
Van magazine tot blog
Veel webwinkeliers dromen ervan dat hun producten op de shoppingpagina’s van de bladen komen te staan. Je product in een bekend magazine, voor iedereen te koop en met een groot bereik. Probeer dit en presenteer bij succes ook de resultaten op een mooie ‘In de media’-pagina. Maar onderschat de online plaatsingen niet. Dankzij de links naar je webshop, stijgt je webwinkel in Google en wordt deze dus beter vindbaar voor potentiële klanten. En als de magazines uiteindelijk bij het oud papier belanden, zijn de artikelen online nog te lezen. Bovendien is een klik naar je webwinkel snel gemaakt.
Krantenshoppings
Stuur het persbericht ook naar kranten. Bij een persbericht over een nieuw merk lijkt de kans op publicatie daarin misschien niet zo heel groot. Echter hebben veel kranten inmiddels ook heel gerichte shoppingpagina’s waar je product prima past. Zorg ervoor dat je in contact komt met de juiste persoon, die verantwoordelijk is voor die pagina. Dat vergroot de kans dat je bericht wordt geplaatst. De namen van de makers staan meestal ergens klein aan de zijkant vermeld bij ‘een productie van’.
De regio in
Denk tot slot ook altijd aan het schrijven van een regionaal persbericht. Bij het kopen in een webshop is de gunfactor heel groot. Mensen kopen graag bij een webwinkel van een regiogenoot, het voelt vertrouwder en bekender. Men name bij het starten van een shop is de nieuwswaarde voor de regio het grootst. Herschrijf het persbericht wel voor de lokale markt, gebruik bijvoorbeeld de cariërreswitch als persoonlijke nieuwswaarde. Wellicht levert het je een mooi interview op in een lokale krant of een bezoek van de lokale radio of televisie.
Een goed persbericht
Persberichten over producten zijn anders dan persberichten waarmee je de voorpagina van de Volkskrant mee wilt halen. De nieuwswaarde is anders en ook de toon is anders. Wil jij leren hoe je vanaf nu zelf goede persberichten kan schrijven? Denk dan eens aan onze cursus (meer info vind je hier, red.). Naast de theorie, ga je ook echt zelf aan de slag en ga je naar huis met een kant-en-klaar persbericht.
Jouw webwinkel in de bladen – en op blogs?
Hoe schrijf je een persbericht? Aan wie stuur je je persbericht eigenlijk? En: Hoe zorg je ervoor dat je opvalt? Kortom: hoe kom je met jouw webwinkel in de bladen en op blogs?
Je leest het allemaal, en meer, in het Werkboek Persberichten.
Het enige echte Werkboek Persberichten – speciaal voor Webwinkels
Het Werkboek Persberichten is een praktisch e-book waarmee je op een inspirerende manier jouw eigen persberichtenstrategie ontwikkelt.
>> lees meer over het Werkboek Persberichten voor Webwinkeliers
Het Werkboek Persberichten voor Webwinkeliers geeft heldere uitleg, inspirerende voorbeelden en een hele rits praktische werkbladen waarmee je de theorie direct vertaalt naar jouw webwinkel.
Leer hoe je zelf persberichten schrijft, vergroot je de kans jouw webwinkel onder de neus van koopgrage klanten te krijgen én boost eigenhandig je omzet.
- Free publicity – waar dan? - 18 april 2013
Reageren is niet meer mogelijk