Nieuwsbrief-abonneelokker van Cardcetera (door Studio Neeltje)

Hoe verleid je jouw klanten en fans om zich in te schrijven voor jouw nieuwsbrief?
Met een goed, gratis weggever.
Een nieuwsbrief-abonneelokker noemen wij dat – of een onmisbare bonus.
Met zo’n onmisbare bonus overtuig je mensen met een oprechte interesse in jouw webwinkel zich in te schrijven – zo bouw je een bestand op van (potentiële) klanten.

Wat is een goede onmisbare bonus?

Een goede onmisbare bonus:

  • straalt jouw expertise uit
  • past bij jouw producten
  • maakt mensen nieuwsgierig naar meer
  • past bij jouw look & feel
  • heeft een hoge heb-factor
  • is digitaal te downloaden: je moet er zo min mogelijk werk aan hebben

Een onmisbare bonus kan van alles zijn: een inspirerende poster, een mooie set kaarten, een handige checklist of een grappig vouwblad. Een mini-tijdschrift of een kort verhaal. Een bijzondere kleurplaat of een… nou ja, alles, eigenlijk.

De winnaar van onze win-actie: Cardcetera

Een goede onmisbare bonus bedenken én maken kan lastig zijn. Want: waar zitten jouw klanten nu op te wachten? Waar maak je hen blij mee? En past dat dan nog wel bij jouw webwinkel?

Daarom organiseerden wij in maart een give-away. De prijs:

  • een BrainstormBuddy-sessie met MamaMarketing over hoe jouw onmisbare bonus eruit zou moeten zien én
  • een uitgewerkte PDF, op maat gemaakt voor jouw webwinkel, door grafisch ontwerper Cora Verhagen van Studio Neeltje.

43 mensen deden mee.. de gelukkige winnaar was Astrid van Esdonk, de leading lady van Cardcetera.
Het resultaat? Dat laten we nu graag zien!

De twee onmisbare bonussen van Cardcetera

De brainstorm was zo leuk, dat we een hele lijst aan ideeën hadden toen het uur om was.
Cora was er ook bij, en kon zo heel goed inschatten wat het best was voor Cardcetera.
Omdat we zoveel leuke ideeën hadden bedacht, besloot Cora ter plekke om dan niet één, maar twéé printables te maken.

Nieuwsbrief-abonneelokker 1: Pimp your Postcard-set

Studio-Neeltje_Cardcetera07

Studio-Neeltje_Cardcetera08

 

Studio-Neeltje_Cardcetera09

De eerste nieuwsbrief-abonneelokker: een Pimp je Postcard-set met mooie bandjes, etiketten en versieringen om je postkaarten nóg mooier te maken. Bijzonder: er is een speciaal etiket voor postcrossing-kaarten, een specialiteit van Cardcetera.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nieuwsbrief-abonneelokker 2: Postcard Picture Frame

Studio-Neeltje_Cardcetera03

Studio-Neeltje_Cardcetera06

Om je mooiste postkaarten in ten toon te stellen maakte Cora deze mooie postkaarthouder die je print, vouwt en – met je mooiste of dierbaarste kaart erin – op je bureau zet. In het kadertje kun je nog schrijven van wie je deze bijzondere kaart kreeg…

 

Reacties van nieuwsbrief-abonnees?

De reacties van Cardcetera’s nieuwsbriefabonnees waren lovend:

“Lieve Cardcetera,Wat een briljant idee weer! En wat is het resultaat super – om trots op te zijn! Echt mooi!”
-Marjolijn

“Wat superleuk, ik kan het als fervent kaartenmaakster zeer goed gebruiken!”
– Géry

“Wat ontzettend leuk, die gratis printable “Pimp your Postcard sheet” van @Cardcetera Daar ben ik echt blij mee! #lovesnailmail”
– @annemarieuit

Blije ontwerper + blije klant + blije nieuwsbriefabonnees?
Ik zeg: een zeer geslaagde give-away!

Wil jij ook zo’n mooie nieuwsbrief-abonneelokker?

Neem dan contact op met Cora Verhagen, van Studio Neeltje. Zij denkt graag met je mee!
En: zij heeft veel ervaring met het maken van printables, kan zich goed inleven in opdrachtgevers én heeft een mooi aanbod, waarmee jij voor haar dienst betaalt wat jij het waard vindt.
Laat haar creatieve kracht dus los op jouw nieuwsbrief-abonneelokker – in ruil voor een appeltaart!

Ben je blij met het idee? Dan kan zij het meteen mooi uitwerken. Geweldig aanbod, toch?

Enne: dol op postkaarten, snailmail en postcardcrossing?
Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van Cardcetera!

  • + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

    Ook op een simpele manier aan de slag met een nieuwsbrief die je ideale klant aanspreekt?

    Moeiteloos en met plezier artikelen schrijven die je expertise laten zien? Dan is de online cursus Succes met MailChimp misschien iets voor jou.

    In 8 lessen met stap-voor-stap uitleg leer je alles wat je nodig hebt om een mooie nieuwsbrief te maken. En je leert niet alleen alles over MailChimp. Je gaat óók aan de slag met het schrijven van een wervende nieuwsbrief, zodat je een band opbouwt met je lezer en snel meer inschrijvingen en klanten krijgt.

    Meer over de online cursus Succes met MailChimp


    + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
  • avatar

    About Diana van Ewijk

    Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

    , , , , ,

    Nog geen reacties

    Geef een reactie