Over techniek en troubles tijdens onze Online TwitterTraining

training twitter webwinkel marketing

 

Ziezo, de eerste les zit erop… en wat een feestje was dat!

Eerst even dit: petje af voor de acht cursisten van onze online training ‘Trek meer klanten met Twitter’.
Zij hadden (bijna allemaal :-)) keurig op tijd hun huiswerk ingeleverd.
En, belangrijker nog, waren (bijna allemaal :-)) op tijd in ons virtuele klaslokaal aanwezig voor de live huiswerkbespreking.
Deur dicht, telefoon uit, met zijn allen voor de webcam en gáán!

De eerste klassikale huiswerkbespreking was een geweldig avontuur – ook voor ons.
Natuurlijk hadden we de techniek goed getest, maar ja, hoe gaat dat met techniek… het loopt altijd anders dan je denkt.
Dus zaten sommigen dubbel in de klas, vielen af en toe, her en der wat cursisten weg en ontdekten we samen hoe we het geluid beter konden krijgen.

Ondanks, of misschien wel: dankzij, de technische troubles was het een geweldige les: een fijne sfeer, ijverige cursisten en veel ‘Oh, werkt dat zo?’momenten.
Wij hebben nu al zin in les 2 – en dit keer weten we precies wat we moeten doen voor een ononderbroken les…

8 cursisten in onze eerste online training

De eerste 8 cursisten zijn (vlnr): Anke van @SnailmailMag, Annie van @HippeFreubels, (ik), Lonneke van @LonsWear, (Dana) en Siegried van @StitchenStatch. De andere vier cursisten, die niet op de foto staan, zijn: Patrick van @Fotograaf Texel, Brigitte van @Brigitte_KOTW, Mignon van @AuthentiqueM en Marieke van @indie_ish.

Zij werken, samen met ons, aan hun eigen Twittermarketingstrategie, zodat ze na afloop van de cursus, Twitter effectiever in kunnen zetten om meer volgers én meer klanten te werven.

Hun reactie op onze eerste les:

“Een super verhelderende #onlinetraining gehad van @MamaMarketing. Dank je wel dames. Tot volgende week. #zinin” twitterde @LonsWear

“Eigenlijk deed ik altijd maar wat… nu echt nadenken over doelgroep, niche etc. #twittercursus #huiswerk cc. @MamaMarketing #backtobasic” twitterde @brigitte_KOTW

“Heel prettig dat jullie de online training met video beeld doen + duidelijke voorbeelden. Zo sla ik het veel beter op! #fijn” twitterde @Indie_ish

“Wat een leuke, leerzame les! @MamaMarketing Videoles 1 vond ik erg boeiend! #inspiratie #onlinetraining” twitterde StitchenStatch

“Net eerste Twitter-les bekeken van @MamaMarketing, wat ontzettend interessant! Veel voorbeelden, erg fijn :)” twitterde @snailmailmag

Hoe werkt zo’n Online Training van MamaMarketing?

De Online Training bestaat uit vijf delen:

  1. Stel jouw doel en bepaal je toegevoegde waarde op Twitter
  2. Ontwikkel jouw overtuigende profielpagina
  3. Werf meer waardevolle volgers
  4. Leer perfect twitteren met de ideale Twittermix
  5. Efficiënt twitteren met handige tools

Ieder deel bestaat uit:

  • een video-les (minimaal 45 minuten)
    deze krijg je thuisgestuurd en kun je volgen wanneer het jou uitkomt.
    In de les leggen we de theorie uit en maken die inzichtelijk met flink veel voorbeelden uit de webwinkelpraktijk.
  • huiswerk:
    Aan het eind van de les krijg je huiswerk waarin je direct aan de slag gaat om de geleerde kennis toe te passen op je eigen webwinkel. Je kunt het huiswerk doen wanneer het jou die week uitkomt.
  • klassikale huiswerkbespreking (60 minuten, live)
    Aan het eind van iedere week bespreken we gezamelijk het huiswerk van die week. Dit gebeurt live, zodat je optimaal van ons en van elkaar kunt leren.

Extra Vraag&Antwoord-les
Aan het eind van de vijfweekse training is er een extra Vraag&Antwoord-les, waarin we, weer gezamelijk, vragen beantwoorden.

Wat levert de Online Training Trek meer klanten met Twitter op?

Heel simpel: een, in samenwerking met ons, ontwikkelde Twitterstrategie waarmee je dezelfde dag nog aan de slag kunt.
Je leert hoe je Twitter inzet op een manier die perfect bij jou en je webwinkel past en ontdek je hoe jij twittert vanuit jouw passie, kennis en ideeën. Zo trek je meer kwalitatieve volgers en dus ook meer klanten naar je webwinkel.

Kan ik me ook opgeven?

Deze online training zit al vol, maar na de zomer starten we een nieuwe!
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief, dan blijf je automatisch op de hoogte.

 

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie