Je eigen netwerkclub: de oprichting

MamaMarketing vintage-women-at-cafe

In de  serie gastblogs van Kim Brouns aandacht voor het opzetten van een eigen netwerkclub. Als oprichtster van netwerkclub ‘champagnes & limousines’ vertelt zij in deze serie waarom zij hiervoor gekozen heeft en hoe je dit kunt doen. Daarnaast is Kim Brouns eigenaar van ‘OKE by me’ en lanceert zij op 2 april 2012 haar kledinglijn OKE by me. Luxe, fashionable shirts met een, door de print, heel duidelijke eigen, herkenbare identiteit, via www.OKEbyme.com en diverse boetieks.

Samenwerken is zo veel leuker! Zet je eigen netwerkclub op 

Tijdens het opzetten van mijn eigen kledinglijn OKE by me, die in 2012 gelanceerd wordt, kwam ik met het idee een vaste netwerkclub op te richten. Een club voor meiden met een zelfstandige onderneming. We kennen allemaal de netwerkborrels en Open Coffee clubs maar mijn idee was een vaste club meiden die allemaal zelfstandig ondernemen bij elkaar te krijgen. Netwerkborrels zijn vaak gezellig maar mijn ervaring is dat ik daar zelden een leuk contact, waar ik iets aan heb, aan over houd. Tijd voor iets anders! Want je kunt wel alles zelf willen doen maar samen is leuker! Dit is precies de reden voor het oprichten van de club. Ik wist van het begin af aan dat ik niet alles weet en zelf kan doen. Dus een handje hulp is meer dan welkom. Daarnaast vind ik het leuk om zelf ook een helpende hand te kunnen bieden!

Zelf een netwerkclub oprichten leek een logische stap en binnen afzienbare tijd was champagne & limousines (engels uitgesproken) een feit. Met een naam die klinkt als Sex & the City, die nieuwsgierig maakt kon het oprichten beginnen.

Waarom een vaste netwerkclub?

De mogelijkheden die een ‘vaste’ netwerkclub biedt zijn:

– Inspireren
– Motiveren
– Samenwerken
– Elkaars netwerk verbreden
– Creatieve ideeën uit te wisselen
– Ervaringen delen
– Publiciteit genereren als groep

Belangrijke overwegingen

Om zo’n club op te zetten zijn een aantal punten belangrijk om af te vragen alvorens te beginnen:

Wie kunnen zich bij deze club voegen?  Onze club bestaat uit: max 20 vrouwen 20-45 in de lifestyle-/styling-/fashionbranche. Momenteel zijn wij met 11 actieve leden.
Hanteer je een maximaal aantal leden? Onze voorkeur: 20 vrouwen maximaal. Zo blijft het nog overzichtelijk vinden wij.
Hoe vaak kom je bij elkaar? Wij kozen 1x per 2 maanden.Maar je kunt dit natuurlijk vaker doen, afhankelijk van jullie zelf willen.
Waar willen jullie bij elkaar komen? Wij hebben  een vaste locatie gekozen waar wij samenkomen en onze vergaderingen kunnen houden.
Hoe krijg je een grote groep op 1 avond bij elkaar? Wij hebben de data vastgezet tot eind 2012. De bijeenkomst gaat altijd door tenzij er minder dan 5 personen aanwezig zijn.
Wat wil je als groep met elkaar bereiken? Bijvoorbeeld meer publiciteit voor ieders bedrijf o.a. door het organiseren van evenementen en charity.
Waar staat de groep voor? Je bepaalt als groep je eigen DNA.

Iedereen heeft zijn eigen ervaringen en netwerk en het leukste is om samen te werken met elkaar. Binnen onze groep werden al snel bijeenkomst al samenwerkingen besproken die binnen een maand gerealiseerd werden. Dát is netwerken!!!

In het volgende blog wordt beschreven hoe je een en ander overzichtelijk en sprankelend kunt houden binnen een grote groep. Én, hoe je iedereen zoveel mogelijk hierbij betrekt.

Tot dan!!

avatar

About Gast

MamaMarketing laat ook regelmatig anderen aan het woord, die een leuke, interessante en vooral informatieve bijdrage doen. Wil jij ook graag een bijdrage leveren aan MamaMarketing en heb jij iets te vertellen of te delen, wat interessant is voor onze doelgroep, neem dan vooral contact op met ons: dana [at] mamamarketing.nl

, , , , , , , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie