Last-minute marketing: WK 2014

Ben jij een voetbalfan? Of ben je een rechtgeaarde opportunist, die net als ik pas enthousiast word als het Nederlands elftal goed bezig is?
Hoe dan ook: feit is dat tijdens de WKwedstrijden waar Nederland bij betrokken is, heel Nederland voor de TV zit – en op social media, want een hele wedstrijd naar rondhollende mannetjes kijken is voor veel mensen wat teveel gevraagd.

WK2014 Nederland-Spanje: 8,3 miljoen tweets

Tweets tijdens #SpaNed #WK2014, beeld via Dutch Cowboys

Tweets tijdens #SpaNed #WK2014, beeld via Dutch Cowboys

Er werden tijdens de WK2014-wedstrijd Nederland-Spanje maar liefst 8,3 miljoen gerelateerde tweets verstuurd – en dat terwijl er 10,6 miljoen mensen de wedstrijd bekeken op Nederland 1.

Een voetbalwedstrijd waarin het Nederlands elftal speelt, is dus een uitgelezen moment om iets te doen voor je klanten.
Goed, hardcore voetbalfans zullen geen oog hebben voor iets anders dan de wedstrijd, maar tweedeschermtuurders zijn best in voor een goedgemikte actie of grappige tweet.
Slim om op in te haken, want als je nu iets extra’s doet voor je klanten, geef je hen (en als het meezit je verkoop) een boost.
In dit artikel inspiratie voor lastminute marketing voor het WK 2014.

Blond Amsterdam: speciale illustraties

Blond Amsterdam maakt voor iedere WK-wedstrijd waar Nederland in speelt een speciale illustratie. Natuurlijk in hun onmiskenbare stijl, Daarmee sluiten ze precies aan bij alle vrouwen die tijdens de wedstrijd lekker zitten te twitteren. Goede branding!

Ook op Pinterest doen deze beelden het goed:

Milestone babycards: special WK 2014-printable

Lastminute-marketing-WK2014.jpg

Milestone Cards maakt kaarten waarmee je je baby kunt fotograferen, om zo mijlpalen in zijn/haar leven vast te leggen. Omdat het WK niet in het standaardpakket zit, maakten ze deze My first WK-printable, als mooie, en supergoed getimede, aanvulling op het reguliere pakket kaarten. Met een speciale WK 2014-editie voor Nederland 🙂

Winkel van Papier: voor de hipster WK 2014 fans

 


Slimme vertaling. Met de welbekende kristalmal maak je stylish oranje-decoraties, ook voor hipsters die eigenlijk niet van oranje parafernalia houden.

EkoPets: overzichtspagina met Oranje producten

20140622-215602.jpg

Ekopets zet al haar oranje producten op één pagina. Leuk voor de voetbalfans die ook hun huisdieren wat van het WK2014 mee willen geven.

Hip&hot: knutsel voor kinderen

lastminutemarketing-wk-2014

Voor alle ouders die last minute toch met hun kinderen iets willen maken voor het WK 2014, deelde Hip en Hot een tutorial voor deze oranje toeter.

 

Dresses Only: stijladvies

20140622-220249.jpg

DressesOnly helpt je stijlvol het WK 2014 door, met dit oranje trendboard. Natuurlijk te shoppen in hun webwinkel.

Wat doe jij aan last-minute marketing WK 2014?

Heb jij een leuke WK 2014-actie? Zo ja: laat het weten, laat een comment achter!
Zo nee: het is nog niet te laat… het WK 2014 duurt voor Nederland, met een beetje mazzel, nog een week of drie. Op 13 juli wordt de finale gespeeld.

Bedenk iets wat goed bij je merk past en knal het de wereld in. Gewoon via Twitter of Facebook. Of via Instagram of Pinterest.
Het gaat erom dat jij je volgers iets extra’s biedt: niet alleen een korting, maar juist ook iets wat op een andere manier waarde heeft,.

Volgende keer beter aanpakken, dat EK of WK?

Baal je ervan dat je nu niets hebt? Niet doen!
Doe liever iets constructiefs

>> download hier de jaarplanner <<

… en kijk nu alvast welke leuke inhakers je voor andere bijzondere dagen kunt bedenken! Want als je een half jaar geleden al had geweten dat je nú een leuke actie doet, had je daar toen al een persberichten voor kunnen uitsturen – en had je actie (nog) meer aandacht gekregen.
Een goede voorbereiding is het halve werk.
Downloaden, dus, die jaarplanner voor 2014!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

3 reactie bij Last-minute marketing: WK 2014

  1. avatar
    Marleen 27 juni 2014 bij 14:08 #

    Ook wij spelen met onze shop in op het WK. Tijdens het WK voetbal zijn natuurlijk ook de allerkleinsten groot fan van oranje. Babystempel pakt daarom uit met originele oranje WK T-shirts. Naast een leuke tekst/afbeelding voorzien wij deze oranje shirts met naam van baby, dreumes of peuter.

  2. avatar
    Nicole 25 juni 2014 bij 09:25 #

    Jazeker, wij hebben ook snel nog een WK item gemaakt:
    http://www.studiobig.nl/nl/telefoonhoesje_LEEUW
    duimen dat we er nog een paar rondes in blijven!

  3. avatar
    joke 23 juni 2014 bij 13:37 #

    Mijn knuffels zijn ook in the mood for het WK!!!

    http://www.knuffelsalacarte.nl/home.php

    & De Imps & Elfs muizen zijn hard aan het trainen!

    http://knuffelsalacarteblog.blogspot.nl/2014/06/brazilian-football-fever.html

Geef een reactie