Screencast Google Analytics 3

In deze serie een duidelijke uitleg over Google Analytics. In een aantal gastblogs hebben jullie hierover al kunnen lezen, maar soms is het net gemakkelijk om het te zien. Daarom hebben we besloten om aan de hand van een aantal filmpjes, screencasts, wat dieper in te gaan op Google Analytics. We zullen in de serie kijken naar de bezoekers, de verkeersbronnen, en de inhoud. We gaan doelen instellen en campagnes opzetten.

Verkeersbronnen

Verkeersbronnen laten je zien waar je bezoekers vandaan komen. Er zijn vier categorieen te onderscheiden, verwijzende sites (referrals), zoekmachines, direct verkeer en overige. In deze aflevering zullen we dieper ingaan op de verwijzende sites.

Heb je de vorige screencasts gemist, dan kun je ze natuurlijk altijd terug kijken via onderstaande links.

screencast Google Analytics 1
screencast Google Analytics 2

Veel kijkplezier.

avatar

About Dana Taberima

Dana Taberima is marketing en communicatie expert bij WebVedettes. Als de ‘nerd’ van het WV-team deelt zij ook graag kennis over de meer technische aspecten van de marketing, zoals Google Analytics en SEO. De diensten, waar ze webshops helpt beter te presteren, met o.a. WebwinkelScan, conversie optimalisatie en campagnes en aanbood via haar bureau Luzente Communicatie, zijn nu ondergebracht bij WebVedettes. Volg Dana op Instagram of LinkedIn

, , , , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie