Let’s TalkShop: Najaar 2015

De zomervakantie is bijna voorbij! Goed nieuws: vanaf september starten we met een gloednieuwe serie TalkShops, i.s.m. Etsy Nederland!
Deze praktische workshops vinden plaats in Rotterdam. Enne: er zijn per TalkShop (à 19,95 euro) 15 plaatsen beschikbaar. Weet je nu al dat je erbij wil zijn? Boek dan alvast je plek!

De eerste samenwerking tussen WebVedettes en Etsy is goed bevallen. Heel goed zelfs. Zo goed, dat we dit najaar niet drie, maar maar liefst zés TalkShops organiseren.

Etsy + WebVedettes = a match made in heaven 🙂

Etsy is een wereldwijde community waarop de creatieve ondernemers hun gemaakte of geselecteerde items verkopen. Inmiddels runnen duizenden Nederlanders een Etsy-shop.

WebVedettes helpt online ondernemers al jaren bij het ontwikkelen van hun eigen online marketingstrategie, zodat ze met een beperkt marketingbudget blijvend meer klanten naar hun webwinkel trekken.

Let’s TalkShop!

workshop-webvedettes

De eerste serie TalkShops was een feestje!

De TalkShops van Etsy en WebVedettes zijn een serie powersessies van precies een uur waarin je in de theorie duikt en die toepast op jouw eigen Etsy-shop, zodat je na afloop weet hoe je marketing op een leuke manier inbouwt in je dagelijkse praktijk. Want marketing hoeft niet spammy en stom te zijn.

Als je marketing inbouwt in je dagelijkse ritme, voelt marketing niet langer als een vervelend taakje op je toch al ellenlange to-do-list. Door er dagelijks mee bezig te zijn, wordt marketing makkelijker én leuker – zul je meer aan marketing doen, en dus meer mensen naar je Etsy-shop trekken.

Klinkt goed, toch?

Welke TalkShops zijn er?

etsy-workshop-webvedettes

WebVedettes en Etsy organiseren een serie van zes TalkShops.

TalkShop 1: Bloggen voor je Etsy-shop (7 september 2015)

Bloggen? Voor je Etsy-shop? Ja, dat is interessant! Want als jij blogt vanuit jouw expertise, profileer jij je als sympathieke expert en gunnen jouw potentiële klanten jou de koop. En, bonus: je verbetert in één moeite door je vindbaarheid via Google.
In deze TalkShop leer je hoe je met een goed webwinkelblog niet alleen nieuwe klanten naar je webwinkel – maar ze ook nog over de koopstreep trekt.

> boek TalkShop 1: Bloggen voor je Etsy-shop

TalkShop 2: Pinterest voor je Etsy-shop (21 september 2015)

Zit jij uren op Pinterest – terwijl je eigenlijk ‘wel wat beters’ te doen hebt? Dan maak je een denkfout, want guess what… Pinterest is een ge-wel-dige marketingtool voor webwinkeliers.
In deze TalkShop leggen we uit hoe Pinterest werkt, hoe je ervoor zorgt dat jouw pins worden gerepind en bovendien: hoe je jouw Etsy-shop zo inricht, dat jouw plaatjes gepind wórden – op een manier die wildvreemde pinners naar jouw shop trekken.

> boek TalkShop 2: Pinterest voor je Etsy-shop

TalkShop 3: Instagram voor je Etsy-shop (12 oktober 2015)

Instagram is niet alleen leuk, maar ook Big Business. Steeds meer merken investeren in Instagram-marketing – en dat is niet voor niets.
In deze TalkShop leggen we uit hoe Instagram werkt, hoe je de gunfactor creëert én hoe je jouw Etsy-shop op een goede manier in de spotlights zetten. Ook gaan we dieper in op hashtags, en hoe je die inzet om gevonden te worden – zodat je met jouw mooie plaatjes ook nog potentiële kopers naar je Etsy-shop trekt.

> boek TalkShop 3: Instagram voor je Etsy-shop

TalkShop 4: Nieuwsbrieven voor je Etsy-shop (26 oktober 2015)

Nieuwsbrieven zijn weer helemaal terug van nooit weggeweest. En ja, dat geldt ook voor Etsy Sellers. In deze tijden van information overload is the good old nieuwsbrief dé manier om je potentiële klant aan je te binden.
In deze TalkShop leggen we uit hoe een goede nieuwsbrief werkt, hoe je structureel een interessante nieuwsbrief schrijft én hoe je ervoor zorgt dat die nieuwsbrief überhaupt gelezen wordt. Natuurlijk kijken we ook naar hoe je nieuwsbrief-abonnees op je lijst krijgt… want echt: the money is in the list!

> boek TalkShop 4: Nieuwsbrieven voor je Etsy-shop

TalkShop 5: Free Publicity voor je Etsy-shop (9 november 2015)

In de bladen – dat is voor veel Etsy-ondernemers een droom. Een droom die moeilijk te realiseren lijkt. Toch kun je er zelf veel aan doen om een plekje in de Flow, Linda of Flair te bemachtigen.
In deze TalkShop leggen we uit hoe je zelf een persbericht schrijft én hoe je ervoor zorgt dat dat persbericht nog geopend wordt ook. Want door zelf je persberichten te schrijven, breng je jouw webwinkel blijvend onder de aandacht van relevante media én koopgrage bezoekers.

> boek TalkShop 5: Free Publicity voor je Etsy-shop

TalkShop 6: Facebook voor je Etsy-shop (23 november 2015)

Facebook… is dat niet dat social medium dat om de haverklap verandert, en waar je voor iedere like moet betalen? Yep, dat is Facebook. Maar Facebook is veel meer dan dat – het is een geweldige tool om je fans te verzamelen… en hen te betrekken bij jouw merk.
In deze TalkShop leggen we uit hoe Facebook werkt, hoe je slimme Facebook updates plaatst en hoe je optimaal gebruikt maakt van alle mogelijkheden die Facebook biedt. Ook laten we zien hoe je, op budgetvriendelijke manier, aan meer fans komt – zodat je met jouw prachtige updates ook nog potentiële kopers naar je Etsy-shop trekt.

> boek TalkShop 6: Facebook voor je Etsy-shop

Waarom zou je meedoen met de TalkShops?

etsy-workshop-webvedettes

Veel Etsians richten zich bij het lanceren en runnen van hun Etsy-shop vooral op het opzetten van de shop zelf, en het maken van voorraad. Maar als je eenmaal een prachtige Etsy-shop hebt, die tot de nok gevuld is met jouw handgemaakte spullen, vintage schatten of geweldige crafting materialen, wil je wél ook bezoekers – én kopers.

Bovendien: als Etsy-verkoper ben je vooral veel alleen aan het werk. Tijdens de TalkShops ontmoet je andere Etsians die serieus werk van hun winkel maken. Goed voor je netwerk – en nog gezellig ook.

Meer weten over de TalkShops van Etsy en WebVedettes?

>> lees meer over de Etsy Workshops van WebVedettes

Er is plek voor 15 mensen, en wie het eerst komt, die het eerst maalt.
Boeken dus!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.
Nog geen reacties

Geef een reactie