Persplanning april/mei: Back to school

Back to school persplanning

In de maandelijkse persplanningen kijk ik vooruit naar wat er komende tijd in ‘de bladen’ verschijnt. Aan bod kwamen al januari en februari/maart. Vandaag hebben we het over de periode net na de vakantie, die heel specifiek ‘back to school’ genoemd wordt. De vakantie is ten einde, de kinderen gaan weer naar school, welke producten verschijnen dan in de bladen? Hieronder vind je een overzicht van dingen die jij misschien in je collectie hebt en waar je extra op in kunt zoomen:

Thema: Back to school
– schooltassen, etuis, schoolspullen, zwemtas, gymtas
– lunch: bekers, trommels, handige lunchmatjes
– kleding: nieuwe schooloutfit, gymspullen, schoenen, najaarscollectie, kleding repareersetjes, sieraden, haaraccesoires
– andere artikelen die bij dit thema passen: vriendenboekjes, schoolpleinspeelgoed (bv knikkers, stoepkrijt, springtouw etc), alles waar afbeeldingen van schooldingen op staan (bv een t-shirt met een potlood erop), wekkers, horloges

Spring nu in op de augustusedities
De back to school producties verschijnen meestal in het augustusnummer van de bladen, dat half juli in de bus ligt. Als je dan drie maanden terugrekent zit je op april/mei, nu dus. Bekijk je collectie, pik drie items eruit die bij dit thema passen, schrijf een to-the-point bericht over back to school met drie mooie productfoto’s (sfeerbeelden of juist vrijstaand voor de shoppingpagina’s), vergeet vooral niet om je uitgebreide contactgegevens onderaan te vermelden en stuur het bericht naar je zelfgemaakte super-perslijst. Succes!

Nu maar hopen dat de redacties ook meelezen met deze handige back-to-schooltips…

Gratis jaarplanner bij MamaMarketingMail
Let op: komend weekend gaat onze eerste digitale nieuwsbrief MamaMarketingMail de deur uit met een hele handige jaarplanner om je persplanning zelf bij te houden. Alléén voor nieuwsbriefleden en alléén in deze eerste nieuwsbrief. Meld je dus snel aan voor MamaMarketingMail (als je dat nog niet had gedaan)!

Stuur jij persberichten? En hoe doe je dat dan? Heb je succes of juist niet? Of stuur je nooit iets over je winkel naar ‘de bladen’? Laat je reactie hieronder achter…

avatar

About Laura van den Brink

Laura van den Brink is MamaMarketeer, met communicatie als specialiteit. Ze houdt ervan om merken te 'bouwen' door middel van storytelling. Dat doet ze onder andere voor haar eigen sieradenmerk LOVY luxe kindersieraden. Ze maakt zilveren armbandjes voor baby's en andere kindersieraden om bijzondere momenten voor áltijd te bewaren.

, , , ,

2 reactie bij Persplanning april/mei: Back to school

  1. avatar
    Kidsdinge 21 april 2011 bij 23:02 #

    Weer een leuk artikel ! Wij hebben geluk dat we gespot zijn door verschillende leuke bladen !

  2. avatar
    jenny lindhout 19 april 2011 bij 10:48 #

    Hai Laura en andere mama marketeers,
    Mijn allereerste persbericht heeft mij in ieder geval 11x een plaatsing opgeleverd in leuke landelijke bladen en een plekje in een televisierubriek. Maar dat ging om een nieuw product Pasfotoboekje KIJK MIJ. Maar is het ook mogelijk om toch weer een plekje te veroveren zonder nieuw product? Heeft iemand ervaring? Dat is veel moeilijker. Maar misschien heeft timing ermee te maken? Naar aanleiding van het bovenstaande bericht moet ik toch eens kijken welke momenten in het jaar voor mijn producten van belang zijn. Dank dus voor de tip.

Geef een reactie