
Bijna alle normale Magazines hebben tegenwoordig een online Magazine. Maar de enorme opkomst van online communicatie heeft ervoor gezorgd dat er slimme moeders in een gat zijn gedoken en met hun mooie gratis online Magazines de doelgroep bereiken. Ze geven tips over het moederschap en alles wat daarbij komt kijken. Dus je leest hier ook over leuke kindersites en producten die ze ontdekt hebben. Daar wil waar jij natuurlijk ook op staan! Deze magazines worden dagelijks gelezen door heel veel moeders en vaders in Nederland en vaak ook België en krijgen veel aandacht via Facebook en Twitter.
Online aandacht = direct op jouw site
De enorme meerwaarde van een plaatsing online is dat de lezer direct naar je site wordt doorverwezen met een link en kan gaan shoppen bij je. Bij de platte media zitten hier helaas nog een paar stappen tussen waardoor de stap naar je webwinkel vaak net niet gehaald wordt.
Hoe vind ik ze?
Via meldingen in platte media (standaard tijdschriften) of via twitter en Facebook kun je bij deze online magazines terecht komen. Je kunt natuurlijk ook zelf naar ze op zoek door te googlen of te kijken bij jouw concurrenten die hier al druk mee bezig zijn geweest. Veel sites hebben een kopje “in de pers’’ of “gezien in de media” waar naast de platte media ook online media staat.
Hoe benader ik ze?
Dit doe je via contactformulieren die je op hun site vindt of via hun contactgegevens. Schrijf een verkorte versie van je persbericht en vraag of ze met je willen samenwerken. Vaak vragen ze voor een artikel alleen een van je producten om zelf te kunnen ervaren of ze je product leuk genoeg vinden om over te schrijven. Als je niets met ze afgesproken hebt na het versturen van je product bel je natuurlijk ook even na om te vragen of ze wat gaan schrijven.
Winactie:
Op sommige sites kun je meedoen met een winactie. Hiervoor moet je dan een product beschikbaar stellen dat ze bij hun prijsvraag in kunnen zetten. Je krijgt dan sowieso bezoekers naar je site omdat de prijsvraag vaak over jouw producten gaat.
Of schrijf zoals ik af en toe een blog voor zo’n magazine. De welbekende win-win situatie. Moodkids plaatst mijn DIY en ik krijg zo weer aandacht voor mijn site. Of zoals nu, ik leer jullie iets over Free Publicity met je webwinkel en ik hoop dat jullie nu ook een kijkje gaan nemen op www.binnenstebuites.nl
Jouw webwinkel in de bladen – en op blogs?
Hoe schrijf je een persbericht? Aan wie stuur je je persbericht eigenlijk? En: Hoe zorg je ervoor dat je opvalt? Kortom: hoe kom je met jouw webwinkel in de bladen en op blogs?
Je leest het allemaal, en meer, in het Werkboek Persberichten.
Het enige echte Werkboek Persberichten – speciaal voor Webwinkels
Het Werkboek Persberichten is een praktisch e-book waarmee je op een inspirerende manier jouw eigen persberichtenstrategie ontwikkelt.
>> lees meer over het Werkboek Persberichten voor Webwinkeliers
Het Werkboek Persberichten voor Webwinkeliers geeft heldere uitleg, inspirerende voorbeelden en een hele rits praktische werkbladen waarmee je de theorie direct vertaalt naar jouw webwinkel.
Leer hoe je zelf persberichten schrijft, vergroot je de kans jouw webwinkel onder de neus van koopgrage klanten te krijgen én boost eigenhandig je omzet.
- Online Free publicity - 23 april 2013
- Free publicity – werk samen met stylisten - 16 april 2013
- Korte online persberichten - 12 april 2013
- Free publicity in 4 stappen - 5 april 2013
Ook ik schrijf voor meerdere websites, zo hou ik een blog bij op mamaplaats, maar sinds kort schrijf ik voor meerdere websites. Zo maak je een beetje reclame voor jezelf en je helpt de site aan waardevolle content.
Leuk om ook op andere sites te lezen over de bedrijvigheid onder de vrouwen.
Ook ik hou een website bij, geheel gratis, voor de ondernemende vrouwen. We sparren met verschillende onderneemsters-to-be over verschillende dingen van kinderopvang tot netwerkavonden.
De clue vanonline ondernemen is dagelijks een ‘beetje’ reclame. Een post hier, een praatje daar.
Hallo!
Enorm interessant stukje! Ik heb zelf geen webshop, hoewel ik daar wel over na zit te denken… Wel heb ik een blog! Ik zit er over te denken om een like and share actie te houden. Mocht iemand hier interesse in hebben om mee samen te werken, ik houd mij aanbevolen!
Volgens mij heb ik het al in een ander comment geschreven, maar nogmaals, wat een topsite!
Groetjes!