In deze serie een duidelijke uitleg over Google Analytics. In een aantal gastblogs hebben jullie hierover al kunnen lezen, maar soms is het net gemakkelijk om het te zien. Daarom hebben we besloten om aan de hand van een aantal filmpjes, screencasts, wat dieper in te gaan op Google Analytics. We zullen in de serie kijken naar de bezoekers, de verkeersbronnen, en de inhoud. We gaan doelen instellen en campagnes opzetten.
Websitebezoeken
De tweede screencast laten we zien welke informatie je kunt vinden in de categorie bezoekers. Maar handiger nog, wat vertellen deze cijfers nu, en welke conclusies kun je eraan verbinden. Zo kijken we bijvoorbeeld naar hoe de bezoeken van MamaMarketing over de dagen van de week verdeeld zijn. Dat is op zich interessant, maar wat kunnen wij doen met deze resultaten? Dat zie je in deze screencast over Bezoeken.
Veel kijk plezier!
- To Tweet or not to Tweet - 9 maart 2020
- Hoe kies je de juiste markt voor jouw webwinkel? - 14 mei 2019
- Waarom een markt goed is voor jouw webshop - 29 maart 2019
- Hoe houd je al die social media ballen in de lucht? - 22 maart 2019
- Instagram: meer dan mooie plaatjes - 22 februari 2019
Gevonden! Dank je.
Wat goed zeg, deze info!
Waar vind ik deel 1? ik kwam er niet uit via de zoekfunctie op de site
Hi Jacq,
Goed punt, ik zal er de volgende keer een linkje bij doen naar de vorige. De eerste kun je vinden op: http://www.webvedettes.nl/screencast-google-analytics-1
succes ermee!