Afgelopen maandag vond de zesde SpeedCoachSessie plaats, dit keer met Brigitte van Kuppeveld van Kids of the World. Brigitte stelde 3 vragen aan Diana van Ewijk van MamaMarketing over hoe zij, als MamaMarketeer, het beste een persbericht kan versturen.
3 vragen over persberichten voor MamaMarketeers
De 3 vragen die aan bod komen zijn:
- Hoe val ik op met mijn persbericht?
- Wat is slim: persbericht via de mail versturen, of toch per post?
- Hoe zorg ik voor een goede eerste indruk, als bladen materiaal of proefexemplaren bij mij aanvragen?
We behandelen deze 3 vragen in 3 minuten – kort maar krachtig dus!
Drie minuten is erg kort, maar er komt toch een schat aan informatie voorbij, zoals onder andere: oprolbaar schrijven, de 5 W’s, de kosten van een persbericht en de Bobbel in de enveloppe…
Vraag jij je ook af hoe je dat in vredesnaam moet doen, persberichten schrijven, naast al die andere dingen die je nog liggen te wachten? Kijk dan zeker even dit filmpje, zodat je met de informatie en inspiratie die we geven direct aan de slag kunt gaan!
Wat is een SpeedCoachSessie?
MamaMarketeers mogen ons tijdens een SpeedCoachSessie drie korte vragen stellen die we in een minuut per vraag behandelen. Snel en to-the-point dus. Jij stelt je vragen via Skype aan ons en één van ons geeft je direct antwoord. Veel persoonlijker dan mail en via Skype heb je meteen interactie.
De eerste SpeedCoachSessie ging over het nut van bloggen voor webwinkels, de tweede over 3 tips voor het ontwerpen van visitekaartjes in de derde sessie ging het over het efficiënt inzetten van Twitter en in de vierde over het feestelijk lanceren van je (nieuwe) webwinkel – ben jij de volgende?
Wil jij ook SpeedCoachSessie?
Zie jij het wel zitten om met ons te sparren via Skype? Mail ons dan je drie vragen (over één onderwerp) en wie weet schuif jij volgende keer aan bij onze SpeedCoachSessie. Had ik al gezegd dat deelname gratis is?
Stuur ons jouw brandende vraag!
Heb jij ook een vraag aan ons, over MamaMarketing? Stuur ons die dan via info@webvedettes.nl en wie weet skypen we jou volgende week!

- Kom leren in Almere - 7 oktober 2015
- Let’s TalkShop: Najaar 2015 - 12 augustus 2015
- ZomerSchool: Persberichten voor webwinkels - 9 augustus 2015
- ZomerSchool: Twitter voor webwinkels - 2 augustus 2015
- ZomerSchool: Pinterest voor webwinkels - 26 juli 2015
Interessant onderwerp! En met goede tips om eens toe te passen in de praktijk. Maar aan wie kun je een persbericht/bobbelenvelop eigenlijk het beste richten? Aan de hoofdredacteur van het blad of aan een eindredacteur?
Onze tip is om je persbericht te sturen naar de degene die de rubriek waar jij graag in zou willen staan schrijft. Deze info vind je in het blad zelf. Als je daar geen idee van hebt, dan kun je het beste naar de hoofdredacteur sturen, dan komt het namelijk vanzelf op de redactie terecht. Ik belde 5 jaar geleden Linda Magazine om te vragen naar het directe mail-adres van hoofdredacteur Linda, en toen werd ik nog net niet uitgelachen 🙂