SpeedCoachSessie Kekkekoters

Tijdens Flavourites Live 2012 hebben we een aantal SpeedCoach Sessies opgenomen. De eerste die we graag met jullie delen, is de vraag van Claudia van Kekkekoters. Zij wilde graag weten hoe zij haar kledingmerk en webshop, die kleinschalig is en moet blijven, kan profileren tussen de hobby-webshops en de grotere merken.

Claudia is al een tijdje bezig met het ontwikkelen van haar kledingmerk en haar webshop. Wij adviseerden als eerste haar expertstatus als ontwerper van haar kinderkledingmerk beter naar voren te brengen. Dit kan bijvoorbeeld via een blog, waarin ze haar kennis over kinderkleding, het ontwerpen en maken ervan kan delen. Daarnaast kan ze bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen geven en mensen insprireren. Dit zal er uiteindelijk toe leiden dat ze via andere wegen de aandacht vestigt op haar eigen kledingmerk Kekkekoters, zonder dat daar direct een verkooppraatje aan vast zit. De aandacht die ze daarmee krijgt, zorgt ervoor dat bezoekers haar zullen vertrouwen.

Daarnaast heeft Claudia aangegeven dat ze een (beperkt) budget heeft voor marketing. Dat budget kan ze heel goed inzetten om haar merk te profileren. Maar, adviseren wij, denk goed na hoe je dit budget uitgeeft. Probeer bij alles wat je doet doelstellingen te formuleren en kijk achteraf wat het je heeft opgeleverd. Dit kan zijn in de vorm van meer naambekendheid, meer traffic naar de webshop of zelfs meer bestellingen. Uiteindelijk wil je natuurlijk dat jouw inspanningen en euros iets opleveren.

Nieuwsgierig naar het filmpje?

SpeedCoachSessie met Claudia van Kekkekoters.nl

NB. Excuses voor het geluidskwaliteit. Er was nogal wat omgevingsgeluid en daardoor is het niet altijd even duidelijk te verstaan.

Hoe dan ook… Veel kijkplezier

avatar

About Dana Taberima

Dana Taberima is marketing en communicatie expert bij WebVedettes. Als de ‘nerd’ van het WV-team deelt zij ook graag kennis over de meer technische aspecten van de marketing, zoals Google Analytics en SEO. De diensten, waar ze webshops helpt beter te presteren, met o.a. WebwinkelScan, conversie optimalisatie en campagnes en aanbood via haar bureau Luzente Communicatie, zijn nu ondergebracht bij WebVedettes. Volg Dana op Instagram of LinkedIn

, , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie