Meer volgers op Twitter door effectieve #FF


Widget area "Twitter widget" not found. Registered widget areas (sidebars) are:
header-widget
email-widget
blog-widget
twitter-widget
widget-pagina-template
widgets_for_shortcodes
primary
secondary
footer-1
footer-2
footer-3
footer-4
homepage
widgets-page-template

Wil jij meer volgers op Twitter? De meeste van ons wel. Immers: meer volgers betekent dat je boodschap door meer mensen wordt gezien én mogelijk geretweet, waarmee de kring mensen die je bereikt nóg groter wordt. Maar hoe krijg je nu meer volgers? En vooral: hoe krijg je meer kwalitatieve volgers? Het gaat niet (alleen) om het aantal, maar vooral om de kwaliteit van je volgers. Hoe meer zij binnen je doelgroep vallen, hoe groter de kans dat je boodschap aanslaat…

Een gouden tip: stuur iedere vrijdag een paar #FFs je tijdlijn in!

Met een #FF raad je jouw favoriete tweeps aan aan jouw volgers. Een #FF is een internet meme en staat voor Follow Friday. Twitteraars over de hele wereld sturen op vrijdag #FF-tweets hun timeline is.

Waarom is een #FF zo effectief?

  1. je biedt je volgers iets waardevols, namelijk een potentieel interessante twitteraar.
  2. de meeste tweeps vinden het (natuurlijk!) erg leuk om in een #FF genoemd te worden. Ze zullen je waarschijnlijk bedanken (en dus zichtbaar maken bij hun eigen volgers), jouw #FF retweeten, één van jouw eigen tweets retweeten of jou op hun beurt middels een #FF aanraden bij hun volgers.
  3. door de #FF op een onderscheidende manier te schrijven, zet je ook jezelf in de etalage, bij zowel je eigen volgers als zijn/haar volgers.
Niet alleen leuk voor hen dus, maar zeker ook voor jou!

Hoe bouw je een #FF zo effectief mogelijk op?

  • Begin je tweet met #FF – zo maak direct duidelijk dat het om een #FF gaat
  • Volg daarna met @twitternaam (en zorg dat die correct gespeld is!)
  • Omschrijf daarna waarom je deze persoon aanraadt aan je volgers
  • Sluit eventueel af met een link naar de webwinkel of blog van degene die je aanraadt
Door je #FF zo op te bouwen, geeft je je volgers een compleet beeld op basis waarvan ze kunnen kiezen de door jou aangerade persoon verder te onderzoeken of om gewoon lekker door te scrollen.

Voorbeeld van een effectieve #FF

Een poosje geleden kwam ik deze tweet tegen, geschreven door @copykoppie. Deze tweet is niet volgens bovenstaande regels geschreven, maar wel heel erg symphatiek:

#FF Moeder zonder zwembadmissie, @denisevandertol – #FF Sokkenverzamelaar, vissenvanger en Lotjeloper, @debuski

Hierin deelt zij een paar van haar favoriete tweeps met haar 2.021 volgers. Op zo’n symphatieke, grappige en vrolijke manier dat ik direct nieuwsgierig was naar de twee dames die ze in haar tweet #FF’d. En ik zal de enige niet zijn geweest…

Daarnaast raakte ik geïntrigeerd door @copykoppie zelf, en kwam ik er, via haar profiel achter dat zij prachtige teksten schrijft. Meteen ook een mooie manier om je eigen profiel onder de aandacht te brengen dus.

Meer leren over effectief twitteren?

Lees hier meer over hoe je een 100% RTbare Twitter-actie lanceert.
Lees hier hoe je je avatar zo goed mogelijk gebruikt.
Luister hier naar 3 niet te missen Twitter-tips en lees hier nog 5 goede Twitter-tips.

Serieus aan de slag met Twitter?

Investeer dan in je kennis en skills.
Wij helpen je daar graag bij… en hoe, dat lees je hieronder. Twitterze!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

Nog geen reacties

Geef een reactie