Je eigen netwerkclub: overzicht en betrokkenheid

MamaMarketing vintage-women-at-cafe

In de  serie gastblogs van Kim Brouns aandacht voor het opzetten van een eigen netwerkclub. Als oprichtster van netwerkclub ‘champagnes & limousines’ vertelt zij in deze serie waarom zij hiervoor gekozen heeft en hoe je dit kunt doen. Daarnaast is Kim Brouns eigenaar van ‘OKE by me’ en lanceert zij op 2 april 2012 haar kledinglijn OKE by me. Luxe, fashionable shirts met een, door de print, heel duidelijke eigen, herkenbare identiteit, via www.OKEbyme.com en diverse boetieks.

In het eerste deel van deze serie vertelde Kim waar je aan moet denken als je een netwerkclub wilt oprichten. In dit tweede deel hoe je alle leden erbij betrekt.

Hoe houd je je netwerkclub overzichtelijk en hoe blijft iedereen betrokken?

Deel uit maken van een grote club is een feestje! Iedere bijeenkomst opnieuw een en al gezelligheid. Máár, omdat iedereen elkaar kent en je dus niet continue bezig bent met jezelf en je bedrijf voorstellen hou je meer tijd over voor het bespreken van projecten en andere dingen.

Eerder bleek al dat de meiden in onze groep prima kunnen samenwerken. Dit komt met name omdat wij ons allemaal in een soortgelijke branche bevinden.

Stylistes, fotografe, visagiste, grafisch ontwerpster, eventplanner, PR/marketing, boetiekeigenaresse,  kledingontwerpster, sieradenontwerpster, interieur-accessoire-ontwerpsters noem het maar op of het kan samenwerken. En dat gebeurt!!!

Taken

Omdat je niet iedereen een vaste taak kan geven maar wel iedereen een aandeel in de club wilt geven hebben wij er voor gekozen om een aantal taken te verdelen zoals:

– voorzitter
– penningmeester
– secretaris
– notulist
– marketing/PR
– communicatie
– publicatie
– websiteonderhoud
– organisatie
– fotografie

Tijdens iedere bijeenkomst wordt een agenda gehanteerd en wordt teruggekeken naar de vorige bijeenkomst. Vanwege het feit dat iedereen een eigen onderneming heeft is er altijd genoeg te doen en te bespreken. Dit maakt samenwerken extra leuk. Er worden regelmatig samplesales of andere samenwerkingen georganiseerd waar meerdere leden aan deel nemen en waar buitenstaanders kennis maken met nieuwe merken.

Waar je bij een groep als deze rekening mee moet houden is het feit dat niet iedereen evenveel tijd in de netwerkclub kan steken. Sommige mensen hebben er wellicht nog een andere baan bij of een gezin dat de nodige tijd vraagt. Bespreek daarom op tijd wat voor iedereen de mogelijkheden zijn en wie hoeveel tijd kan investeren. Dit voorkomt gedoe. Als je vooraf weet dat bepaalde mensen simpelweg niet meer dan 3 uur per maand kunnen investeren terwijl jij er zelf misschien wel 10 uur insteekt zul je het die ander veel minder kwalijk nemen. Daarnaast is het ook goed om op tijd duidelijk te hebben wie wat uit de club wil halen. De een vindt het misschien leuk om 1x per 2 maanden bij elkaar te komen ‘voor de gezelligheid’, een ander is er misschien op gebrand om veel publiciteit te genereren en hierdoor meer werk. Het is erg belangrijk dat alle neuzen dezelfde kant op staan!

In deel 3 van deze gastblog: Hoe krijg je 20 meiden op een avond bij elkaar en wat willen we met onze groep bereiken.

 

avatar

About Gast

MamaMarketing laat ook regelmatig anderen aan het woord, die een leuke, interessante en vooral informatieve bijdrage doen. Wil jij ook graag een bijdrage leveren aan MamaMarketing en heb jij iets te vertellen of te delen, wat interessant is voor onze doelgroep, neem dan vooral contact op met ons: dana [at] mamamarketing.nl

, , , , , , , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie