
Elke dag openen 722.000 Nederlanders Instagram. Ze scrollen door hun feed, liken foto’s en laten zich zo inspireren.
Instagram voor webshops
Door je doelgroep op structurele wijze te inspireren, adviseren en helpen, creëer je the know, like & trust-factor.
Je potentiële klant leert je niet alleen kennen, ze ontdekken ook dat ze je leuk (of in ieder geval interessant) vinden én ze gaan je vertrouwen. Daarmee creëer je de gunfactor: en die zorgt ervoor dat je klant bij jou koopt, omdat ze jou dat gúnt – zelfs als dat betekent dat ze iets meer betaalt, of iets langer op haar bestelling moet wachten.
Genoeg theorie, laten we naar de praktijk kijken.
Instagramspiratie 3: Krijtwit
Krijtwit is de webwinkel van Jody Pereira, een online ondernemer die haar webwinkel startte met allerlei verschillende soorten producten, maar die zich inmiddels heeft toegelegd op kleding voor kinderen van 0 tot 2 jaar. Jody voert bovendien sinds kort haar eigen label: KRTWT.
Instagram: webshop tips
Krijwit heeft op Instagram bijna 6.000 volgers. Ze post bijna elke dag, ook in het weekend, en vaak meerdere keren per dag. Hieronder lichten we er vijf dingen uit die Krijtwit goed doet. Lees en leer 🙂
1. Consequente branding: zwart-wit met een beetje kleur
Heel herkenbaar is de branding van Krijtwit: zwart-wit, met een sterk grafisch gevoel. Krijtwit post ook kleurenfoto’s, maar die vormen eerder een mooie aanvulling, en benadrukken het zwart-wit, in plaats van het te verstoren.
Deze foto is overigens door een happy customer gemaakt, wat ‘m extra leuk maakt!
2. Sympathiek: mens achter merk
In haar feed komen we ook regelmatig een persoonlijke foto tegen, zoals deze, waarin Jody laat zien hoe ze naar meesters- en juffendag gaat. In stijl met haar branding (want grafisch zwart-wit) en bovendien heel sympathiek: ze laat zien dat ze veel met kinderen omgaat (Jody is juf op een basisschool), en geeft een (bij haar webwinkel passend) inkijkje in dat deel van haar leven. Zo maakt ze de mens achter haar merk zichtbaar, en daarmee creëert ze de gunfactor.
3. Slimme give-away: 560x gedeeldJ ody organiseert regelmatig give-aways, waarbij ze een product verloot onder de deelnemers. Bovenstaande giveaway is meer dan 500 keer gedeeld en heeft haar bijna 750 nieuwe volgers opgeleverd – in twee weken tijd.
4. Eigen productfoto’s
Zo makkelijk kan het zijn: je eigen productfotografie. Jody doet dat heel goed, want geheel in stijl met haar branding. Door je eigen producten zelf te fotograferen, onderscheid je je van de concurrent die hetzelfde product verkoopt.
5. quotes
Simpel maar doeltreffend: het delen van quotes. Bij Krijtwit passen die quotes uiteraard bij haar branding, maar wat meer is: ze spreken haar doelgroep ook echt aan. Bovenstaande quote werd flink geliked én gedeeld. Dankzij deze quote bereikt Jody het netwerk van haar netwerk. Slim!
Zelf serieus aan de slag met Instagram?
Hoe krijg je meer volgers? Hoe zorg je voor interactie? Hoe zet je een succesvolle win-actie op? Hoe krijg je het voor elkaar dat volgers doorklikken naar je webwinkel – en kopers worden?
Je leest het allemaal, en meer, in het Werkboek Instagram dat we samen met Eliane Roest schreven.
Het enige echte Werkboek Instagram – speciaal voor Webwinkels
Samen met Eliane Roest (social media samurai ,20k volgers!) schreef WebVedettes een Werkboek Instagram – speciaal voor webwinkels en merken. En omdat Instagram zo’n visueel medium is, staat het Werkboek Instagram bomvol plaatjes van inspirerende voorbeelden.
>> lees meer over het Werkboek Instagram voor Webwinkels
Lees de tips en tricks, leer van je mede-webwinkeliers en ontwikkel jouw persoonlijke Instagram-strategie. Inclusief inspirerende cases en praktische werkbladen!
Reageren is niet meer mogelijk