Op woensdag een goed idee, op vrijdag maakten we het al waar: onze eerste SpeedCoachSessie via Skype.
Dat is waar wij MamaMarketeers voor staan: niet alle voors en tegens tegen elkaar afwegen, maar het gewoon doen en uitproberen. Niet dat het minder spannend was, want we hadden er allebei de kriebels van. Bedenk dus bij het zien van dit filmpje dat het take two van onze eerste Skype-ervaring was, zonder enige editing. Bekijk vooral de laatste seconden: “Hij is uit…. oh nee…*klik*” hahaha.
Wat is een SpeedCoachSessie?
MamaMarketeers mogen ons tijdens een SpeedCoachSessie drie korte vragen stellen die we in een minuut per vraag behandelen. Snel en to-the-point dus. Jij stelt je vragen via Skype aan ons en één van ons geeft je direct antwoord. Veel persoonlijker dan mail en via Skype heb je meteen interactie. Deze eerste sessie heb ik Diana drie vragen gesteld over bloggen, ben jij de volgende?
Wil jij ook SpeedCoachSessie?
Zie jij het wel zitten om met ons te sparren via Skype? Mail ons dan je drie vragen (over één onderwerp) en wie weet schuif jij volgende keer aan bij onze SpeedCoachSessie. Had ik al gezegd dat deelname gratis is?
Zie hierboven ons eerste filmpje. De eerste 18 seconden is het beeld vervormd, daarna is het goed te zien. We vinden het erg spannend om te laten zien, hebben al veel verbeterpunten voor de volgende sessie. Maar wat vind jij? Is dit soort coaching een aanwinst voor MamaMarketing.nl?
Meer leren over bloggen voor webwinkel?
Het filmpje kort samengevat: als jij blogt vanuit jouw expertise, profileer jij je als sympathieke expert en gunnen jouw potentiële klanten jou de koop.
Klinkt goed, hè?
Wil jij leren hoe je met plezier en een planning blogt?
Hoe je en passant superinteressante content voor je social media kanalen ontwikkelt?
Met andere woorden: wil jij, terwijl je je klant inspireert, adviseert en helpt, meer verkopen realiseren?
>> bestel het Werkboek Bloggen voor Webwinkeliers <<
- Zo start je met Google Plus - 16 mei 2014
- Webwinkelier? Op Google+ móet je zijn! - 9 mei 2014
- Eén PA – en een piña colada, please. - 8 maart 2014
- Drie snelle tips voor meer bestellingen - 15 oktober 2012
- Copycat? 4 tips om er je voordeel mee te doen - 21 augustus 2012
@martine,
google ziet elke webpagina als een afzonderlijke website. Van daaruit zal elke pagina uniek behandeld worden. Echter, het is wel zo dat een hoge ranking van je hoofdpagina wel degelijk invloed zal hebben op andere pagina’s.
Aan de andere kant moet je je realiseren dat de hoofdpagina (de index) de pagina is die het meest gelinkt zal worden en dus de hoogste waardering zal krijgen.
Om even de link te trekken met bovenstaande video is het naar mijn mening handiger om een aparte domeinnaam op te zetten voor een blog.
Als je dit dan ook nog eens doet bij een andere hosting aanbieder (het bedrijf waar je je website onderbrengt), dan kun je vanaf de ene website naar je webwinkel linken. Is ook weer extra linkbuilding!
p.s. Leuk gedaan deze video! Mooie meerwaarde. Succes ermee.
@jolanda: leuk om te horen dat je de informatie duidelijk vindt! Je blog ziet er alvast leuk en inspirerend uit! Mocht je nog vragen hebben over doe-het-zelf-marketing, dan kun je ze naar ons sturen – wie weet skypen we jou dan wel voor een SpeedCoachSessie!
Veel plezier met bloggen! (maar dat zit wel goed zo te zien :-))
Ik heb al vanaf het begin een blog, waarin ik idd. ook persoonlijke verhalen over huis, tuin, kids en gevoelens vertel naast het webwinkel gebeuren, wat wel de hoofzaak is.
Heb daaraan wel eens getwijfeld, maar na deze duidelike info laat ik het zeker zo.
Moet mijn blog nog wel wat optimaliseren:)
Groetjes, was weer leuk! Jolanda.
@caroline: je hebt al een blogroll op je blog, in de rechterkolom. Daar heb je nu alleen je eigen blogadres instaan. het is heel makkelijk om dit te veranderen in je back-end. Maak jij alvast een lijstje met blogs, dan leg ik uit hoe je ze erin kunt zetten!
Grappig natuurlijk om te zien!maar ook weer erg leerzaam! Blogroll maken dus mmm. Dst ga ik eens onderzoeken waarom dat nog niet gelukt is?
@Martine: dankjewel voor je reactie! Ben ik inderdaad wel benieuwd naar, of dat nog steeds zo is. Vroeger (2 jaar geleden, toen ik net volop bezig was met bloggen!) was dat wel het uitgangspunt, maar misschien is het inderdaad veranderd?
Dus herhaalde oproep: is er een SEO-specialist in de zaal die dit weet?
Hartstikke leuk meiden, goed gedaan!
Leuk! Leuk!
Ik heb, grinnik, een SEO-puntje 🙂
Vraag me af of het klopt dat als je blogt onder de url van je website, of de Google “punten” voor het blog dan daadwerkelijk naar je website gaan? Ik heb het vaker gehoord. Maar heb zelf de indruk dat Google de “punten” verdeeld per pagina. Dus de punten blijven op de pagina http://www.website.nl/blog en gaan niet naar http://www.website.nl.
Is er een SEO-specialist in de zaal die dat weet?