Social media releases: de persberichten van nu (+ korting!)

Het medialandschap is niet meer wat het vroeger was. Waar voorheen een journalist bepaalde wat er de wereld in geslingerd werd, is nu de social media gebruiker aan zet. Nieuws moet op de seconde actueel zijn, snel te scannen en direct gedeeld kunnen worden met de internetmenigte, het liefst via afbeeldingen en video. Het traditionele persbericht (opstellen in Word en mailen als PDF) is ingehaald. En wel door de social media release. Patty Golsteijn van PressDoc legt hieronder uit wat een social media release is. Wij zijn om!

PressDoc biedt je de mogelijkheid je persberichten op deze nieuwe manier te presenteren met een vergrote kans op (online) succes. Een social media release is een persbericht dat helemaal is ingericht op het web. Met PressDoc stel je je persberichten gemakkelijk op en tegelijkertijd vul je ze aan met links, foto’s, video en audio.

Hoe werkt het?
Je maakt een account aan op PressDoc en creëert een PressRoom. In de PressRoom staan alle contactgegevens en al je gepubliceerde persberichten. Deze zijn zichtbaar voor alle gebruikers van PressDoc. Als voorbeeld kun je de Nikon Nederland PressRoom bekijken.

Vervolgens start je met je eerste PressDoc. Je kunt het bericht aanvullen met quotes, links, foto’s, audio, video en andere documenten. Houd je het liever simpel? Ook dat kan door alleen tekst in te vullen. Alles naar wens? Dan publiceer je je persbericht. Bekijk als voorbeeld de PressDoc van Little Treasures, een website voor stijlvolle kind- en oudervriendelijke vakanties.

Na publicatie wordt je persbericht automatisch verspreid via de RSS- en Twitterfeed van PressDoc en opgenomen in Google News en elke andere belangrijke zoekmachine zoals Google Search, Yahoo, Bing, etc.

Het delen via (andere) social media met journalisten en bloggers ligt bij jou als gebruiker. Bij PressDoc geloven we namelijk in relevantie boven massacommunicatie. Op ons blog vind je daarvoor allerlei tips. Je deelt in elk geval makkelijk je persbericht als link via je blog, website of e-mail en natuurlijk via social media.

Als kers op de taart kun je via je PressDoc dashboard o.a. volgen hoe vaak het bericht bekeken is, op welke zoektermen het gevonden wordt en wie er naar je bericht linkt.

De voordelen van PressDoc op een rijtje

  • Je vult tekst op een eenvoudige manier aan met afbeeldingen, video’s en documenten
  • Op elk moment zijn teksten, bestanden en contactgegevens aan te passen via je dashboard
  • Je deelt je persberichten professioneel en makkelijk via sociale media zoals Twitter en Facebook
  • Gedetailleerde statistieken
  • Een gebruiksvriendelijke interface
  • Je bericht is goed vindbaar via zoekmachines; SEO eat your heart out!
  • Toegankelijk voor iedereen; of je nu een zelfstandig professional bent of een multinational

Wat kost het?
Een account aanmaken voor PressDoc is gratis. PressDoc werkt voor het publiceren van persberichten met credits. Het publiceren van een persbericht kost 1 credit. Een ‘losse’ credit kost standaard € 19,-. Je kunt de credits echter ook in pakketten kopen van 5, 10, 50 of 100. Hoe groter het pakket, hoe hoger de korting.

Allemaal aan PressDoc?
PressDoc biedt meer mogelijkheden dan een traditioneel persbericht om opgepikt te worden. Vooral voor bloggers en journalisten van online media is het erg gebruiksvriendelijk om een persbericht op deze manier te bekijken, inclusief beeldmateriaal, video’s en links. Het schrijven van een artikel wordt dan vele malen leuker en gemakkelijker. En je persbericht oogt ook nog eens professioneel.

PressDoc is dus geen distributiekanaal zoals een traditionele wireservice, maar een CMS speciaal voor persberichten. PressDoc is het startpunt van waaruit jij jouw verhaalt vertelt.

Korting voor MamaMarketeers!
Ben je getriggerd? Maak je account aan op PressDoc en gebruik bij het afrekenen van je credits de code MAMAMARKETING. De eerste 50 personen krijgen hiermee namelijk 50% korting op hun aankoop! (op losse credits én op alle pakketten) Let op: de code is geldig t/m 29 februari 2012.

avatar

About Gast

MamaMarketing laat ook regelmatig anderen aan het woord, die een leuke, interessante en vooral informatieve bijdrage doen. Wil jij ook graag een bijdrage leveren aan MamaMarketing en heb jij iets te vertellen of te delen, wat interessant is voor onze doelgroep, neem dan vooral contact op met ons: dana [at] mamamarketing.nl

2 reactie bij Social media releases: de persberichten van nu (+ korting!)

  1. avatar
    titia 2 februari 2012 bij 16:28 #

    Hallo, goed stuk, ik heb al een account aangemaakt en het ziet er supergoed uit en werkt erg fijn. Maar is er al iemand hier die gebruikmaakt van Pressdoc en daar goede ervaringen mee heeft? Mijn probleem is namelijk niet zozeer het opstellen van het persbericht, maar vooral het daarna via social media verspreiden (want dat moet je -getuige het blog van Pressdoc toch voornamelijk zelf doen). Mijn sociale netwerk loopt namelijk -helaas – niet over van de journalisten 😉

    Anyone?

  2. avatar
    Charlotte 20 januari 2012 bij 11:28 #

    Hm, deze is interessant en zal ik zeker onthouden!

Geef een reactie