Prachtige productfotografie van Lucky Birdy (door Jelita Scholing)

Lucky birdy winacite mamamarketing jelita scholing

 

Goede productfotografie is voor een webwinkel van essentieel belang.
Zeker als jij bijvoorbeeld accessoires als schoenen, tassen of kettingen verkoopt.
Waarom?
Nou, jouw klant kan jouw product niet in handen houden en ‘voelen’ – laat staan omdoen om te kijken hoe het staat. Het is daardoor ook lastig om in te schatten hoe lang een ketting precies is, en hoe een bepaalde ketting ‘valt’.
Dat gemis moet je dus compenseren met, juist: goede productfotografie.

Het gaat daarbij niet alleen om foto’s waarop je het product loeischerp laat zien, maar juist ook om foto’s waarin je een sfeer rondom het product schept én het product laat zien terwijl het in gebruik is.
Ga maar na: als jij in een winkel staat, bepaalt de hele inrichting van de winkel mee hoe jij die ene ketting ervaart. De kleuren van de muren, de meubels, de verkoopster, de manier waarop een ketting is gepresenteerd én hoe ‘ie staat als je ‘m omhebt.

Als je het zo bekijkt, is een goede product-fotografie een onmisbaar marketingmiddel.
Bovendien: heb je eenmaal goed productfoto’s, dan kun je die ook gebruiken om een goed persbericht uit te sturen, of een flyer die je bij de bestellingen doet of als header op je Facebook Pagina.
Goud waard dus, een goede productfotografie!

Presenteer jouw product met sfeer

winactie mamamarketing jelita scholing luckybirdy

Maar ja… je product in de juiste sfeer fotograferen is vaak lastig.
Jij bent webwinkelier – niet stylist of fotograaf, toch?
Bovendien: waar vind je in vredesnaam een goed model om jouw sieraden op te showen?
En hoe kom je aan een mooie locatie?
Voor veel webwinkeliers is dat een brug te ver.

Daarom organiseerden wij een poosje geleden een win-actie waarmee je een product-fotoshoot door Jelita Scholing kon winnen.
De winnares van die actie was Manon van Bladel, de eigenaresse van Luckybirdy.
De foto’s van de ketting die je in dit artikel ziet, zijn het resultaat van die win-actie – prachtig toch?

Wil jij ook sfeervolle productfoto’s voor jouw webwinkel?

winactie mamamarketing jelita scholing

Geïnspireerd geraakt? Neem dan contact op met Jelita Scholing.
Jelita is een getalenteerde fotograaf met een geweldig gevoel voor sfeer. Zij beheerst de techniek tot in de puntjes en weet hoe ze die moet inzetten om een prachtige productfoto te maken. Zij is, met andere woorden, de aangewezen persoon om jouw producten te fotograferen! (lees het interview met Jelita hier)

Liever zelf aan de slag met jouw productfotografie?

Martin Ortse van www.focusopfotografie.nl legt stap voor stap uit hoe je een goede productfoto maakt. Met tips ove rhoe je bijvoorbeeld ringen en oorbellen goed fotografeert – handig!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , ,

1 reactie bij Prachtige productfotografie van Lucky Birdy (door Jelita Scholing)

  1. avatar
    Carola Doornbos 6 juni 2013 bij 10:42 #

    Is Den Haag net te ver voor je en kom je uit de buurt van Zwolle, Amersfoort of …
    Ik ben een jonge en creatieve dame die net is afstudeert en graag spetterende foto’s voor u webshop wil maken.
    Neem een kijkje op mijn website en laat gerust een berichtje achter!

Geef een reactie