Screencast Google Analytics 2

In deze serie een duidelijke uitleg over Google Analytics. In een aantal gastblogs hebben jullie hierover al kunnen lezen, maar soms is het net gemakkelijk om het te zien. Daarom hebben we besloten om aan de hand van een aantal filmpjes, screencasts, wat dieper in te gaan op Google Analytics. We zullen in de serie kijken naar de bezoekers, de verkeersbronnen, en de inhoud. We gaan doelen instellen en campagnes opzetten.

Websitebezoeken

De tweede screencast laten we zien welke informatie je kunt vinden in de categorie bezoekers. Maar handiger nog, wat vertellen deze cijfers nu, en welke conclusies kun je eraan verbinden. Zo kijken we bijvoorbeeld naar hoe de bezoeken van MamaMarketing over de dagen van de week verdeeld zijn. Dat is op zich interessant, maar wat kunnen wij doen met deze resultaten? Dat zie je in deze screencast over Bezoeken.

Veel kijk plezier!

avatar

About Dana Taberima

Dana Taberima is marketing en communicatie expert bij WebVedettes. Als de ‘nerd’ van het WV-team deelt zij ook graag kennis over de meer technische aspecten van de marketing, zoals Google Analytics en SEO. De diensten, waar ze webshops helpt beter te presteren, met o.a. WebwinkelScan, conversie optimalisatie en campagnes en aanbood via haar bureau Luzente Communicatie, zijn nu ondergebracht bij WebVedettes. Volg Dana op Twitter of LinkedIn

, , , ,

3 reactie bij Screencast Google Analytics 2

  1. avatar
    Jacq. 24 oktober 2011 bij 11:58 #

    Gevonden! Dank je.

  2. avatar
    Jacq. 20 oktober 2011 bij 13:41 #

    Wat goed zeg, deze info!
    Waar vind ik deel 1? ik kwam er niet uit via de zoekfunctie op de site

Geef een reactie