Marktkraam inrichten: hoe presenteer je kleine producten? (5)

StudiovanDD Swan Market

Hoe kun je je marktkraam inrichten, zo, dat kleine, kostbare producten maximaal tot hun recht komen?

Je wilt dat ze goed bekeken kunnen worden. En tegelijkertijd wil je de kans op kwijtraken, beschadiging of diefstal zo klein mogelijk houden.

In deze serie miniblogs laten we vijf oplossingen zien waarop je als (web)winkelier kleine, kostbare objecten in een marktkraam kunt laten zien. Stuk voor stuk slim, eigen én budgetvriendelijk!

In de eerste vier delen van deze serie mini-blogs zagen we de oplossingen van ZwannetteMariken, Shop Treasure Hunt, Shop Elle Aime en Indie-ish. In deze laatste post kijken we naar de oplossing van Studio van DD.

Kraftkartonnen kaartjes in dubbelfunctie

Studio van DD presenteert haar kleine porducten op kraftkartonnen kaartjes die ze met stempels personaliseert.
Op de bovenste staat een mooie snailmailstempel (van Anke Vermeer) en haar logo.
Op de onderste staat alleen haar logo.

Slim hieraan is dat mensen die deze broches fotograferen, altijd de webwinkel waar ze ze (alsnog) kunnen kopen, terug kunnen vinden. Tegelijkertijd kunnen blijde klanten het kaartje doorgeven aan vriendinnen – in die zin kan een stevig kartonnen kaartje dienst doen als visitekaartje.

White board presentatieblaadje

Verder nog heel even aandacht voor de manier waarop de producten zijn gepresenteerd.
Heleen heeft ze namelijk op een soort dienblad gelegd, die ze afgedekt heeft met een glazen plaatje.
Hierop kan ze met stift heel makkelijk teksten en prijzen schrijven.

Zo heeft ze een presentatieblaadje dat ze aan haar producten kan aanpassen – slim!

Meer ideeën voor marktkraam inrichten?

Bekijk dan de voorgaande miniblogs over marktkraam inrichten!

Sta je binnenkort zelf op een markt?

Download de gratis Checklist Markt Voorbereiding zodat je alles wat je nodig hebt bij je hebt en van je marktdeelname een succes maakt!

> download de gratis Checklist Deelname aan Markten, Beurzen en Fairs

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, ,

Nog geen reacties

Geef een reactie