screencast Google Analytics 4

In deze serie een duidelijke uitleg over Google Analytics. In een aantal gastblogs hebben jullie hierover al kunnen lezen, maar soms is het net gemakkelijk om het te zien. Daarom hebben we besloten om aan de hand van een aantal filmpjes, screencasts, wat dieper in te gaan op Google Analytics. We zullen in de serie kijken naar de bezoekers, de verkeersbronnen, en de inhoud. We gaan doelen instellen en campagnes opzetten.

Verkeersbronnen

Verkeersbronnen laten je zien waar je bezoekers vandaan komen. Er zijn vier categorieen te onderscheiden, verwijzende sites (referrals), zoekmachines, direct verkeer en overige. In deze aflevering zullen we dieper ingaan op de zoekwoorden. Welke zoekwoorden hebben geleid tot bezoekers en wat kun je doen als je graag gevonden zou willen worden op een bepaald zoekwoord.

Heb je de vorige screencasts gemist, dan kun je ze natuurlijk altijd terug kijken via onderstaande links.

screencast Google Analytics 1
screencast Google Analytics 2
screencast Google Analytics 3 

Veel kijkplezier.

avatar

About Dana Taberima

Dana Taberima is marketing en communicatie expert bij WebVedettes. Als de ‘nerd’ van het WV-team deelt zij ook graag kennis over de meer technische aspecten van de marketing, zoals Google Analytics en SEO. De diensten, waar ze webshops helpt beter te presteren, met o.a. WebwinkelScan, conversie optimalisatie en campagnes en aanbood via haar bureau Luzente Communicatie, zijn nu ondergebracht bij WebVedettes. Volg Dana op Instagram of LinkedIn

, , , , , ,

4 reactie bij screencast Google Analytics 4

  1. avatar
    Dana 23 november 2011 bij 10:27 #

    Haha Simone, dat maakt toch niets uit! Alle tips zijn altijd welkom 😉
    groetjes Dana

  2. avatar
    Simone Hulsker 19 november 2011 bij 21:43 #

    Hi Dana,

    Ik liep misschien iets te hard van stapel :O want jullie gaan het hier later over hebben.

    Ben benieuwd naar de volgende screencast over Campagnes!

    groetjes,
    Simone

  3. avatar
    Simone Hulsker 17 november 2011 bij 11:22 #

    Hi,

    Duidelijk uitgelegd weer!

    Ik heb nog een extra tip als ik zo vrij mag zijn.
    Als je zoekwoorden ook in je (H1) titels verwerkt, geef je nog meer waarde aan dat zoekwoord. De H1 kop wordt door Google heel belangrijk gevonden.

    En natuurlijk ook in de meta title en meta description van de pagina zelf (in de html source) het zoekwoord verwerken.

    En nog een stapje verder:
    In adwords van Google kan je door te zoeken op “persbericht” er achter komen op welke schrijfwijze er met dit woord veel gezocht wordt.
    Naast “persbericht” zal je zien dat mensen ook op “pers bericht” zoeken en “persbericht voorbeeld” en “voorbeeld persbericht”. Als je deze schrijfwijze ook in je tekst verwerkt kan je nog iets beter scoren.

    Groetjes,
    Simone

    • avatar
      Dana 17 november 2011 bij 12:11 #

      Hoi Simone,
      Bedankt en ook zeker voor de aanvullende tips. Deze tips willen we zeker gaan bespreken in de nieuwe serie screencasts over SEO. Bij deze serie hebben we het inderdaad meer over Google Analytics, maar het heeft natuurlijk allemaal met elkaar te maken. Om een goede zoekmachine optimalisatie toe te passen, is het heel handig als je meer weet over de prestaties van je website en andersom. Dus samen zullen ze zorgen voor de optimale mix.

      Hebben jij en/of de andere lezers eventueel nog vragen op het gebied van SEO, mail ze dan, of laat een reactie achter, dan kunnen we deze beantwoorden in de volgende serie screencasts over SEO!
      groetjes Dana

Geef een reactie