In deze serie een duidelijke uitleg over Google Analytics. In een aantal gastblogs hebben jullie hierover al kunnen lezen, maar soms is het net gemakkelijk om het te zien. Daarom hebben we besloten om aan de hand van een aantal filmpjes, screencasts, wat dieper in te gaan op Google Analytics. We zullen in de serie kijken naar de bezoekers, de verkeersbronnen, en de inhoud. We gaan doelen instellen en campagnes opzetten. In deze eerste screencast beginnen we bij het begin en leggen we uit welke informatie je uit de eerste pagina kunt halen en welke categorieen er binnen Google Analytics zijn.
Veel kijk plezier!
Screencast over Google Analytics
Vragen en/of opmerkingen kunnen jullie uiteraard hieronder kwijt.
- To Tweet or not to Tweet - 9 maart 2020
- Hoe kies je de juiste markt voor jouw webwinkel? - 14 mei 2019
- Waarom een markt goed is voor jouw webshop - 29 maart 2019
- Hoe houd je al die social media ballen in de lucht? - 22 maart 2019
- Instagram: meer dan mooie plaatjes - 22 februari 2019
Ha super! Eindelijk Google analytics uitleg gevonden in Jip & Janneke taal. Bedankt dames
Heel graag gedaan hoor! Blij dat we iets voor jullie kunnen betekenen. Houd er rekening mee, dat het wel al wat verouderd is, en dat je soms wat moet zoeken, maar hoe je met cijfers uiteindelijk omgaat, is eigenlijk het belangrijkste. Succes!
Oh, wat fijn! Precies wat ik nodig had… Ga meteen studeren. Dank jullie wel weer!
Graag gedaan hoor! Over twee weken volgt het tweede filmpje.