Marktkraam inrichten: hoe presenteer je kleine producten? (2)

Hoe kun je je marktkraam inrichten, zo, dat kleine, kostbare producten maximaal tot hun recht komen?

Je wilt dat ze goed bekeken kunnen worden. En tegelijkertijd wil je de kans op kwijtraken, beschadiging of diefstal zo klein mogelijk houden.

In deze serie miniblogs laten we vijf oplossingen zien waarop je als (web)winkelier kleine, kostbare objecten in een marktkraam kunt laten zien. Stuk voor stuk slim, eigen én budgetvriendelijk!

Sieraden eruit lichten – letterlijk

Verkoop jij sieraden op markten en beurzen? Dan weet jij hoe lastig het is die kleine objecten mooi te presenteren. Heel slim vond ik deze oplossingen van Shop Treasure Hunt.

MamaMarketing

In het voorbeeld hierboven zie je hoe ze een set ringen uit haar kraam licht door ze, goedgefotografeerd op een contrastrijke achtergrond, op een perspexbordje in haar kraam te plaatsen. Naam en prijs erbij, en ernaast een schaaltje met de ringen in het ‘echt’. Slim, want zo zie je dat er meer soorten zijn én je ziet de details beter in de foto.

MamaMarketingIn deze foto zie je hoe Treasure Hunt haar armbanden presenteert: in een ondiep houten bakje dat als omlijsting fungeert, met een klein etiket met haar webwinkelnaam. Ook hier worden de sieraden er uitgelicht op een subtiele manier.

Dit zijn allebei kleine ingrepen die een marktkraam een heel eigen smoel geven, de producten een ‘waardevoller’ aanzien geven en die de potentiële klant éxtra lekker maken.

Meer ideeën voor marktkraam inrichten?

In de volgende miniblog laten we een andere slimme oplossing zien om kleine, kostbare producten op markten te laten zien.

Sta je binnenkort zelf op een markt?

Download de gratis Checklist Markt Voorbereiding zodat je alles wat je nodig hebt bij je hebt en van je marktdeelname een succes maakt!

> download de gratis Checklist Deelname aan Markten, Beurzen en Fairs

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, ,

Nog geen reacties

Geef een reactie