketing te verbeteren! Lange blogposts zijn misschien niet altijd leuk om te lezen maar zijn erg belangrijk voor de vindbaarheid.”

Verplaats je in de potentiële zoektermen van je bezoekers. Waar op zoeken ze? Zoeken ze op jurkje? Of groen jurkje voor meisje?

Een blogpost zonder links (intern of extern) is not-done.

Blog persoonlijk en houd het dicht bij jezelf. Achtergrondinformatie, fotoshoot, laat je werkplek zien!

En primeur: MamaMarketing lanceert binnenkort het Werkboek Bloggen voor Webwinkeliers!

Pinterest, onmisbaar voor jouw merk

Monique van der Vlist, 101 Woonideeën en Vlinspiratie

monique-van-der-vlist-webwinkel-vakbeurs-flavourites-live-business-mamamarketing

“70 Miljoen gebruikers. 80% is vrouw. In Nederland zijn er 600.000 gebruikers van Pinterest – en die kopers geven tussen de 140 en 180$ per persoon uit. Op Pinterest zijn meer kopers te vinden dan op Facebook. Ga er vanuit dat mensen jou niet kennen op Pinterest. Zorg dat iedereen aan de hand van jouw bord jou kan leren kennen.”

Maar hoe zet je Pinterest in voor je webwinkel? Monique van der Vlist is de drijvende kracht achter de pinboards van 101 Woonideën en vertelt hoe je Pinterest met plezier en passie inzet voor je merk!

Trends in e-commerce, media & social media

Lieke Lamb, Trendwatcher

lieke-lamb-op-webwinkel-vakbeurs-flavourites-live-business-mamamarketing

“E-mailmarketing is nog lang niet op zijn retour. Sterker nog, het is key voor webwinkelmarketing!”

“Als merk moet je je potentiële klanten faciliteren. Jij bent voor jouw fans, friends en followers dus een facilitator.”

“In toekomst: digitale paspoppen waar je je kleding online op kunt passen. Nooit meer 3 maten bestellen, 2 terugsturen.”

Lieke Lamb hield een wervelende presentatie over trends in kopen en online ondernemen. Ze liet zien waar kansen liggen voor webwinkels – nu en in de toekomst.

Panel Gesprek: Hoe combineer je je webwinkel met een baan en/of gezin olv Annet van Baarle

Joyce van de Pas (MamsatWork, een online platform voor werkende moeders),  Marisca Kenters (Queenc), Maris Maria Renne (Teitloos). Gespreksleider: Annet van Baarle.

hoe-combineer-ik-webwinkel-met-baan-of-gezin-panelgesprek-webwinkel-vakbeurs-flavourites-live-business-mamamarketing

“Ik ben een leuke moeder omdat ik werk.”

De bovenstaande dames hebben vaak meer dan 60 werkuren in de week en in de periode naar kerst  kan dit oplopen naar 80 uur. Mariska zegt dagelijks om 5 uur op te staan. Maris Maria heeft balans gevonden  sinds ze een bedrijfspand hebben.

Over de combinatie zorg/baan/succesvolle webwinkel gaan we het vaker hebben op MamaMarketing!

Nieuwsgierig geworden?

Morgen een samenvatting van de tweede dag van Flavourites Live! Business 2013

avatar

About Eliane Roest

Eliane Roest is een creatieve social media addict met een hands-on mentaliteit. Altijd op zoek naar nieuwe invalshoeken, samenwerkingen en uitdagingen. Om de geest zo nu en dan wat rust te geven, haak ik mijzelf 's avonds in slaap. Volg Eliane op: Twitter, Facebook en Instagram

, ,

4 reactie bij Flavourites Live Business 2013: dag 1 (verslag)

  1. avatar
    Petra 26 november 2013 bij 10:12 #

    Het was een inspirerende dag. Dankjewel voor de organisatie, én voor de samenvatting en live verslag via Twitter. Zo heb ik ook de seminars gevolgd, waar ik niet lijfelijk bij aanwezig kon zijn.

    • avatar
      Diana van Ewijk 28 november 2013 bij 08:53 #

      Graag gedaan, Petra! Leuk je even (snel snel) ontmoet te hebben. Dana en ik broeden op een keer iets van een borrel, zodat we iedereen wat langer kunnen spreken.

  2. avatar
    karlijn 25 november 2013 bij 10:51 #

    Bedankt voor de samenvatting! Helaas lukte het niet om FLB13 bij te wonen. Zo pik ik toch nog wat tips mee. Gelukkig kon ik wel een flitsbezoek brengen om alle mooie shops te bekijken.

    • avatar
      Diana van Ewijk 28 november 2013 bij 08:54 #

      Graag gedaan, Karlijn! En dat horen we van meer mensen. Tip voor volgend jaar: boek nu alvast een oppas en een paar vrije dagen, zodat je zéker bij Flavourites Live! Business 2014 bent 🙂

Geef een reactie