Social Media MiniMagazine voor webwinkels

Social media? Die zijn essentieel voor een succesvolle webwinkel.

Wil jij weten waarom – en vooral: hoe je social media in kunt zetten voor jouw bedrijf? Lees dan ons MiniMagazine Workout your business, waarin we uitleggen waarom social media zo enorm belangrijk zijn, allerlei social media specialisten interviewen én hun gouden tips ontfutselen.
Je vindt het MiniMagazine onderaan deze post. Klik, blader en lees!

Social media voor webwinkels

“Social media? Nee joh, daar heb ik toch helemaal geen tijd voor!”

Dat horen we vaak van webwinkeliers. Want webwinkeliers zijn druk-druk-druk. Te druk vaak, om écht met social media aan de slag te gaan. Wat dat betreft is het een beetje als sporten; je weet dat het beter voor je is als je het doet. Maar ja…

Maar ja… Het leven is al druk genoeg.

Want jij als webwinkelier moet precies het juiste product opsnorren en inkopen, kick ass fotograferen en voorzien van een informerende én overtuigende tekst. Het in je webwinkel zetten en onder de aandacht van je klanten brengen. Hun vragen erover beantwoorden en, als ze besteld hebben, pakketjes samenstellen en op de post doen. En dan hebben we het nog niet eens over retouren, klachten en al die andere zaken die nu eenmaal ook bij het runnen van een webwinkel horen…

Dat jij dus geen tijd hebt om je dagelijks te verdiepen in social media…

… dat snappen we heel goed. Maar zonde is het wel. Want de ontwikkelingen gaan razendsnel.
Niet alleen komen er om de haverklap nieuwe social media kanalen bij – ook de bestaande kanalen maken bijna dagelijks belangrijke ontwikkelingen door.
Om je klant te bereiken, moet je wel op de hoogte blijven.

Voel je al stress?

Niet nodig.
In dit Mini-Magazine vind je fijne artikelen over de belangrijkste social media kanalen voor webwinkeliers.
We vertellen over de kracht van (geheime) groepsborden op Pinterest en het nut van hekjes op Instagram. We gaan in op het belang van beeld op Facebook én het vernieuwde Twitter. En we laten zien wat je met Google+ kan – of eigenlijk móet, want Google+ is enorm belangrijk voor SEO.

We interviewen succesvolle webwinkelier Mariko van Applepiepieces.nl over haar liefde voor Facebook (en haar 20.000 fans!).
We vroegen SEO-expert Lonneke Reitsma van Het Communicatielokaal hoe al die tweets en updates nou van invloed zijn op je zoekmachine ranking.
Daarnaast leggen de dames van Flavourites uit hoe je branding inzet op social media.

Maar we beginnen bij het begin…

Want eerst leggen we je uit hoe jij met je klanten moet hinkelen – oftewel: hoe je een Hink-Stap-Sprong-strategie ontwikkelt waarmee je social media effectief inzet. En daar krijg je een fijne Hink-Stap-Sprong Checklist bij, zodat je na het lezen van dit mini-magazine meteen aan de slag kunt!

Geen tijd te verliezen dus… Zet een flinke pot thee en duik onder in dit mini-magazine. Dan ben je in één keer weer helemaal bij en kun je je daarna gericht in het zweet werken. Work it out!

PS:

Wil jij meer leren over  hoe je social media inzet voor jouw webwinkel?
Kom dan naar B+B+B Workout your business – dé vakdag voor ambitieuze webwinkeliers.

>>bekijk het programma en bestel je kaartje voor B+B+B Workout your business!

Wij zien je graag in levende lijve op 12 juni as!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

1 reactie bij Social Media MiniMagazine voor webwinkels

  1. avatar
    Linda 4 juni 2014 bij 21:26 #

    Ohhh deze moet ik lezen!

Geef een reactie