Hallo WebVedettes!

We hebben alles al een keer gehoord. Van “Verkopen jullie luiers?” tot “Jullie zijn toch voor moeders met een webwinkeltje?” – en nu hebben we er genoeg van.
Zeg dus maar dag tegen MamaMarketing… en hallo tegen WebVedettes!

Ja, je leest het goed: we stoppen met MamaMarketing. En we gaan verder als WebVedettes.

Weg met MamaMarketing!

Toen we vier jaar geleden begonnen, kozen we de naam MamaMarketing heel bewust.
Het idee: wij zijn er voor vrouwelijke webwinkeliers die zich op moeders richten. Maar al heel snel bleken mensen te denken dat wij ons op moeders met een webwinkel richtten.

Natuurlijk zijn veel vrouwelijke webwinkeliers ook moeder, maar daar gaat het niet om.
Moeder of niet: als jij ambitieus bent met je webwinkel, dan helpen wij je graag.
Bovendien voelden veel vrouwen, die geen moeder zijn, zich buitengesloten door onze naam.
En worden we door sommige partijen (we noemen geen namen!) niet serieus genomen – puur door de naam.

Genoeg redenen om met MamaMarketing te stoppen, dus.

Maar… waarom WebVedettes?

Vedette (beroemdheid), vedette of celebrity, een persoon die in de maatschappij of bepaalde cultuur algemeen herkend wordt.

– Wikipedia

Er zijn natuurlijk allerlei vedettes, zoals Audrey Hepburn, Marilyn Monroe, Johan Cruyff en Mohammed Ali – maar daar hebben we het nu even niet over.
Waar het ons om gaat is: jij bent ook een vedette – als het goed is. Want jij, als webwinkelier, hebt iets eigens.
Iets wat de rest niet heeft.
Iets waarmee je je onderscheid – en waarmee je bekend bent bij je doelgroep.
Je wordt herkend als expert.
Jouw klanten kennen je, vinden je leuk en vertrouwen je.
Jij bent dus een WebVedette – en daarom gunt jouw klant jou de koop.

Ben je nog geen WebVedette? Dan helpen we je graag dat te worden. En daarom heten wij dus WebVedettes.

WebVedettes… hoe kóm je erop?

 

Het verzinnen van een nieuwe naam had nogal wat voeten in aarde… Dana en ik kwamen er met zijn tweeën niet goed uit, en dus hebben we hulp ingeroepen.
Onder de bezielende leiding van Linda Haest (Urbans and Indians) bedachten we in één ochtend zo’n 500 namen. Bij die name storm waren aanwezig: Ellen Vesters (Immer Urlaub), Rianne van Essen (Gezinnig), Mirjam de Boer (Mijnes.com), Mirjam Peppelman (Mirjams Atelier), Charlotte Meindersma (Charlotte’s Law), Marjolijn van Haarlem en Eliane Roest. Na die sessie hadden we een shortlist van zo’n vijf namen – allemaal leuk, op hun eigen manier.
Vervolgens hebben Marjolijn, Dana en ik nog een paar nachten wakker gelegen van alle opties – en kwamen we uiteindelijk unaniem uit op WebVedettes. Nee, een nieuwe naam kiezen gaat niet over één nacht ijs…

Logo

WebVedettes

Het nieuwe logo is gemaakt door Mirjam de Boer, die naast een begenadigd ontwerper en iPhone fotograaf ook het merk Mijnes.com runt. En onze eigen Marjolijn van Haarlem heeft het ontwerp van Mirjam doorvertaald naar allerlei uitingen – maar die zien jullie in september wel.

Voor wie is WebVedettes?

WebVedettes is er voor de ambitieuze (vrouwelijke*) webwinkelier. Voor online ondernemers die hun webwinkel met hart & ziel runnen. Die hun webwinkel niet zien als hobby, maar als carrière. Want dat kan wél – ook als je niet per se de volgende bol.com wil worden.

Wat kun je verwachten van WebVedettes?

Wij blijven doen wat we al vier jaar doen – maar dan met iets extra’s. Wat, precies? Dat hoor je in september wel…
Knoop voor nu alvast in je oren: bye bye MamaMarketing – hello WebVedettes!

 

*) Mannen zijn ook welkom, hoor 🙂

47 reactie bij Hallo WebVedettes!

  1. Mina Noorzai 8 oktober 2014 bij 15:19 #

    Hallo Dames,

    De nieuwe website ziet er erg goed uit.. en uiteraard een geweldige nieuwe naam! Complimenten!.. ik had eigenlijk ook niets anders verwacht… 😉

    Zet ‘em op met deze nieuwe ontwikkelingen!

    Groet,
    Mina Noorzai
    ME. Media Engineering

  2. renate ML.Sweetheart 12 juli 2014 bij 16:18 #

    Was al een groot fan en zal het ook blijven. Enkel al zoveel mensen doorverwezen naar bv jullie markt(kraam)tips. Ik ben er zo een ;trots op mijn spullen,trots op mijn website en blij met wat ik doe. Maar gevonden worden is een probleem. En natuurlijk liefst huurde ik jullie en ga ik gewoon verder met leuks maken, maar dat budget heb ik nog lang niet. en wat ik dan zo fijn vind, dat ik lekker op jullie pagina kan rondsnuffelen en zoveel tips kan lezen. Ik hoop dat jullie nog heel lang doorgaan en ook de oudere tips wel te vinden blijven. Dames een heel fijne vakantie en succes met al het nieuws.
    Renate

    • Diana van Ewijk 13 juli 2014 bij 15:01 #

      Dankjewel Renate, wat fijn om te horen! Enne: wij laten onze oudere blogartikelen ook gewoon online staan hoor. En die blijven we aanvullen met nieuwe artikelen over webwinkels, online marketing en social media – dus je kunt lekker blijven snuffelen 🙂 Dat budget om ons in te huren komt vast wel een keer!

  3. Miranda Coops 1 juli 2014 bij 21:51 #

    He Meiden,

    Gefeliciteerd met jullie nieuwe naam! Klinkt goed! Mooi logo, en super blog ben benieuwd naar september!

    Groetjes,
    Miranda Coops

    • Diana van Ewijk 2 juli 2014 bij 13:35 #

      Dankjewel Miranda! In september gaan we echt los, ben benieuwd wat je er van gaat vinden!

  4. Tamara 26 juni 2014 bij 11:32 #

    Een hele goede keus. Toen ik jullie voor het eerst zag dacht ook ik dat jullie je alleen op moeders met een webwinkel richten.
    Toen ik de site begon te lezen verdween die gedachten meteen, maar snap het goed. WebVedettes kom maar op! Succes

    • Marjolijn van Haarlem 27 juni 2014 bij 14:06 #

      Dankjewel Tamara! En goed om te horen dat jij daar inderdaad ook tegenaan liep. *goede keus gemaakt dus* 🙂

  5. HippeSieraden.com 25 juni 2014 bij 11:34 #

    Hallo dames!

    Super naam!
    We blijven jullie volgen natuurlijk. Jullie zijn een grote inspiratiebron voor http://www.HippeSieraden.com. Heerlijk om jullie blogs te lezen, altijd zo herkenbaar!

    Heel veel succes,

    groetjes Mirna en Ariska, HippeSieraden.com

    p.s. Nu wel erg nieuwsgierig wat voor extra’s jullie gaan doen. 🙂

    • Diana van Ewijk 25 juni 2014 bij 12:15 #

      Dankjulliewel, dames! Enne… nog heel even geduld… in september maken we onze nieuwe plannen bekend!

  6. Naomi 24 juni 2014 bij 10:01 #

    Goeie en slimme naam! Succes verder!

  7. Diana van Ewijk 23 juni 2014 bij 13:36 #

    Dankje Martine! Het was inderdaad: marketing gericht op mama’s – alleen dacht 95% van de mensen dat het marketing door mama’s was. Dan kan je naam nog zo lekker bekken, maar ja…

    En ja, we kunnen het inderdaad ook sekseneutraal aanbieden, maar de ervaring leert dat 96% van onze volgers vrouw is – waarom dan niet expliciet benoemen? Al moet ik toegeven dat dat intern ook een bespreekpunt is, hoor!

    Eigennamen zijn de revue gepasseerd (ruimschoots!), maar we wilden toch graag iets waar onze core inzat. Web, marketing, e-commerce… Met WebVedettes hebben we dat, zonder dat het meteen heel kil wordt – of truttig.
    Dat wordt inderdaad een probleem als we van web afgaan en ons bijvoorbeeld in offline marketing gaan specialiseren….

    Superbedankt voor je feedback! Leuk om er zo over na te denken en onze keus weer even te toetsen.

  8. Martine Bakx 23 juni 2014 bij 09:29 #

    Juist. Ineens weet ik weer waarom ik mamamarketing ooit een goede naam vond. Het bekt lekker. En het was ooit inderdaad marketing VOOR mama’s. Want mama’s kopen nogal wat.

    Maar het is overgegaan in marketing DOOR mama’s. Tja en dan is die naam jammer. Omdat je de niet-mama’s uitsluit.

    Webvedettes is beter. Veel beter. Klinkt vrouwelijk. Maar is het niet.
    Doodzonde dat dan toch gezegd wordt dat Webvedettes er is voor de vrouwelijke webwinkelier….
    Ik ben erg voor sekse-neutraal aanbieden. Waarom verschillen benadrukken?

    Ik had een eigennaam verwacht. Zodat je nooit meer hoeft te wijzigen als je activiteiten in de loop der tijd veranderen. Stel je voor dat Citroën “tweetaktautos” had geheten.
    Eigennaam is makkelijker voor branding. Voor naamsherkenning. Voor bescherming.
    Ik denk zelfs beter voor SEO. Ook al roept iedereen dat je zoektermen in de url moet zetten. Met “tuinstoel IKEA” kom je bij de IKEA terecht. Met het woord “hip” verzand je.

  9. anja van ommen 22 juni 2014 bij 15:30 #

    Super leuke naam 🙂 volgden jullie toch wel ook al ben ik geen mama….heb al veel aan jullie tips en blogs gehad.
    Zelf ben ik ook de webwinkel aan het wijzigen en per 1 juli weer open in een nieuw jasje.
    Als het af is zal ik eens een aantal werkboeken bestellen want die staan al een tijdje om mijn lijstje.
    Veel succes en blijf jullie zeker volgen.

  10. adri van der tang 22 juni 2014 bij 09:54 #

    Succes hoor! Ziet er mooi en doortimmerd uit :-)!

  11. Ciel 21 juni 2014 bij 13:23 #

    Super goed en fijn en heerlijk weer die herkenning!Ga vooral zo door dames jullie blijven mijn bron van inspiratie!
    Ps ben bij jullie bekend van http://www.binnenstebuites.nl. ..zoek iemand die dit wil overkopen…ook ik ben in n nieuwe uitdaging gedoken; ) dus als je nog tips hebt? Graag!

    • Diana van Ewijk 21 juni 2014 bij 13:35 #

      Hoi Ciel, wat een verrassing, ga je stoppen met binnenstebuites? Wat ga je doen? En heb je al geinteresseerde kopers? Zo niet: wij kunnen je een platform bieden voor de verkoop van je webwinkel: http://www.webvedettes.nl/webwinkel-verkopen/ We horen het graag! Enne: dankjewel!

      • cieleke 25 juni 2014 bij 11:59 #

        Nou verrassing was het niet…ik herken zoveel in de stappen die jullie maken en het afscheid die je soms moet nemen van kindjes die je hebt groot gebracht;) Dat heb ik dus ook. Mijn “uitstapje” Binnenstebuites was even mijn 3e kindje maar ik heb er uit gehaald wat er in zat voor mij communicatie technisch dan. Er zit meer in maar dat is niet mijn ding. Alle 3 zitten ze op school en mijn ambitie is groter dan binnenstebuites of het alleen moeder zijn;) Voel me heerlijk bij jullie nieuwe naam haha. Ik heb me aangesloten bij de Wood Lovin’Bastards van Zwaartafelen en probeer nu hun mooie producten in de markt te zetten. Hoef ik me niet te bemoeien met de productie en afwerking en dat ligt me meer. Wie weet wat er na deze nieuwe stap nog komt. Ik ben nog niet klaar met webvedette zijn maar daar horen dus ook nieuwe uitdagingen bij vandaar. Dus ik ga snel kijken bij jullie platform! Dank en keep inspiring us!

        • Diana van Ewijk 25 juni 2014 bij 12:18 #

          Dat klinkt spannend, Cieleke! En wat een leuke naam, Zwaartafelen – heel toepasselijk op het product en de beleving eromheen 🙂 Veel succes en plezier met de nieuwe stap!

  12. Vera 21 juni 2014 bij 13:05 #

    Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zeg het gewoon nog een keer; supernaam voor superdames! Hoewel ik me nooit buitengesloten heb gevoeld omdat ik geen mama ben heb ook ik in den beginne weleens gedacht dat jullie er alleen voor mama’s waren. Maar wat heb ik me daarin vergist: jullie kunnen een drol nog inspireren! Dikke complimenten voor de nieuwe naam (in het bijzonder voor Ellen) en ook absoluut voor Mirjam; wat een prachtlogo!

    Ik wens jullie het allerbeste met de nieuwe naam en mama of niet; ik zal jullie altijd blijven volgen!

    • Diana van Ewijk 21 juni 2014 bij 13:32 #

      Dankjewel Vera – geloof ik 🙂 Hoe maak je van een drol een WebVedette – dat wordt onze nieuwe uitdaging :-)) Fijne reis!

  13. Anuschka / Hipaholic 21 juni 2014 bij 12:29 #

    Gefeliciteerd! De nieuwe naam past veel beter bij jullie! Succes met WebVedettes!

    • Diana van Ewijk 21 juni 2014 bij 13:31 #

      Dankjewel Anuschka! *blij mee*

  14. Patricia - LaTrib 21 juni 2014 bij 11:38 #

    Goed verhaal!
    En ik volg jullie ook, ook al ben ik geen Mama…… 😉 Succes!

    • Diana van Ewijk 21 juni 2014 bij 12:25 #

      Dankjewel Patricia! Gelukkig ben je wel een WebVedette – dus dat sluit een stuk beter aan 🙂

  15. Marlieke 21 juni 2014 bij 11:08 #

    Goed bezig dames! Webvedettes is echt een briljante naam! Succes

    • Diana van Ewijk 21 juni 2014 bij 11:12 #

      Dankjewel Marlieke! *blij mee*

  16. Judith 21 juni 2014 bij 09:57 #

    Ha dames!

    Gefeliciteerd met de nieuwe naam. Ook ik vind ‘m leuk, maar… (oh jee, daar komt het… ;-))

    Jullie noemen jezelf webvedettes, en geven daarvoor deze reden “Waar het ons om gaat is: jij bent ook een vedette – als het goed is. Want jij, als webwinkelier, hebt iets eigens.”

    Voor mij (maar misschien ben ik de enige hoor) impliceert webvedettes dat JULLIE de vedettes zijn!

    Dus de naam vind ik op zich goed gekozen, de uitleg erbij matcht voor mij niet met de beleving.

    Ik wilde dat toch even laten weten…. wat het met mij doet. Gewoon, ter info. Want verder vind ik het platform een top idee 🙂

    • Diana van Ewijk 21 juni 2014 bij 10:29 #

      Dank Judith! En ja, wij zijn natuurlijk óók WebVedettes – dat spreekt voor zich 🙂 Waar het ons om gaat, is dat veel mensen zeggen: “Ja, maar wat jullie doen, dat kan ik nooit.” De truc is dat dat wel kan – op je eigen manier. En dat het ook moet, wil je de gunfactor creëren.

      En geeft niet hoor, wij kunnen wel tegen een stootje 🙂

  17. Denise @eventjes 21 juni 2014 bij 09:39 #

    Gefeliciteerd! Goeie naam! Heel sterk/krachtig!

    • Diana van Ewijk 21 juni 2014 bij 10:30 #

      Dankjewel Denise! *blij mee*

  18. Stichting WebwinkelKeur 21 juni 2014 bij 00:33 #

    Begrijpelijke keuze en een mooie nieuwe naam die de kern ook goed vat. Elk bedrijf moet wat unieks bieden, dat wordt nog wel eens vergeten. Jullie weten dat heel mooi uit te leggen.

    Puur uit interesse, jullie lijken je toch nog erg te focussen op de vrouwlijke ondernemer. Waarin verschilt die van zijn mannelijke concurrent? Of is het niet zon bewuste keuze, maar zijn er in jullie branche gewoon meer vrouwen actief!

    • Diana van Ewijk 21 juni 2014 bij 10:33 #

      Dankjewel! Wij focussen inderdaad behoorlijk op de vrouwelijke webwinkelier – gewoon, omdat we vinden dat een niche belangrijk is. Niet alleen voor onze klanten, maar ook voor ons. Practice what you preach, tenslotte 🙂
      Daarbij komt dat in de branche waarin wij actief zijn, inderdaad meer vrouwen actief zijn. Wij richten ons namelijk op hart & ziel webwinkeliers: mensen die hun bedrijf vanuit hun hart zijn gestart, die ambitieus zijn, maar geen dozenschuivers willen worden.
      Zoals gezegd: mannen zijn welkom, natuurlijk – en er zijn ook flink wat mannelijke vedettes, laten we wel wezen!

  19. Monica - thuis met Moon 20 juni 2014 bij 22:42 #

    Leuk hoor dames. Ik heb al heel veel tips opgedaan uit jullie werkboeken. Ik blijf je gewoon volgen, of jullie nou mamamarketing of Webvedettes heten.
    Veel succes en gewoon lekker doorgaan met jullie persoonlijke en pure benadering.

    • Diana van Ewijk 21 juni 2014 bij 10:34 #

      Dankjewel Monica! Voor de complimenten – en voor het feit dat je ons blijft volgen. *blij mee*

  20. Monique - Beads & Basics 20 juni 2014 bij 22:25 #

    Super cool!!
    Kan het me goed voorstellen hoor.. ik voelde me eerst ook een beetje buitengesloten omdat ik geen moeder ben. . Tot ik al jullie geweldige blogs en tips begon te lezen toen maakte me dat niks meer uit 😉
    Heel veel succes om ook hier een net zo en nog groter succes van te maken!

    • Diana van Ewijk 21 juni 2014 bij 10:36 #

      Dankjewel Monique! We hoorden dat inderdaad meer. En ook mensen die hun zakelijke contacten eigenlijk niet naar onze site wilden verwijzen, omdat het zo ‘moederlijk’ klonk… Dat hoeft nu ook niet meer 🙂 WebVedettes unite!

  21. Bianca 20 juni 2014 bij 21:35 #

    Congrats ladies! Goede naam en superlogo! Ga vooral door met wat jullie doen, want daar zijn jullie ijzersterk in. Ik volg jullie met veel plezier en leergierigheid!
    Proost op alle nieuwe ontwikkelingen!!
    Liefs, Bianca

    • Diana van Ewijk 21 juni 2014 bij 10:37 #

      Dankjewel Bianca! Wij drinken er een mooi glas roze champagne op 🙂

  22. Ilse 20 juni 2014 bij 21:15 #

    Ziet er mooi uit en klinkt erg interessant! Doorvertaalt moet alleen wel met een d…

    • Diana van Ewijk 21 juni 2014 bij 10:36 #

      Dank Ilse, ik ga het aanpassen!

  23. Ingrid Halman 20 juni 2014 bij 20:38 #

    Hallo WebVedettes,

    Leuke nieuwe naam en mooi logo! Heel veel succes in jullie verdere groeiproces!

    Groeten,

    Ingrid Halman

    • Diana van Ewijk 21 juni 2014 bij 10:38 #

      Dankjewel Ingrid! Wij groeien vlijtig verder 🙂

  24. Corine Putker 20 juni 2014 bij 19:28 #

    Moet gewoon even reageren! Diep respect voor jullie keuze! Ik vind jullie zo leuk! Hele fijne benadering! Complimenten!

    • Diana van Ewijk 20 juni 2014 bij 19:46 #

      Dankjewel Corine, wat een prachtcomplimenten! *bloos*

  25. Yvette Houben 20 juni 2014 bij 19:22 #

    Hoi dames,
    Heel veel succes met WebVedettes!
    En super gaaf logo!

    • Diana van Ewijk 20 juni 2014 bij 19:46 #

      Dankjewel Yvette! Logo is co-productie van Mirjam de Boer en onze eigen Marjolijn van Haarlem!